F1-GP Μπαχρέιν: Ο Max Verstappen ξεκινά τη σεζόν με pole

O Max Verstappen με τη Red Bull κατέκτησε την pole position στον εναρκτήριο αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, με διαφορά 0,228 δλ. από το Charles Leclerc (Ferrari), με το George Russell (Mercedes) στην 3η θέση.

F1-GP Μπαχρέιν: Ο Max Verstappen ξεκινά τη σεζόν με pole

O Max Verstappen με τη Red Bull κατέκτησε την pole position στον εναρκτήριο αγώνα της φετινής σεζόν της Formula 1, με διαφορά 0,228 δλ. από το Charles Leclerc (Ferrari), με το George Russell (Mercedes) στην 3η θέση.

O Max Verstappen ξεκίνησε τη σεζόν της Formula 1 του 2024 με την 33η pole position της καριέρας του (ισοφαρίζοντας τους Jim Clark και Alain Prost στον αντίστοιχο πίνακα στατιστικών σε όλη την ιστορία του σπορ) και την 3η του στο GP Μπαχρέιν. Στην ταχύτερη προσπάθειά του, ο Ολλανδός εκμεταλλεύτηκε το slipstream του Oscar Piastri στην αρχή του γύρου του και ο χρόνος του (1:29.178) ήταν ανταγωνιστικός, αλλά όχι ο ταχύτερος της διαδικασίας. Ο Verstappen απολογήθηκε από το μηχανολόγο αγώνα, Gianpiero Lambiase, μάλλον επειδή είχε προβλέψει ότι δε θα μπορούσε να κατακτήσει την pole position.

Ο Verstappen δήλωσε ότι ήταν δύσκολο να αντλήσει το μέγιστο από το μονοθέσιο λόγω των ισχυρότερων ανέμων που πνέουν στην πίστα (καθώς και των χαμηλότερων θερμοκρασιών) και χαρακτήρισε ότι ήταν απροσδόκητο που βρέθηκε στην pole position. Ωστόσο, η Red Bull βρήκε ένα καλό στήσιμο και το δυνατό σημείο της Red Bull είναι ο ρυθμός αγώνα και ο Verstappen έχει εξασφαλίσει ένα καινούργιο σετ ελαστικών μαλακής γόμας για τον αγώνα.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μπαχρέιν

Ο Charles Leclerc δήλωσε λίγο απογοητευμένος από τη 2η θέση, διότι αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει δύο σετ ελαστικών στο Q2, συνεπώς δεν είχε δύο φρέσκα σετ στο Q3. Το γεγονός ότι αναγκάστηκε να κάνει την πρώτη προσπάθειά του στο τελικό σκέλος με μεταχειρισμένα ελαστικά πιστεύει ότι του κόστισε λίγο ρυθμό, καθώς ο χρόνος που είχε σημειώσει στο Q2 ήταν ταχύτερος από την pole position. Η διαφορά 0,228 δλ. δεν ήταν μεγάλη, αλλά η Red Bull, όπως και πέρυσι, φαίνεται να διαμορφώνει το στήσιμο του μονοθεσίου κοιτάζοντας περισσότερο το ρυθμό αγώνα, καθώς οι κατατακτήριες δοκιμές δεν είναι το δυνατό της σημείο.

Στην 3η θέση της σειράς εκκίνησης θα παραταχθεί αύριο ο George Russell, με μία Mercedes που δήλωνε ότι έχει δημιουργηθεί κατά τις απαιτήσεις του Lewis Hamilton. H Mercedes πίστευε μετά τις δοκιμές προετοιμασίας ότι είχε μειονέκτημα στον ένα γρήγορο γύρο και εργάστηκε πολύ στον προσομοιωτή για να βελτιώσει αυτό τον τομέα. Ο Russell δήλωσε ευχαριστημένος, και στοχεύει στο βάθρο, ευελπιστώντας ότι η Mercedes δε θυσίασε πολύ το ρυθμό αγώνα για να βρει ταχύτητα στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Βρετανός πιστεύει ότι θα υπάρχει μεγάλη μάχη για τη 2η θέση, καθώς ο Verstappen θα είναι εκτός εμβέλειας των υπολοίπων.

O Carlos Sainz θα εκκινήσει από την 4η θέση, έχοντας εκμεταλλευτεί και αυτός το slipstream άλλου μονοθεσίου στο ξεκίνημα του γύρου του, ωστόσο, έχασε 0,1 δλ. από τον team-mate του στη Ferrari και δε βρήκε ποτέ το κέρδος που περίμενε στο τελικό σκέλος. Oι Sainz, και Russell είχαν καταφέρει να διατηρήσουν δύο φρέσκα σετ ελαστικών για το Q3 και είχαν δύο προσπάθειες.

Στην 5η θέση θα παραταχθεί ο Sergio Perez με τη δεύτερη Red Bull, 0,36 δλ. μακριά από την κορυφή. Ο Μεξικανός δε χρησιμοποίησε δύο φρέσκα σετ μαλακής γόμας στο Q3, καθώς η ομάδα επέλεξε να διατηρήσει το ένα για τον αγώνα. Μόλις 5 χλστ. του δλ. πίσω από τον Perez ήταν ο Fernando Alonso, ο οποίος ήταν πολύ ευχαριστημένος, καθώς δεν περίμενε την Aston Martin τόσο ανταγωνιστική και τόσο κοντά στους χρόνους με τους προπορευόμενους.

Πίσω από τον Ισπανό θα παραταχθούν οι δύο McLaren, σε μία πίστα που δεν της ταιριάζει, με το Lando Norris να κάνει δύο λάθη στις 4 πρώτες στροφές και να χάνει 0,3 δλ. κατά τα λεγόμενά του. Ακόμα και το μισό από αυτό να ήταν, θα μπορούσε να είχε βρεθεί στη 2η θέση, δεδομένων  με μία McLaren που είχε καλύτερη ισορροπία στις χαμηλότερες θερμοκρασίες. Ο Βρετανός ήταν απογοητευμένος διότι πιστεύει ότι δεν έκανε αυτό που θα έπρεπε. Ο Piastri από την πλευρά του δήλωσε ότι δεν κατάφερε να συνδυάσει όλους τους παράγοντες μαζί, αλλά ήταν ενθαρρυντικό ότι η διαφορά από τους υπόλοιπους δεν ήταν μεγάλη.

Απογοητευτική ήταν η εμφάνιση του Lewis Hamilton, ο οποίος βρέθηκε στην 9η θέση. Παρότι ήταν μόλις 0,23 δλ. πίσω από τον team-mate του στη Mercedes, βρέθηκε 7 θέσεις πιο πίσω. Ο 7 φορές Πρωταθλητής δήλωσε ότι επέλεξε διαφορετικό στήσιμο από το Russell, και θυσίασε περισσότερο από όσο ήθελε το ρυθμό του στις κατατακτήριες δοκιμές, επειδή είχε καλύτερη αίσθηση με βαρύ φορτίο καυσίμου. Εντυπωσιακός ήταν ο Nico Hulkenberg, ο οποίος με τη Haas κατάφερε να εισέλθει στην πρώτη δεκάδα όντας 6ος στο Q2, αλλά δεν εκανε προσπάθεια με φρέσκο σετ ελαστικών για το τελικό σκέλος της διαδικασίας, καθώς η ομάδα προτίμησε να το διατηρήσει για τον αγώνα.

Q2

Οι οδηγοί της Red Bull και ο Fernando Alonso, που είχαν προκριθεί χρησιμοποιώντας μόνο ένα σετ στο Q1, ήταν οι μόνοι που ξεκίνησαν το δεύτερο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών με φρέσκο σετ ελαστικών. Οι δύο Red Bull τέθηκαν επικεφαλής, με το Verstappen να γράφει χρόνο 0,558 δλ. ταχύτερο από τον Perez. Ο Ολλανδός δε χρειαζόταν να βγει ξανά στην πίστα, οπότε είχε μεγάλο πλεονέκτημα ελαστικών, έχοντας εισέλθει στη διαδικασία με 5 σετ μαλακής γόμας. Ο Kevin Magnussen είδε τον πρώτο του χρόνο να διαγράφεται λόγω υπέρβασης ορίων πίστας.

Πιο αργός οδηγός του Q2 ήταν ο Kevin Magnussen, ενώ ο team-mate του στη Haas, Nico Hulkenberg βρέθηκε στην 6η θέση. Η RB κατέλαβε την 11η και 15η θέση με τους Yuki Tsunoda και Daniel Ricciardo, αντίστοιχα. O Ιάπωνας έχασε την πρόκριση στο Q3 από τον Piastri για μόλις 0,007 δλ. ενώ ο Lance Stroll (Aston Martin) κατετάγη 12ος, εμπρός από τον Alex Albon με τη Williams.

Q1

Μόνο οι οδηγοί της Red Bull, o Alonso, o Russell και ο Sainz κατάφεραν να προκριθούν στο Q2 χρησιμοποιώντας μόνο ένα σετ ελαστικών μαλακής γόμας. Η Ferrari αποφάσισε να βγάλει στην πίστα το Leclerc με δεύτερο φρέσκο σετ ελαστικών, παρά την αντίθετη γνώμη του Μονεγάσκου. Εντέλει, η πίστα δε βελτιώθηκε όσο περίμενε η Ferrari και ο Leclerc επέστρεψε στα pits χωρίς να το χρησιμοποιήσει. Από τη διαδικασία αποκλείστηκαν οι οδηγοί της Alpine, που βρέθηκαν στις δύο τελευταίες θέσεις, ο Logan Sargeant (με λάθος στη 10η στροφή) και οι δύο Sauber.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!