F1: Μηχανικό -και όχι συσχετισμού- το πρόβλημα της Mercedes

Περαιτέρω ανάλυση των δεδομένων της ομάδας της Mercedes στη Formula 1 συνιστούν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα συσχετισμού μεταξύ των αεροδυναμικών προσομοιώσεων και την πίστα και τώρα υποπτεύονται το μηχανικό τομέα.

F1: Μηχανικό -και όχι συσχετισμού- το πρόβλημα της Mercedes

Περαιτέρω ανάλυση των δεδομένων της ομάδας της Mercedes στη Formula 1 συνιστούν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα συσχετισμού μεταξύ των αεροδυναμικών προσομοιώσεων και την πίστα και τώρα υποπτεύονται το μηχανικό τομέα.

Στο δύσκολο ξεκίνημα που έχει στο φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1 η ομάδα της Mercedes, προσπαθεί να κατανοήσει από πού πηγάζουν οι αδυναμίες του μονοθεσίου της, ιδίως στην απόδοση στις γρήγορες στροφές. Μέρος της αρχικής έρευνας περιλάμβανε το συσχετισμό μεταξύ των προσομοιώσεων στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD (υπολογιστική ρευστοδυναμική) και της πραγματικότητας στην πίστα.

Η βαθύτερη ανάλυση της ομάδας έδειξε κάτι ακόμη πιο ενδιαφέρον, καθώς οι μηχανολόγοι πιστεύουν τώρα ότι το αεροδυναμικό φορτίο παράγεται ακριβώς όπως προβλέπεται στις προσομοιώσεις, αλλά ότι δεν αποφέρει κανένα όφελος στην απόδοση.

Αυτή η ανακάλυψη έχει αλλάξει την άποψη των τεχνικών της ομάδας που πιστεύουν πλέον ότι το πρόβλημα ενδέχεται να σχετίζεται περισσότερο με το μηχανικό τομέα παρά με την αεροδυναμική απόδοση, γεγονός που τους ώθησε να δοκιμάσουν κάποιες διαφορετικές ρυθμίσεις στο στήσιμο του μονοθεσίου στο GP Ιαπωνίας του περασμένου Σαββατοκύριακου.

Ο επικεφαλής της ομάδας, Toto Wolff, ανέφερε ότι δεν είναι ιδανική η σχέση μεταξύ της αεροδυναμικής και της μηχανικής ισορροπίας του μονοθεσίου, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο μετακινείται το κέντρο αεροδυναμικών πιέσεων και η δυναμική κατανομή βαρών από τις επιταχύνσεις, τις επιβραδύνσεις και τα πλευρικά φορτία που αναπτύσσονται στην πίστα.

Ο Wolff δήλωσε: «Μετράμε το αεροδυναμικό φορτίο με τους αισθητήρες πίεσης και μας λένε ότι έχουμε 70 πόντους περισσότερη κάθετη δύναμη σε μια συγκεκριμένη στροφή στη Μελβούρνη από ό,τι πέρυσι. Αλλά, όσον αφορά το χρόνο γύρου, δεν είναι ούτε 1 χλμ./ώρα».

F1 - Lewis Hamilton & George Russell (Mercedes), GP Ιαπωνίας 2024

«Δε βγάζει κανένα νόημα. Οπότε, πού είναι ο περιορισμός; Νομίζω ότι θέλαμε ελέγξουμε ορισμένα πράγματα για να καταλάβουμε: υπάρχει κάποιος περιορισμός που έχουμε εντοπίσει; Νομίζω ότι υπάρχει. Όλα όσα είδαμε αυτά τα δύο χρόνια δείχνουν ότι θα έπρεπε να υπάρχει πολύ περισσότερο αεροδυναμικό φορτίο από ό,τι πιστεύουμε ότι υπάρχει. Και τώρα το μετρήσαμε και υπάρχει».

«Αλλά απλά δεν είμαστε σε θέση να αντλήσουμε το χρόνο στο γύρο που θα έπρεπε και δείχνουν οι προσομοιώσεις. Δεν είναι κάτι συνηθισμένο. Νομίζω ότι το μονοθέσιο είναι τόσο πολύπλοκο για εμάς, όπου το τοποθετούμε όσον αφορά την αεροδυναμική και τη μηχανική ισορροπία. Αυτά τα δύο πρέπει να σχετίζονται, και έχουμε ακολουθήσει μια συγκεκριμένη πορεία τα τελευταία χρόνια».

F1 - George Russell (Mercedes), GP Ιαπωνίας 2024

«Συνεχίζαμε να κάνουμε κύκλους και φτάσαμε σε ένα σημείο που είπαμε “εντάξει, πρέπει να κάνουμε κάτι διαφορετικό εδώ”. Αλλά σίγουρα κάναμε ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός όσον αφορά το πού και πώς θέλουμε να λειτουργήσουμε το μονοθέσιο, και την κατανόησή μας. Αυτή ήταν μία από τις χειρότερες πίστες για εμάς πέρυσι».

«Φέτος ήμασταν αρκετά κοντά στους πρώτους, όχι το Max (Verstappen), αλλά τους οδηγούς πιο πίσω στις κατατακτήριες δοκιμές, και αυτό αποτέλεσε έκπληξη. Ήμασταν πολύ γρήγοροι στα S, ενώ πέρυσι δεν ήμασταν πουθενά».

Στον αγώνα, η Mercedes προσπάθησε -ανεπιτυχώς- να ακολουθήσει στρατηγική ενός pit stop, θυσιάζοντας πολύ χρόνο στους πρώτους γύρους. Η Mercedes είχε επιλέξει από την Παρασκευή να διαφυλάξει δύο σετ ελαστικών σκληρής γόμας για τον αγώνα.

F1 - George Russell (Mercedes), GP Ιαπωνίας 2024

O Wolff δήλωσε: «Όταν κοιτάξετε πώς εξελίχθηκε, προσπαθούσαμε να κάνουμε τη στρατηγική ενός pit stop να λειτουργήσει, πιθανώς διαχειριστήκαμε υπερβολικά τα ελαστικά και είχαμε ένα απαίσιο πρώτο stint, αλλά ένα πολύ ανταγωνιστικό δεύτερο και τρίτο stint, δηλαδή, όταν ουσιαστικά κάναμε ό,τι έκαναν και οι άλλοι, και αυτό θα φαινόταν εντελώς διαφορετικό» (αν είχε συμβεί από την αρχή).

«Όσο και αν πιστεύω ότι υπήρχε συσχετισμός μεταξύ της απόδοσής μας και της πτώσης της θερμοκρασίας της πίστας κατά τη διάρκεια του αγώνα (κατά μόλις 3 βαθμούς Κελσίου), δε νομίζω ότι αυτή ήταν η αιτία για την κακή απόδοσή μας στο πρώτο stint. Ήταν η προσπάθεια να το παρατείνουμε το πρώτο stint για να κάνουμε ένα pit stop, χάνοντας πολύ χρόνο στα αρχικά στάδια».

F1 - Lewis Hamilton & George Russell (Mercedes), GP Ιαπωνίας 2024

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!