F1: Τι λείπει από τη Ferrari και τον Charles Leclerc

Η Ferrari διέψευσε ότι θεωρεί τον Charles Leclerc Νο. 1 οδηγό της, ενώ ο πρώην πρόεδρος της FIA, Jean Todt, δήλωσε ότι κάτι λείπει ακόμα από το Μονεγάσκο. O Γάλλος αρνήθηκε ότι θα επιστρέψει στο Maranello, ενώ ο Mattia Binotto ανέφερε ότι στη Ferrari λείπει η νοοτροπία του νικητή.

F1: Τι λείπει από τη Ferrari και τον Charles Leclerc

Η Ferrari διέψευσε ότι θεωρεί τον Charles Leclerc Νο. 1 οδηγό της, ενώ ο πρώην πρόεδρος της FIA, Jean Todt, δήλωσε ότι κάτι λείπει ακόμα από το Μονεγάσκο. O Γάλλος αρνήθηκε ότι θα επιστρέψει στο Maranello, ενώ ο Mattia Binotto ανέφερε ότι στη Ferrari λείπει η νοοτροπία του νικητή.

Το γεγονός ότι ο πρόεδρος της Ferrari, John Elkann παρέλειψε να αναφέρει τον Carlos Sainz σε πρόσφατη συνέντευξή του στην ιταλική αθλητική εφημερίδα La Gazzetta dello Sport, έκανε ορισμένους να υποθέσουν ότι η Scuderia θεωρεί τον Charles Leclerc ως τον Νο. 1 οδηγό της. Ωστόσο, ο επικεφαλής της ιταλικής ομάδας, Mattia Binotto, διέψευσε το συγκεκριμένο ισχυρισμό.

Ο Binotto δήλωσε: «Όχι, δεν σημαίνει αυτό. Αυτό που είπε ο πρόεδρός μας, αν κοιτάξετε την τρέχουσα σεζόν, ο Charles ήταν κατά μέσο όρο ταχύτερος από τον Carlos και βρέθηκε περισσότερες φορές στην pole position. Αλλά η τελική φιλοδοξία των δύο οδηγών είναι να κερδίσουν το πρωτάθλημα και νομίζω ότι ο Carlos είναι ένας δυνατός οδηγός».

«Το απέδειξε πέρυσι, τις προηγούμενες σεζόν και εξακολουθεί να αποδεικνύει φέτος ότι είναι ένας καλός οδηγός. Σημειώνει πολλούς βαθμούς την Κυριακή, μαθαίνει καλά και είναι γρήγορος. Έτσι νομίζω ότι είναι δίκαιο, ως ομάδα, να τους δώσουμε ίσες ευκαιρίες, σίγουρα στην αρχή της σεζόν αλλά και κατά τη διάρκειά της. Αν χρειαστεί, μπορεί να ορίσουμε ποιος έχει τις περισσότερες ευκαιρίες να κερδίσει».

Ωστόσο, ο Jean Todt, πρώην πρόεδρος της FIA και πρώην επικεφαλής της ομάδας της Ferrari (κατά τη διάρκεια της «χρυσής» εποχής της με τον Michael Schumacher), πιστεύει ότι κάτι λείπει ακόμα από τον Leclerc: «Ο Charles είναι ήδη ένας μεγάλος Πρωταθλητής. Κάτι του λείπει ακόμα, αλλά ελπίζω να το αποκτήσει σύντομα». Μήπως αυτό το κάτι είναι το κατάλληλο μονοθέσιο; O Γάλλος απάντησε απλά: «Του λείπει κάτι».

Ο Todt διέψευσε επίσης τις φήμες που αναφέρουν ότι ενδέχεται να επιστρέψει στο Maranello: «Αμφιβάλλω ότι πρόκειται για πραγματική είδηση. Υπάρχουν πολλές ειδήσεις που δεν είναι αληθινές. Είχα πρωινό στο Τορίνο με τον Andrea Agnelli και πολλοί με είδαν και σκέφτηκαν ότι θα δουλέψω και με τη Juventus», ανέφερε γελώντας ο Γάλλος. «Είναι προφανές ότι όταν ήμουν πρόεδρος της FIA βρισκόμουν συχνά με τον John Elkann και μιλούσαμε για τις φιλοδοξίες της Ferrari».

«Αλλά υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να μιλάμε, να μοιραζόμαστε ελπίδες και να συνεργαζόμαστε. Νομίζω ότι τα δύο αυτά πράγματα πρέπει να παραμείνουν χωριστά. Η Ferrari ήταν το πιο όμορφο κεφάλαιο της καριέρας μου. Αλλά σήμερα ζω τα πράγματα διαφορετικά. Νομίζω ότι τα κεφάλαια είναι σχεδιασμένα για να περνούν από το ένα στο άλλο. Έχω μεγάλο σεβασμό για την εξαιρετική δουλειά που κάνουν οι άλλες ομάδες. Ήταν δύσκολο, αλλά ήταν όμορφο».

Επίσης, ο Todt δεν θέλησε να δώσει συμβουλές στον Binotto, ο οποίος έχει δεχθεί σκληρή κριτική για τη φετινή εικόνα της Ferrari στην πίστα: «Κάθε εποχή είναι διαφορετική, οπότε δεν θέλω να δώσω συμβουλές. Είναι πολύ εύκολο να το κάνουμε αυτό. Η μόνη συμβουλή που μπορώ να του δώσω είναι να συνεχίσει. Γιατί η Ferrari τα πηγαίνει ήδη πολύ καλά».

«Μου φαίνεται ότι ο κόσμος δεν έχει πλήρη επίγνωση ότι η Ferrari επέστρεψε στις νίκες, αν και σχεδόν όλοι θα προτιμούσαν να βλέπουν τη Ferrari να κερδίζει Πρωταθλήματα. Μπορούμε να ελπίζουμε για την επόμενη χρονιά, γιατί φέτος δεν νομίζω ότι είναι πια εφικτό, αλλά για να κερδίσεις χρειάζεσαι τελειότητα σε όλα τα επίπεδα».

F1 - Carlos Sainz (Ferrari), GP Ιταλίας 2022

«Σε κάποια στιγμή του Πρωταθλήματος, η Ferrari είχε το καλύτερο μονοθέσιο. Αλλά στη συνέχεια, αγώνα με αγώνα, οι ανταγωνιστές προχωρούσαν καλύτερα και ταχύτερα κάνοντας λιγότερα λάθη. Τότε, έχασαν ορισμένες ευκαιρίες. Σκέφτομαι τη λανθασμένη στρατηγική, ένα αυτοκίνητο ασφαλείας που ήρθε σε λάθος στιγμή, προβλήματα αξιοπιστίας. Διάφορα επεισόδια που κόστισαν πολύ. Αν καταφέρεις να μην αφήνεις ποτέ τίποτα στην τύχη, τότε όλα τα συστατικά υπάρχουν για να γίνεις Πρωταθλητής».

Ο Mattia Binotto, ερωτούμενος τις περιμένει από τους οδηγούς της Ferrari, δήλωσε: «Περισσότερες νίκες. Το λέω ξανά και ξανά: έχουμε τους καλύτερους οδηγούς στην F1. Τα πάνε πολύ καλά μεταξύ τους και λόγω του τρόπου με τον οποίο βοηθούν ο ένας τον άλλον, βοηθούν την ομάδα να αναπτυχθεί. Όταν μιλάμε την Παρασκευή και το Σάββατο μετά τις συνεδρίες για το τι αισθάνεται ο ένας ή ο άλλος, υπάρχει μια ανοιχτή, ειλικρινής ανταλλαγή απόψεων. Και οι δύο γνωρίζουν ότι η βελτίωση του μονοθεσίου και της ομάδας σημαίνει να ωριμάζουμε για να κερδίσουμε τους υπόλοιπους».

«Δεν αρκεί πλέον να κάνουμε καλά την προετοιμασία μας, για να κερδίζεις πρέπει να συνεχίζεις να προοδεύεις και να βελτιώνεσαι. Για να το κάνουμε αυτό πρέπει να δώσουμε 120%, αν όχι 130%. Προερχόμαστε από πολύ δύσκολες σεζόν, από την 6η θέση του 2021 στους Κατασκευαστές: Αυτές ήταν χρονιές που μας σημάδεψαν γιατί υποφέραμε από πίεση και κριτική. Και κατά κάποιο τρόπο μας διαμόρφωσαν».

«Υποσχεθήκαμε ότι θα είμαστε και πάλι ανταγωνιστικοί και τηρήσαμε αυτή την υπόσχεση, αλλά αυτό που θέλω να πω είναι ότι έχουμε να κάνουμε ένα ακόμα βήμα να κάνουμε μεταξύ του να έχουμε ένα αυτοκίνητο και οδηγούς που αποδίδουν και την ικανότητα να μεγιστοποιούμε κάθε κατάσταση. Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν ακόμα βήματα βελτίωσης που απαιτούνται για να κερδίσουμε το Πρωτάθλημα».

«Όλοι δουλεύουμε πολύ σκληρά για να φτάσουμε εκεί το συντομότερο δυνατό. Για αυτό το τελευταίο μέρος του Πρωταθλήματος είναι σημαντικό για εμάς. Είναι σημαντικό γιατί πρέπει να αποδείξουμε στους εαυτούς μας ότι είμαστε ικανοί να αντιμετωπίσουμε τα λάθη και να βελτιωθούμε, και αυτό θα είναι σημαντικό και για την επόμενη σεζόν. Το να τελειώσουμε καλά τη σεζόν είναι σημαντικό για την επόμενη και για την μεθεπόμενη. Είναι μια συνεχής διαδικασία βελτίωσης».

Ο Binotto πιστεύει ότι αυτό που λείπει στη Ferrari σε σύγκριση με την εποχή του Todt, είναι «αυτή η νοοτροπία νικητή που υπήρχε στην εποχή του Schumacher και σε έσπρωχνε να γίνεσαι καλύτερος μετά από κάθε νίκη».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!