F1: Γιατί η Alpine είναι τελευταία

Η Alpine είναι μία αρκετά μεγάλη ομάδα με υγιές budget, δεδομένης της εργοστασιακής υποστήριξης του Ομίλου Renault. Ωστόσο, στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μπαχρέιν της Formula 1, βρέθηκε στην τελευταία θέση. Εξετάζουμε γιατί.

F1: Γιατί η Alpine είναι τελευταία

Η Alpine είναι μία αρκετά μεγάλη ομάδα με υγιές budget, δεδομένης της εργοστασιακής υποστήριξης του Ομίλου Renault. Ωστόσο, στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μπαχρέιν της Formula 1, βρέθηκε στην τελευταία θέση. Εξετάζουμε γιατί.

Η Alpine προσέγγισε το GP Μπαχρέιν, τον εναρκτήριο αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, περιμένοντας να αποκλειστεί ήδη από το πρώτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, έπειτα από ένα απογοητευτικό τεστ προετοιμασίας την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι και έγινε, με τα γαλλικά μονοθέσια να παρατάσσονται σήμερα στην τελευταία σειρά εκκίνησης. Τι πήγε τόσοστραβά όμως για την ομάδα που ήταν καθαρά η 6η δύναμη πέρυσι;

Η φετινή Alpine Α524 έχει αρκετά προβλήματα, με το κύριο εξ αυτών να είναι το γεγονός ότι υπερβαίνει κατά 11 κιλά το κατώτατο όριο των 798 κ. που ορίζουν οι τεχνικοί κανονισμοί για τα μονοθέσια. Αυτό ισοδυναμεί με 0,3 δλ. απώλεια στο γύρο. Ο Pierre Gasly παραδέχθηκε ότι το μονοθέσιο είναι υπέρβαρο, «αλλά δεν είναι τόσο άσχημα όσο αναφέρετε».

«Προφανώς υπάρχει λίγος χρόνος να βρεθεί παντού και κοιτάζοντας τις διαφορές, όλα έχουν σημασία. Δύο κιλά ισοδυναμούν με 6 εκατοστά του δλ. και αυτά κάνουν τη διαφορά. Υπάρχει κάποιο βάρος που πρέπει να χάσουμε, υπάρχει κάποια απόδοση που πρέπει να έρθει στο πλαίσιο, θα υπάρξουν αναβαθμίσεις».

Φαίνεται ότι η Alpine είναι υπέρβαρη επειδή το μονοθέσιο απέτυχε στο (υποχρεωτικό από τη FIA) πρώτο πλευρικό crash test του monocoque, το οποίο είχε σχεδιαστεί με λύσεις που μειώνουν το βάρος. Αυτές όμως φαίνεται ότι αποδυνάμωσαν αρκετά την δομή ώστε να αποτύχει στο crash test, κάτι που η ομάδα δεν περίμενε να συμβεί, σύμφωνα με τις προσομοιώσεις της. Η λύση των τεχνικών της Alpine ήταν να ενισχύσουν το πλαίσιο, αλλά αυτό αύξησε το βάρος του.

F1 - Esteban Ocon (Alpine), GP Μπαχρέιν 2024

Ωστόσο, το βάρος δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα της Alpine. Tο μονοθέσιο έχει αδυναμίες και στη φάση επιτάχυνσης από τις στροφές. Οι οδηγοί έχουν παραπονεθεί επίσης για υποστροφή στο μέσο των στροφών, χαρακτηριστικό το οποίο μπορεί να κάνει ακόμη χειρότερη την πρόσφυση του πίσω άξονα στην επιτάχυνση από τις στροφές.

Συνολικά, η αίσθηση είναι ότι το μονοθέσιο δεν παράγει επαρκές αεροδυναμικό φορτίο. Δεν αναφερόμαστε στην έλλειψη κάθετης δύναμης στο εμπρός μέρος, πράγμα με το οποίο δυσκολεύονται οι περισσότερες ομάδες, ιδίως στις αργές στροφές. Ωστόσο, η Alpine υστερεί σε αρνητική άντωση και στο πίσω μέρος. Αυτό είναι αποτέλεσμα στόχων που δεν επετεύχθησαν στην αεροδυναμική εξέλιξη του μονοθεσίου.

Ο τεχνικός διευθυντής της γαλλικής ομάδας, Matt Harman δήλωσε: «Το μονοθέσιο είναι σε γενικές γραμμές εκεί που περιμέναμε, όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του. Απλά πρέπει να το βρούμε περισσότερο (αεροδυναμικό) φορτίο. Θα θέλαμε να έχουμε καλύτερη πρόσφυση στο πίσω μέρος στην έξοδο από τις στροφές. Έχουμε πάρει κάποια μέτρα για να μας δώσουν καλύτερη πρόσφυση μηχανικά. Τώρα πρέπει να το συμπληρώσουμε αυτό με προηγμένη αεροδυναμική».

F1 - Esteban Ocon (Alpine), GP Μπαχρέιν 2024

Ένα πακέτο αναβαθμίσεων αναμένεται να καταφθάσει έπειτα από τους πρώτους αγώνες της σεζόν, για να αντιμετωπίσει αυτές τις αδυναμίες. Στο μεταξύ, η Alpine έχει βρεθεί με ένα μονοθέσιο το οποίο δεν είναι ανταγωνιστικό, παρά τις προσπάθειες των τεχνικών στην πίστα, οι οποίοι έχουν σημειώσει πρόοδο. Αλλά αυτό από μόνο του δε φτάνει.

Το Μπαχρέιν δεν ήταν μια δυνατή πίστα για την Alpine τα τελευταία χρόνια, λόγω της φύσης της, που κάνει την πρόσφυση και την καταπόνηση των ελαστικών του πίσω άξονα να αποτελεί τον περιοριστικό παράγοντα. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι υπάρχει ένα μικρό έλλειμμα ιπποδύναμης (της τάξεως των 15 ίππων) από τη μονάδα ισχύος της Renault, σημαίνει ότι αυτή είναι ενδεχομένως μια από τις πιο αδύναμες πίστες για το μονοθέσιο. Οι μικρές διαφορές μεταξύ των ομάδων έχουν επίσης συμβάλλει στην κακή εικόνα της γαλλικής ομάδας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!