F1-GP Ιαπωνίας: Συμπεράσματα

Επιλέγουμε τα πιο σημαντικά συμπεράσματα που βγήκαν από το GP Ιαπωνίας της Formula 1, όπου η Red Bull σημείωσε το 3ο της «1-2» στους 4 αγώνες που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής στη φετινή σεζόν.

F1-GP Ιαπωνίας: Συμπεράσματα

Επιλέγουμε τα πιο σημαντικά συμπεράσματα που βγήκαν από το GP Ιαπωνίας της Formula 1, όπου η Red Bull σημείωσε το 3ο της «1-2» στους 4 αγώνες που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής στη φετινή σεζόν.

Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Η επιστροφή της Red Bull στις νίκες και τo «1-2» στο GP Ιαπωνίας, οδήγησε στο συμπέρασμα ότι η Formula 1 επέστρεψε στην κανονικότητα που είχε πριν από το GP Αυστραλίας, την εξαίρεση στον κανόνα, λόγω και των προβλημάτων αξιοπιστίας της Red Bull. Κανείς δεν είχε τη δυνατότητα να πιέσει τους οδηγούς της Πρωταθλήτριας ομάδας, παρότι αμφότεροι δεν είχαν επιλέξει το ιδανικό στήσιμο για το πρώτο stint.

H Ferrari εδραιώθηκε ως δεύτερη δύναμη και στη Suzuka, παρά την κακή απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές, σε μία πίστα που πέρυσι η McLaren είχε πετύχει ξεκάθαρα αυτή τη διάκριση. Με το περυσινό GP Ιαπωνίας να έχει διεξαχθεί 24 Σεπτεμβρίου, αποτελεί ένα πιο πρόσφατο μέτρο σύγκρισης, και δείχνει το βήμα που έχει κάνει η Ferrari όχι μόνο σε απόδοση, αλλά κυρίως σε διαχείριση ελαστικών και στρατηγικής.

Η McLaren ήταν η καθαρή 3η δύναμη, ενώ η Mercedes βρέθηκε να ψάχνει και πάλι απαντήσεις. Ακολούθησε μία στρατηγική που αναγκάστηκε στη συνέχεια να αλλάξει και επέτρεψε στο Fernando Alonso να νικήσει αμφότερους τους οδηγούς της. Ο Ισπανός από την πλευρά του ακολούθησε μία ιδιαίτερη στρατηγική και πιστεύει ότι έκανε μία από τις καλύτερες εμφανίσεις της καριέρας του.

Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία στη διαμόρφωση του αγώνα ήταν η αλλαγή συνθηκών και η αντίδραση των ελαστικών σε αυτό, όπως εξηγεί ο Carlos Sainz: «Η κατάσταση της πίστας άλλαξε πολύ κατά τη διάρκεια του αγώνα. Από μια πολύ ηλιόλουστη πίστα, που δεν είχαμε όλο το Σαββατοκύριακο, περάσαμε σε μια πολύ συννεφιασμένη κατάσταση. Η καταπόνηση μειώθηκε πολύ και μπορούσες να πιέσεις πολύ περισσότερο τα ελαστικά στα μισά του αγώνα. Αυτό άλλαξε αρκετά την όλη κατάσταση».

F1 - Max Versatppen (Red Bull), GP Ιαπωνίας 2024

Red Bull

  • H Red Bull δυσκολεύτηκε και πάλι με το στήσιμο του μονοθεσίου κατά τη διάρκεια του τριημέρου και ο Max Verstappen έκανε αλλαγές πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές οι οποίες τον βοήθησαν. Ωστόσο, για τον αγώνα, είχε διαφωνία με το μηχανολόγο αγώνα Gianpiero Lambiase όσον αφορά τη γωνία πρόσπτωσης των πτερυγίων της εμπρός αεροτομής. Ο Ολλανδός επέμεινε αλλά παραδέχθηκε τελικά ότι είχε άδικο και διόρθωσε τη ρύθμιση στο πρώτο του pit stop.
  • Η διαχείριση ελαστικών του Verstappen ήταν εξαιρετική, και ποτέ δεν πίεσε περισσότερο από όσο χρειαζόταν και έχτισε σταδιακά τη διαφορά του. Ο πραγματικός του ρυθμός αποκαλύφθηκε όταν σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στα τελικά στάδια του αγώνα.
  • Ούτε ο Sergio Perez είχε ιδανική ισορροπία στο πρώτο stint, δηλώνοντας ότι αιφνιδιάστηκε από τις υψηλές θερμοκρασίες και δεν έκανε σωστή επιλογή, κάτι που οδήγησε σε υπερβολική καταπόνηση ελαστικών.
  • To περυσινό GP Ιαπωνίας ήταν ένας από τους χειρότερους αγώνες του Perez και η βελτιωμένη εμφάνισή του φέτος προκάλεσε ένα καυστικό σχόλιο από το Helmut Marko: «Ίσως επηρεάζει επίσης το γεγονός ότι φέτος διακυβεύονται τα συμβόλαια της επόμενης χρονιάς πολύ νωρίτερα από ό,τι συνήθως. Αυτό φαίνεται να είναι μεγάλο κίνητρο».
  • Ο Marko εξήγησε όμως γιατί πιστεύει ότι ο Perez είναι καλύτερος φέτος: «Ξεκίνησε τους αγώνες με διαφορετική συμπεριφορά φέτος. Δεν προσπαθεί πλέον να ακολουθήσει το δικό του τεχνικό μονοπάτι. Τα μονοθέσια είναι σχεδόν πανομοιότυπα όσον αφορά το στήσιμο. Και αυτό είναι που κάνει τη διαφορά στο τέλος».
  • Η Red Bull παρουσίασε εκτεταμένες αναβαθμίσεις για την RB20 σε αυτό τον αγώνα.

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), GP Ιαπωνίας 2024

Ferrari

  • H Ferrari δυσκολεύτηκε με την ανάπτυξη θερμοκρασιών στα ελαστικά στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά είχε πολύ καλή διαχείριση στον αγώνα, δείχνοντας ότι έχει ξεπεράσει τα περυσινά της προβλήματα σε αυτό τον τομέα. Εδραιώθηκε ως δεύτερη δύναμη και σε αυτή την πίστα, που πέρυσι η McLaren ήταν ανώτερη.
  • Ο Carlos Sainz δεν πίστευε ότι το βάθρο ήταν εφικτό (έχοντας χάσει αρκετό χρόνο στα αρχικά στάδια του αγώνα πίσω από το Lando Norris) έως το πολύ καλό τελικό του stint με τη σκληρή γόμα, όπου λόγω της πτώσης των θερμοκρασιών, είχε τη δυνατότητα να πιέσει περισσότερο.
  • Ο Charles Leclerc ήταν ο μοναδικός οδηγός που κατάφερε να κάνει τη στρατηγική ενός pit stop να λειτουργήσει, με εξαιρετική διαχείριση της μέσης γόμας στο πρώτο μισό του αγώνα. Για μία ακόμη φορά, ο Sainz απέδωσε καλύτερα από το Leclerc, κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές.
  • Ο Leclerc δήλωσε ότι θα πρέπει να εργαστεί επάνω στον τομέα της ανάπτυξης θερμοκρασίας στα ελαστικά στην προετοιμασία για ένα γρήγορο γύρο στις κατατακτήριες δοκιμές. Πρόκειται για έναν τομέα στον οποίο συνήθως δεν αντιμετωπίζει δυσκολίες, καθώς είναι ένας από τους καλύτερους οδηγούς του grid στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Μονεγάσκος είναι αισιόδοξος ότι θα βελτιωθεί, καθώς όταν επιδίδεται σε κάτι το καταφέρνει.

F1 - Lando Norris (McLaren), GP Ιαπωνίας 2024

McLaren

  • Στην πίστα που πέρυσι είχε μία από τις καλύτερες εμφανίσεις της, η McLaren δεν είχε τη δυνατότητα να παλέψει με τη Ferrari. Η MCL38 έχανε όλο το χρόνο στις αργές στροφές της πίστας και δεν είχε τη δυνατότητα να διαχειριστεί τα ελαστικά της όπως η Ferrari.
  • H στρατηγική της McLaren ήταν αμυντική, προσπαθώντας να αποτρέψει το undercut και τις δύο φορές. O Lando Norris πιστεύει ότι απέδωσε υπεράνω των δυνατοτήτων του μονοθεσίου στις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ στον αγώνα θα ήθελε να έχει επεκτείνει το δεύτερο stint, αντί να απαντήσει στην απειλή undercut από τον George Russell.

F1 - Fernando Alonso (Aston Martin), GP Ιαπωνίας 2024

Fernando Alonso

  • Έναν εκπληκτικό αγώνα έκανε ο Fernando Alonso, ο οποίος αξιοποίησε στο έπακρο το επιθετικό πακέτο αναβαθμίσεων της Aston Martin και χαρακτήρισε την εμφάνισή του στο GP Ιαπωνίας ως μία από τις 5 καλύτερες της καριέρας του. O 42χρονος Ισπανός κατάφερε να κάνει τη στρατηγική μαλακής-μέσης-σκληρής γόμας να λειτουργήσει, για να διατηρήσει πίσω του τον Oscar Piastri (με την ταχύτερη McLaren) σε όλο το δεύτερο μισό του αγώνα. Στο τέλος, ο Alonso έδινε εσκεμμένα DRS στον Αυστραλό για να προστατευθεί -επιτυχώς- από την επίθεση του George Russell.

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes), GP Ιαπωνίας 2024

Mercedes

  • Έπειτα από την κόκκινη σημαία, η Mercedes στόχευσε σε στρατηγική ενός pit stop με τα δύο σετ σκληρής γόμας ελαστικών που είχε διαφυλάξει. Ωστόσο, ο ρυθμός της με γεμάτα ρεζερβουάρ ήταν πολύ κακός. Η γερμανική ομάδα θα πρέπει να διαπιστώσει αν έφταιγαν οι υψηλότερες θερμοκρασίες στην αρχή του αγώνα ή αν ακολούθησε υπερβολικά συντηρητικό ρυθμό στην προσπάθειά της να προφυλάξει τα ελαστικά.
  • Εντέλει, η Mercedes αναγκάστηκε να αλλάξει τη στρατηγική της σε δύο pit stop, για να αντεπιτεθεί στο τέλος με τη μέση γόμα, ωστόσο, ήταν πλέον πολύ αργά.
  • Παρά την ενθαρρυντική συμπεριφορά του μονοθεσίου της Mercedes στις ελεύθερες δοκιμές, με καλύτερη διαχείριση της υπερθέρμανσης των ελαστικών του πίσω άξονα, στις κατατακτήριες δοκιμές φάνηκε το υστέρημα της W15 στις γρήγορες στροφές.
  • Ο Lewis Hamilton κατάφερε να κερδίσει για πρώτη φορά φέτος τον George Russell σε κατατακτήριες δοκιμές, αλλά το τελικό αποτέλεσμα ήταν και πάλι απογοητευτικό για τον 7 φορές Πρωταθλητή, ο οποίος δήλωσε ότι ενδεχομένως μία επαφή με το Charles Leclerc στις πρώτες στροφές να του προκάλεσε ζημιά στο μονοθέσιο, που οδήγησε σε υπερβολική υποστροφή και κακό ρυθμό στα αρχικά στάδια του αγώνα. Για αυτό το λόγο ο Hamilton παραχώρησε οικειοθελώς τη θέση του στον George Russell. Χρειάστηκαν ρυθμίσεις και στα δύο pit stop για να βρεθεί η ιδανική ισορροπία για το Hamilton.

F1 - Yuki Tsunoda (Racing Bulls), GP Ιαπωνίας 2024

…και οι άλλοι 

  • Άλλη μία εντυπωσιακή εμφάνιση πραγματοποίησε ο Yuki Tsunoda, με τη βοήθεια του πολύ ικανού pit crew της Racing Bulls, για να σημειώσει και πάλι βαθμούς, σε αντίθεση με τον team-mate του, Daniel Ricciardo, του οποίου ο αγώνας τερματίστηκε στη δεύτερη στροφή από δικό του λάθος.
  • Απογοητευτική ήταν και πάλι η επίδοση των Alpine, τις οποίες τα υπόλοιπα μονοθέσια προσπερνούσαν δεξιά και αριστερά. Αμφότερα τα μονοθέσια είχαν υποστεί ζημιές στις πρώτες στροφές και είχαν χάσει αεροδυναμικό φορτίο.
  • Η Williams θα στείλει το πλαίσιο του Alex Albon στην Αγγλία για επισκευές ενόψει του GP Κίνας σε δύο εβδομάδες, όπως είχε κάνει και στην Αυστραλία με το monocoque του Ταϊλανδού.
  • Τρία ατυχήματα σε δύο αγώνες (μαζί με αυτό του Logan Sargeant στο FP1), θα επηρεάσουν αρνητικά τη δυνατότητα της Williams να φέρει αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της σεζόν. Η βρετανική ομάδα επέλεξε σε αυτό τον αγώνα ένα στήσιμο που ευνοούσε τις υψηλές ταχύτητες στις ευθείες, θυμίζοντας το περυσινό της πλεονέκτημα σε αυτό τον τομέα.

2024 Japanese Grand Prix - Sunday

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!