F1-GP Ιαπωνίας FP1: «1-2» της Red Bull

H Red Bull επέστρεψε στην κορυφή των χρόνων με αμφότερους τους οδηγούς της στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιαπωνίας, έπειτα από ένα δύσκολο αγώνα στο GP Αυστραλίας.

F1-GP Ιαπωνίας FP1: «1-2» της Red Bull

H Red Bull επέστρεψε στην κορυφή των χρόνων με αμφότερους τους οδηγούς της στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιαπωνίας, έπειτα από ένα δύσκολο αγώνα στο GP Αυστραλίας.

Φέτος είναι η πρώτη φορά που το GP Ιαπωνίας διεξάγεται την άνοιξη και όχι το φθινόπωρο. Ως αποτέλεσμα, οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες, όπως και η υγρασία και η πιθανότητα βροχής. Οι χαμηλότερες θερμοκρασίες ίσως οδηγήσουν την ιδανική στρατηγική αγώνα προς το 1 pit stop, αντί για δύο που ήταν μέχρι πέρυσι, για αυτό και ορισμένες ομάδες (όπως οι Red Bull και Ferrari) χρησιμοποίησαν τη σκληρή γόμα ελαστικών στο FP1.

Οι ταχύτατες καμπές της Suzuka αναδεικνύουν τα μονοθέσια με καλή αεροδυναμική απόδοση (σχέση παραγόμενου αεροδυναμικού φορτίου με την οπισθέλκουσα). Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας, όντας 0,18 δλ. ταχύτερος από τον team-mate του στη Red Bull, Sergio Perez. Πολύ κοντά στο χρόνο του Μεξικανού κινήθηκε ο Carlos Sainz με τη Ferrari, o οποίος ακόμα δε σηκώνει πολύ μεγάλα βάρη στο γυμναστήριο, αλλά έχει επιστρέψει στις προπονήσεις έπειτα από την επέμβαση σκωληκοειδίτιδας που είχε στη Σαουδική Αραβία.

Η Ferrari ήταν ταχύτατη στο πρώτο sector της πίστας με τις γρήγορες στροφές, ενώ η Red Bull ήταν καλύτερη στο 3o sector, όπου υπερισχύει η απόδοση της μονάδας ισχύος. Οι δύο οδηγοί της Mercedes κατάφεραν να τοποθετηθούν μεταξύ των δύο Ferrari, με σχεδόν πανομοιότυπο χρόνο. Οι George Russell και Lewis Hamilton έδειχναν να έχουν περισσότερη αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι. Ο Charles Leclerc φαίνεται να δυσκολεύτηκε ξανά να προσαρμοστεί στο στήσιμο της Ferrari στο ξεκίνημα του αγωνιστικού τριημέρου.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Ιαπωνίας

Ο Leclerc χρησιμοποιεί αυτό το τριήμερο ένα κράνος στα χρώματα του Jules Bianchi, ο οποίος ήταν ο νονός του Μονεγάσκου και είχε το θανατηφόρο -όπως αποδείχθηκε 10 μήνες αργότερα- ατύχημα στη Suzuka το 2014 με τη Marussia. Ειδικά κράνη για τον αγώνα έχουν επίσης οι Lando Norris, Yuki Tsunoda και Fernando Alonso. Ο Ισπανός βρέθηκε στην 7η θέση του πίνακα των χρόνων, χωρίς να έχει στη διάθεσή του τις αναβαθμίσεις της Aston Martin (διαβάστε παρακάτω).

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο McLaren (οι οδηγοί της οποίας είδαν τον πρώτο τους γύρο με τη μαλακή γόμα να διακόπτεται από την κόκκινη σημαία, οπότε δεν τα είχαν στην απόλυτη ακμή τους μετά τη διακοπή), με το Yuki Tsunoda να έχει τοποθετήσει την RB μεταξύ τους. Στο στρατόπεδο της Racing Bulls, το μονοθέσιο του Daniel Ricciardo οδήγησε ο 22 ετών Ιάπωνας Ayumu Iwasa, ο οποίος αγωνίζεται στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Super Formula. Ο Iwasa έκανε μία ικανοποιητική εμφάνιση, σημειώνοντας το 16ο χρόνο.

Η Williams επισκεύασε το πλαίσιο στο οποίο είχε προκαλέσει ζημιές με το ατύχημά του στο Albert Park ο Alex Albon, και το έδωσε στο Logan Sargeant. Στο μέσο της διαδικασίας, ο Αμερικανός είχε ένα αρκετά σφοδρό ατύχημα στη στροφή 7, την πρώτη από τις Degner, προκαλώντας κόκκινη σημαία. Στην έξοδο της στροφής, ο Sargeant πάτησε στο γρασίδι και έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου και προσέκρουσε στις μπαριέρες. Η Williams εξακολουθεί να μην έχει εφεδρικό πλαίσιο, όπως συμβαίνει και με μερικές άλλες ομάδες.

Αναβαθμίσεις

Η Red Bull παρουσίασε επιπλέον εισαγωγές αέρα στα πλαϊνά του cockpit για καλύτερη ψύξη, και μία καινούργια διαμόρφωση γύρω από την εισαγωγή αέρα των ψυγείων και τα υποστηρίγματα των καθρεπτών. Επίσης, υπάρχουν αναβαθμίσεις στο σώμα και τα άκρα του δαπέδου της RB20. H Ferrari έχει φέρει μία πίσω αεροτομή υψηλού αεροδυναμικού φορτίου με αντίστοιχα κατώτερα πτερύγια, ενώ προώθησε το εμπρός τμήμα του ανώτερου ψαλιδιού της πίσω ανάρτησης για αεροδυναμικά κέρδη.

Σημαντικές αναβαθμίσεις παρουσίασε και η Aston Martin, με ένα καινούργιο δάπεδο το οποίο παρουσιάζει αλλαγές στο κυρίως σώμα του, το εμπρός μέρος, τα πλαϊνά άκρα και το διαχύτη. Επίσης, υπάρχουν καινούργια καλύμματα ψυγείων. Στο FP1 και FP2, οι αναβαθμίσεις θα είναι διαθέσιμες μόνο στο μονοθέσιο του Lance Stroll, ενώ θα καταφθάσουν και στο μονοθέσιο του Alonso το Σάββατο.

Η Alpine έχει αφαιρέσει βάρος από το μονοθέσιό της και έχει φέρει στη Suzuka μία νέα εμπρός αεροτομή και κατώτερα πτερύγια πίσω αεροτομής. Η Williams παρουσίασε αλλαγές σε αμφότερες τις αεροτομές της FW45. H Racing Bulls έχει τροποποιήσεις στο εμπρός μέρος του δαπέδου και τα πλαϊνά του. Αναβαθμισμένο δάπεδο έχει παρουσιάσει και η Sauber για αυτό τον αγώνα.

Μονάδες ισχύος και κιβώτια

Οι Perez, Hamilton, Tsunoda και Esteban Ocon, χρησιμοποιούν αυτό το τριήμερο το 2ο (από τα 4 διαθέσιμα χωρίς ποινή κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή), V6, turbo, MGU-H και MGU-K. H Alpine αντικατέστησε και στα δύο μονοθέσιά της και τα ηλεκτρονικά ελέγχου του ERS, ενώ η Mercedes έχει τοποθετήσει σε αμφότερα τα μονοθέσιά της το δεύτερο (από τα 4) κιβώτιo ταχυτήτων, έπειτα από την εγκατάλειψη του Hamilton και το ατύχημα του Russell στο GP Αυστραλίας.

Ο θερμικός κινητήρας του Hamilton στο Albert Park υπέστη ζημιές στη χαμηλότερη περιοχή του, λόγω προβλήματος εξαρτήματος όσον αφορά τη διαδικασία ποιοτικού ελέγχου. Ο Βρετανός έχασε αυτό τον κινητήρα για το υπόλοιπο της σεζόν.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!