F1-GP Κίνας: Προγνωστικά ομάδων

Η Formula 1 επιστρέφει στην Κίνα έπειτα από 5 χρόνια και οι ομάδες έχουν να αντιμετωπίσουν καινούργιες προκλήσεις σε μία πίστα την οποία αντιμετωπίζουν σαν καινούργια, σε τριήμερο με σπριντ.

F1-GP Κίνας: Προγνωστικά ομάδων

Η Formula 1 επιστρέφει στην Κίνα έπειτα από 5 χρόνια και οι ομάδες έχουν να αντιμετωπίσουν καινούργιες προκλήσεις σε μία πίστα την οποία αντιμετωπίζουν σαν καινούργια, σε τριήμερο με σπριντ.

Έπειτα από πέντε χρόνια, το Grand Prix Κίνας επιστρέφει στο Πρωτάθλημα της Formula 1, και όπως αναφέραμε στην προεπισκόπηση του αγώνα η οποία αφορά την πίστα, οι ομάδες και η Pirelli θα την αντιμετωπίσουν σαν καινούργια πίστα, καθώς τα δεδομένα από το 2019 δεν έχουν καμία σχέση με τα σύγχρονα μονοθέσια.

Πέραν από τη διαφορετική αεροδυναμική διαμόρφωση, το 2019 χρησιμοποιούνταν ελαστικά με ζάντες 13” αντί για 18”. Παράλληλα, σε όλα αυτά τα χρόνια, η φύση του ασφαλτοτάπητα (που έχει δεχθεί μερικές επεμβάσεις για να εξομαλυνθεί σε ορισμένα σημεία), αναμένεται να έχει εξελιχθεί.

Το GP Κίνας θα αποτελέσει μεγάλη πρόκληση για τις ομάδες, και η ευστοχία των προσομοιώσεών τους θα είναι κρίσιμης σημασίας, δεδομένου ότι θα διεξαχθεί μόνο μία περίοδος ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή, λόγω του σπριντ, αν και θα υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής στησίματος των μονοθεσίων πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές του αγώνα.

Μένει να διαπιστωθεί κατά πόσο θα έχει εξομαλυνθεί ο ασφαλτοτάπητας και αν θα υπάρχουν ανομοιομορφίες οι οποίες θα αναγκάσουν τις ομάδες να αυξήσουν την απόσταση από το έδαφος των ground effect μονοθεσίων, τα οποία έχουν πιο σκληρές αναρτήσεις από αυτά του 2019. Σε αυτή την περίπτωση, θα πλεονεκτήσουν τα μονοθέσια που θα καταφέρουν να χάσουν τη λιγότερη απόδοση.

Εν γένει, επιλέγονται μέσα επίπεδα παραγωγής αεροδυναμικού φορτίου και η άσφαλτος είναι αρκετά τραχιά, καταπονώντας τα ελαστικά σε συνδυασμό με τις δύο παρατεταμένες στροφές 1 και 13. Οι μετεωρολόγοι προβλέπουν βροχές για την Παρασκευή, αλλά κυρίως το Σάββατο και αν επαληθευθεί η πρόγνωση αυτή, ενδέχεται να ανακατέψει κάπως την τράπουλα.

Red Bull

H Πρωταθλήτρια ομάδα αποτελεί το απόλυτο φαβορί και για αυτό τον αγώνα, αλλά οι πολλές άγνωστες παράμετροι όσον αφορά την πίστα και η δυσκολία εύρεσης στησίματος που είδαμε στη Μελβούρνη ίσως σταθούν εμπόδια στην προσπάθεια της Red Bull να κατακτήσει τη νίκη, αν και αυτό δε σημαίνει ότι θα είναι αξεπέραστα.

Ο Max Verstappen δήλωσε ότι δεν θεωρεί καλή την ιδέα διοργάνωσης σπριντ σε μία πίστα που η F1 έχει να επισκεφθεί πέντε χρόνια, αλλά παραδέχθηκε από την άλλη ότι αυτό ενδέχεται να κάνει τα πράγματα πιο ενδιαφέροντα. Ο Ολλανδός ελπίζει ότι το βασικό στήσιμο που θα έχει επιλέξει η Red Bull θα λειτουργήσει από την πρώτη φορά που θα βρεθεί στην πίστα και δε θα χρειαστεί περαιτέρω ρυθμίσεις.

Ferrari

Ο Charles Leclerc έχει δηλώσει ότι ενόψει του GP Κίνας θα επικεντρωθεί στη βελτίωση της προετοιμασίας των ελαστικών του στις κατατακτήριες δοκιμές. Από την πλευρά του, ο Carlos Sainz, δήλωσε για το GP Κίνας: «Νομίζω ότι η Κίνα ως πίστα είναι σπουδαία. Νομίζω ότι είναι μία από τις αγαπημένες μας πίστες, για όλους. Είναι απλά μια εξαιρετική πίστα, που προσφέρει καλές δυνατότητες προσπεράσματος, οπότε ένα σπριντ έχει νόημα να γίνει εκεί».

«Αλλά νομίζω ότι δεν είναι καλή επιλογή να βάλουμε το σπριντ εκεί, μετά από πέντε χρόνια απουσίας. Ακούσαμε επίσης ότι γίνονται εργασίες ασφαλτόστρωσης. Ίσως για εσάς να είναι συναρπαστικό, αλλά για τους μηχανολόγους και τους οδηγούς, νομίζω ότι δεν έπρεπε να πάρουμε το ρίσκο και έπρεπε να έχουμε ένα κανονικό Σαββατοκύριακο εκεί».

Με καλή διαχείριση ελαστικών, η Ferrari ευελπιστεί ότι από τη θέση της δεύτερης δύναμης, θα έχει την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί κάποιο παραστράτημα της Red Bull, αν αυτό συμβεί. Δεδομένου του υψηλού graining, ίσως η Scuderia καταφέρει να πλησιάσει ξανά τους Πρωταθλητές, όπως είχε συμβεί στην Αυστραλία.

McLaren

Η McLaren προσεγγίζει το GP Κίνας έχοντας κατά νου ότι θα προσπαθήσει να περιορίσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις απώλειές της, επειδή υπάρχουν πολλές αργές και παρατεταμένες στροφές, καθώς και φουρκέτες, στις οποίες η MCL38 αναμένεται να δυσκολευτεί. Ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Andrea Stella, δήλωσε ότι η πίστα της Κίνας παρουσιάζει ένα από τα πιο έντονα φαινόμενα graining των ελαστικών σε όλη τη χρονιά.

Mercedes

O George Russell δήλωσε: «Νομίζω ότι η μάχη μας είναι με τη McLaren, ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να πλησιάσουμε τη Ferrari και αυτό είναι μια συνεχής διαδικασία. Έχουμε γυρίσει σελίδα, πιστεύω, στον τρόπο που αναλύουμε το μονοθέσιο, στον τρόπο που το εξελίσσουμε, στον τρόπο που το ρυθμίζουμε. Και αυτό δεν αντικατοπτρίζεται στο αποτέλεσμα στην Ιαπωνία, σίγουρα θα αντικατοπτριστεί στο βραχυπρόθεσμο μέλλον».

Aston Martin

Αφότου η βρετανική ομάδα εξασφάλισε τις υπηρεσίες του Fernando Alonso για τουλάχιστον άλλα δύο χρόνια, οι Times ανέφεραν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Aston Martin Lagonda δεσμεύτηκε ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει την ομάδα τουλάχιστον έως το 2030. Το δημοσίευμα ισχυρίζεται επίσης ότι η Aston Martin Lagonda θα αγοράσει μετοχές της ομάδας αξίας 20 εκατομμυρίων λιρών Αγγλίας.

Alpine

Η γαλλική ομάδα, που δεν έχει καταφέρει ακόμα να σημειώσει βαθμούς, σε μία προσπάθεια να βελτιώσει νωρίτερα την εικόνα της, επιτάχυνε την παρουσίαση αναβαθμίσεων στο δάπεδο του μονοθεσίου του Esteban Ocon για το GP Κίνας, παρότι θα διεξαχθεί μόνο μία περίοδος ελεύθερων δοκιμών. Οι αναβαθμίσεις θα τοποθετηθούν και στο μονοθέσιο του Pierre Gasly στο GP Μαϊάμι.

F1 - GP Κίνας 2024

Racing Bulls

Η RB θα έχει για πρώτη φορά φέτος εφεδρικό πλαίσιο στο GP Κίνας και o Daniel Ricciardo θα χρησιμοποιήσει το καινούργιο monocoque, παρότι η ομάδα δεν πιστεύει ότι θα αλλάξει κάτι, όσον αφορά την απόδοση. Η κίνηση γίνεται περισσότερο για να ησυχάσει στο κεφάλι του ο Αυστραλός ότι δε συμβαίνει κάτι με το μονοθέσιο που οδηγούσε στα προηγούμενα τέσσερα Grand Prix και δεν ευθυνόταν αυτό για τις μέτριες επιδόσεις του μέχρι στιγμής.

Haas

Και η Haas θα παρουσιάσει ένα μέρος από το πακέτο αναβαθμίσεων στο μονοθέσιο του Kevin Magnussen για αυτό τον αγώνα. Η αμερικανική ομάδα πιστεύει ότι η Σαγκάη θα ταιριάζει περισσότερο στο μονοθέσιό της από τη Suzuka, επειδή έχει πιο αργές στροφές και μεγάλες ευθείες.

Sauber

H ελβετική ομάδα δεν έχει καταφέρει ακόμα να επιλύσει πλήρως το πρόβλημα με τα μπουλόνια που βιδώνονται στραβά στα pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα, αλλά έχει καταφέρει να περιορίσει τις απώλειες σε μερικά δευτερόλεπτα. Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που ο Guanyu Zhou θα αγωνιστεί στην πατρίδα του.

Williams

Η Williams θα αγωνιστεί με δύο επισκευασμένα monocoque στο GP Κίνας και χωρίς εφεδρικό πλαίσιο.

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 19 Απριλίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 06:30
Κατατακτήριες δοκιμές σπριντ: 10:30

Σάββατο 20 Απριλίου
Σπριντ: 06:00
Κατατακτήριες δοκιμές αγώνα: 10:00

Κυριακή 21 Απριλίου
Αγώνας: 10:00

Όλες οι διαδικασίες θα μεταδοθούν ζωντανά στο συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ANT1+ και τη συνδρομητική υπηρεσία F1TV, με αγγλικό σχολιασμό. Ο αγώνας θα μεταδοθεί σε μαγνητοσκόπηση στην ελεύθερη συχνότητα του ANT1 την Κυριακή, στις 16:30.

GP Κίνας

5ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2024
Πίστα: Shanghai International Circuit
Μήκος πίστας: 5.451 μ.
Γύροι: 56
Συνολική απόσταση αγώνα: 305,066 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:32.238 (212,749 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – Μ. Schumacher (Ferrari), 2004
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:31.095 (215,419 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – S. Vettel (Ferrari), 2018
Στροφές: 16 (7 αριστερές, 9 δεξιές)
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ στροφών 13-14, 16-1)
Ποσοστό χρόνου γύρου με τέρμα γκάζι: 57,4%
Ποσοστό μήκους γύρου με τέρμα γκάζι: 70,2%
Ποσοστό χρόνου γύρου στα φρένα: 18%
Αλλαγές σχέσεων στο γύρο: 47
Θέση pole position: Αριστερά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 336 μ.
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 383 μ.
Χρόνος διέλευσης μέσω pit lane με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα: 17,23 δλ.
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 4,6 G (στροφή 1)
Μέγιστη ταχύτητα: 316,2 χλμ./ώρα
Κατανάλωση καυσίμου: Μέση
Καταπόνηση φρένων: Μέση

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!