F1: Οι λόγοι της ανωτερότητας της Red Bull

Στο GP Βελγίου, η Red Bull βρισκόταν σε άλλο επίπεδο από όλες τις υπόλοιπες ομάδες. Εξετάζουμε τους λόγους για τους οποίους συνέβη αυτό.

F1: Οι λόγοι της ανωτερότητας της Red Bull

Στο GP Βελγίου, η Red Bull βρισκόταν σε άλλο επίπεδο από όλες τις υπόλοιπες ομάδες. Εξετάζουμε τους λόγους για τους οποίους συνέβη αυτό.

Η νίκη του Max Verstappen στο Spa-Francorchamps θύμισε εκείνη του Michael Schumacher με τη Benetton το 1995 στην ίδια πίστα. Όπως συνέβη και την περασμένη Κυριακή με τον Verstappen, ο Γερμανός είχε εκκινήσει από τη 16η θέση και είχε καταφέρει να δει την καρό σημαία πρώτος.

Όπως και στην Ουγγαρία, ο Ολλανδός ήταν πολύ προσεκτικός στην εκκίνηση, σε αντίθεση με το 2019 που είχε συγκρουστεί με τον Kimi Raikkonen. Είναι ένα δείγμα ωριμότητας που αποδεικνύει πόσο έχει αλλάξει ο Verstappen σαν οδηγός που κάποτε θα εκμεταλλευόταν κάθε ευκαιρία χωρίς να υπολογίσει το κόστος. Πλέον, κοιτάζει τη μεγαλύτερη εικόνα, δηλαδή το Πρωτάθλημα. Στον πρώτο γύρο, ακολουθώντας τον πρώην team-mate του, Alex Albon, «τηλεγραφούσε» με το γκάζι στην Eau Rouge, για να μη βρει τη Williams σε σημείο της πίστας που θα τον έκανε να μειονεκτήσει.

Αντ’ αυτού, προσπέρασε με ευκολία στην ευθεία, αλλά παραχώρησε τη θέση του και πάλι στον Ταϊλανδό, όταν είδε να επιστρέφει στην πίστα ακριβώς μπροστά του η Aston Martin του Lance Stroll, έπειτα από το «τζαρτζάρισμα» που είχε δεχθεί από τον team-mate του. Εκεί προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία ο Charles Leclerc για να επιτεθεί, αλλά ο Verstappen τον διατήρησε πίσω του. Στη συνέχεια, το γεγονός ότι ο Lewis Hamilton, με πληγωμένο μονοθέσιο καθυστερούσε τους πάντες πίσω του, έκανε ακόμα πιο δύσκολη την κατάσταση για τον Verstappen.

Ο Verstappen δήλωσε μετά τον αγώνα: «Ήξερα ότι με το μονοθέσιο που είχαμε, δεν θέλεις να ρισκάρεις πολύ. Κάποιοι έβγαιναν εκτός πίστας και επέστρεφαν… Εγώ κυριολεκτικά προσπαθούσα να μείνω έξω από αυτό. Αλλά επίσης δεν θέλεις να χάσεις πολύ χρόνο». Όπως απέδειξε στη συνέχεια με ένα σερί προσπερασμάτων, , θα ήταν εύκολο να ανέβει έως την κορυφή. Γιατί όμως η Red Bull ήταν τόσο καλύτερη από τον ανταγωνισμό στο Spa;

Απόσταση από το έδαφος

Ένας από τους βασικούς λόγους είναι το σημείο συμπίεσης πριν από την ανηφόρα στην Eau Rouge και η ανάβαση στα kerb της Blanchimont με τέρμα γκάζι. Τα στοιχεία αυτά αναγκάζουν τις ομάδες να ρυθμίσουν το μονοθέσιό τους 5-6 χλστ. πιο ψηλά από το έδαφος από ό,τι θα έκαναν αν δεν υπήρχαν αυτά τα σημεία. Σε ορισμένα μονοθέσια όπως αυτά των Ferrari και Mercedes, αυτό κόστισε πάρα πολύ σε αεροδυναμικό φορτίο. Αντιθέτως, φαίνεται ότι η Red Bull δεν χρειάστηκε να ανασηκώσει τόσο πολύ το μονοθέσιό της, χάνοντας λιγότερο σε απόδοση.

Η Red Bull διαθέτει διάφορες εκδόσεις πλευρικών άκρων του δαπέδου, τις οποίες εναλλάσσει μεταξύ τους, ανάλογα τις απαιτήσεις της πίστας. Έχοντας προνοήσει για περιπτώσεις όπως το Spa, με το κατάλληλο δάπεδο, η Red Bull δεν χρειάστηκε να υιοθετήσει τόσο ακραίες ρυθμίσεις με την RB18.

H αυστριακή ομάδα έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι έχει τη δυνατότητα να παράγει υψηλό αεροδυναμικό φορτίο ακόμα και με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Είναι εγγενές στοιχείο της φιλοσοφίας σχεδιασμού των μονοθεσίων της τα τελευταία χρόνια και της επιτρέπει να βρίσκει έναν πολύ ανταγωνιστικό συμβιβασμό μεταξύ τελικής ταχύτητας στις ευθείες και απόδοσης τις στροφές.

Ελαστικά

Επίσης, η υψηλές θερμοκρασίες ασφαλτοτάπητα (από 20-22 βαθμούς Κελσίου την Παρασκευή και το Σάββατο σε 34-36 βαθμούς την Κυριακή), άλλαξαν και τον περιοριστικό παράγοντα όσον αφορά τα ελαστικά. Αντί να είναι το graining των εμπρός ελαστικών, όπως τις δύο πρώτες ημέρες, ήταν η θερμική καταπόνηση στον πίσω άξονα. Όταν συμβαίνει αυτό, η Ferrari έχει δείξει ότι δυσκολεύεται, ιδίως με την καταπόνηση να είναι 50-60% υψηλότερη από αυτήν που είχαν προβλέψει οι περισσότερες ομάδες. Το γεγονός αυτό μετέτρεψε την ιδανική στρατηγική από 1 σε 2 pit stop.

Η ανωτερότητα της Red Bull προέτρεψε τον αγωνιστικό σύμβουλο της Red Bull, Helmut Marko, να γίνει ιδιαίτερα κυνικός όσον αφορά τις αλλαγές υπό την τεχνική υπόδειξη TD39 που τέθηκε σε εφαρμογή στο GP Βελγίου, δηλώνοντας ότι η πίεση που άσκησε η Mercedes για να ληφθούν τα μέτρα αντιμετώπισης των ταλαντώσεων, στράφηκε εναντίον της γερμανικής ομάδας: «Ίσως χρειαστεί να αλλάξουμε κάτι στο πλαίσιο, λόγω των νέων υποδείξεων του Toto (Wolff). Δούλεψαν πολύ καλά αυτό το Σαββατοκύριακο! Τον ευχαριστούμε. Φαίνεται ότι η Mercedes έπεσε ακόμα πιο πίσω».

«Όλα ήταν τέλεια. Το μονοθέσιο, τα ελαστικά. Μας ήταν εύκολο. Είμαστε ικανοποιημένoi και με την απόδοση του Perez. Αν είσαι περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο πίσω κατά τη διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμών, τότε αυτό είναι ένα καλό αποτέλεσμα». Ο Μεξικανός, που συμπλήρωσε το «1-2» της Red Bull, αντιμετώπισε προβλήματα υπέρμετρης φθοράς με το πρώτο σετ ελαστικών μέσης γόμας που χρησιμοποίησε και είχε μία πολύ κακή εκκίνηση με υπερβολικό σπινάρισμα, την οποία απέδωσε σε κάποιο θέμα με τον συμπλέκτη του.

Ο Perez δήλωσε: «Μόλις έριξα το συμπλέκτη, άρχισα να σπινάρω και εδώ, αυτό τιμωρείται πολύ, η άσφαλτος είναι πολύ τραχιά στην εκκίνηση. Νομίζω ότι εδώ, αν κάνεις κακή εκκίνηση είναι ίσως ένα από τα χειρότερα μέρη να το πάθεις, επειδή η άσφαλτος είναι τόσο τραχιά στην ευθεία εκκίνησης».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!