F1: Γιατί η Ferrari δεν ήταν ανταγωνιστική στο Spa

H ομάδα της Ferrari αρνήθηκε ότι επηρέασε αρνητικά την απόδοσή της στο GP Βελγίου η παρουσίαση της τεχνικής υπόδειξης που αφορά την αστυνόμευση των δαπέδων των μονοθεσίων.

F1: Γιατί η Ferrari δεν ήταν ανταγωνιστική στο Spa

H ομάδα της Ferrari αρνήθηκε ότι επηρέασε αρνητικά την απόδοσή της στο GP Βελγίου η παρουσίαση της τεχνικής υπόδειξης που αφορά την αστυνόμευση των δαπέδων των μονοθεσίων.

Ήταν εμφανές στο GP Βελγίου ότι η Red Bull και ο Max Verstappen βρίσκονταν σε άλλο επίπεδο από τη Ferrari. Το γεγονός ότι επρόκειτο για τον πρώτο αγώνα στον οποίο τέθηκε σε εφαρμογή η τεχνική υπόδειξη TD39, με πιο αυστηρούς ελέγχους όσον αφορά την ακαμψία των δαπέδων, έκανε κάποιους να υποπτευθούν ότι ενδέχεται να ήταν αυτό που έπληξε την απόδοση της Ferrari στο Spa-Francorchamps.

Η Ferrari δεν επέδειξε ούτε στις κατατακτήριες δοκιμές την ταχύτητα που έχουμε συνηθίσει από αυτήν τα Σάββατα. Επιπλέον, είχε προβλήματα εκτεταμένης καταπόνησης των ελαστικών στον αγώνα. Τα χαρακτηριστικά της πίστας του Spa σίγουρα δεν ευνοούν τα πλεονεκτήματα της Ferrari, που υστερεί στις τελικές ταχύτητες. H Ferrari διέθετε μία πιο λεπτή πίσω αεροτομή αυτό το Σαββατοκύριακο, για να βελτιώσει την τελική ταχύτητα στις ευθείες. Οι αυξημένες θερμοκρασίες της Κυριακής έκαναν πιο δύσκολα τα πράγματα, καθώς όταν τα ελαστικά ολίσθαιναν, υπερθερμαίνονταν περισσότερο.

Ανύψωση μονοθεσίων

Λόγω της συμπίεσης πριν από το ανηφορικό κομμάτι, στην Eau Rouge, οι ομάδες είναι αναγκασμένες να ρυθμίσουν το μονοθέσιό τους 5-6 χλστ. πιο ψηλά από το συνηθισμένο. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, το pit wall της Ferrari ενημέρωσε τον Carlos Sainz να αποφεύγει τις ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα στις στροφές 5 και 17.

Σύμφωνα με κάποιους ισχυρισμούς, για να ξεπεράσουν τις ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα του Spa, Ferrari και Mercedes αναγκάστηκαν να ανυψώσουν τα μονοθέσιά τους τόσο πολύ, που δεν παρήγαγαν πλέον το αναμενόμενο αεροδυναμικό φορτίο, γεγονός που έκανε τα ελαστικά να γλιστράνε περισσότερο, οδηγώντας σε καταπόνηση. Ωστόσο, στον αγώνα η Mercedes προστάτευε τα Pirelli καλύτερα από τη Ferrari.

Αντιθέτως, όπως σχολίασε ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, «Κατά τη διάρκεια της σεζόν, έχουμε δείξει περισσότερες από μία φορές ότι το μονοθέσιό μας μπορεί να διαχειριστεί μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος». Το επόμενο Σαββατοκύριακο στο Zandvoort, λόγω των ανομοιομορφιών του ασφαλτοτάπητα και των κεκλιμένων στροφών, οι ομάδες ενδέχεται να αναγκαστούν να ανυψώσουν τα μονοθέσια από το έδαφος ακόμη περισσότερο.

Δεν έφταιγε η τεχνική υπόδειξη

Ο Jock Clear, «προπονητής» οδηγών του Maranello, δήλωσε: «Θα ξέρουμε μόνο σε μερικούς αγώνες αν πρέπει να ρυθμίσουμε το μονοθέσιό μας με λίγο περισσότερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με πριν. Για αυτό χρειαζόμαστε εμπειρία από πολλές πίστες». Ο Sainz δήλωσε ότι επρόκειτο απλά για έναν αγώνα στον οποίο η Red Bull ήταν εξαιρετική και η Ferrari δεν απέδωσε στο μέγιστο των δυνατοτήτων της. Αλλά η διαφορά μεταξύ των δύο μονοθεσίων ήταν η μεγαλύτερη που έχουμε δει φέτος.

Πάντως, ο επικεφαλής της Scuderia, Mattia Binotto αρνήθηκε ότι η τεχνική υπόδειξη έφταιγε για την κακή εικόνα της Ferrari: «Όχι, σίγουρα δεν ισχύει αυτό. Δεν ξέρω πώς επηρέασε τις άλλες ομάδες, αλλά όσον αφορά τη Ferrari είχε εντελώς αμελητέα επίδραση. Δεν είναι λοιπόν αυτή η απάντηση στην έλλειψη απόδοσης σήμερα. Αυτή είναι μία πίστα στην οποία απαιτείται εξαιρετική απόδοση, τόσο από άποψη αεροδυναμικής όσο και από άποψη μονάδας ισχύος, και νομίζω ότι η Red Bull είχε απλά ένα καλύτερο πακέτο».

«Επίσης, καταπονούσαν τα ελαστικά τους λιγότερο. Δεν είχε καμία σχέση με το δάπεδο. Επομένως, δεν είναι αυτός ο λόγος. Πρέπει λοιπόν να αναζητήσουμε άλλου είδους λόγους για να βελτιώσουμε την κατάσταση. Οι Red Bull ήταν απλά πιο δυνατές από εμάς αυτό το Σαββατοκύριακο. Υπήρχε πραγματικά μεγάλη διαφορά απόδοσης. Αν και δεν ήταν τόσο μεγάλη, ήταν ήδη αισθητή στην Ουγγαρία, σε μια εντελώς διαφορετική πίστα, που απαιτεί υψηλό αεροδυναμικό φορτίο. Η Red Bull είναι απλά ένα ταχύτερο μονοθέσιο».

Υποψίες…

Μάλιστα, η Red Bull δεν χρησιμοποιούσε καν σε αυτό τον αγώνα το ελαφρύτερο monocoque που προετοιμάζει, ούτε είχε παρουσιάσει αναβαθμίσεις στο υβριδικό σύστημα, όπως πιστεύεται ότι συνέβαινε στη Ferrari του Charles Leclerc. H ιταλική ομάδα αναρωτιέται πως έχει τη δυνατότητα η Red Bull να κάνει ένα τόσο ακριβό (οικονομικά) βήμα εξέλιξης, τη στιγμή που υπάρχει το budget cap και εξέφρασε ανησυχίες για την αστυνόμευσή του από τη FIA.

Όπως δήλωσε ο Binotto: «Δεν θα μπορούσαμε ποτέ να εξελίξουμε ένα ελαφρύτερο -ή οποιοδήποτε άλλο- πλαίσιο κατά τη διάρκεια της σεζόν, επειδή ο προϋπολογισμός δεν το επιτρέπει. Θα με εξέπληττε πολύ αν αυτό ήταν εφικτό για άλλες ομάδες. Πρέπει να αναρωτηθεί κανείς, αν η αστυνόμευση είναι επαρκής. Δυστυχώς, στη FIA πολύ λίγοι άνθρωποι το παρακολουθούν. Αυτό πρέπει να βελτιωθεί για το μέλλον. Θα ήταν πολύ άσχημο αν το πρωτάθλημα κρινόταν από τους οικονομικούς κανονισμούς».

Ο Leclerc από την πλευρά του δήλωσε: «Ήταν ένα πολύ δύσκολο Σαββατοκύριακο. Αν κοιτάξετε τη Red Bull, βρισκόταν σε άλλο επίπεδο. Βρήκαν κάτι αυτό το Σαββατοκύριακο που είναι λίγο ανησυχητικό για εμάς, γιατί προς το παρόν δεν το καταλαβαίνουμε ακριβώς. Εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά γρήγοροι στις ευθείες, που φαίνεται ότι δεν έχουν καθόλου αρνητική άντωση. Αλλά μετά εισέρχονται στις στροφές και είναι το ίδιο γρήγοροι με εμάς, ή και ταχύτεροι. Οπότε, είναι λίγο ανησυχητικό».

Ατυχίες Leclerc

Υπήρχαν πολλοί παράγοντες που επηρέασαν τον αγώνα του Leclerc στο Spa. O πρώτος ήταν ότι μία ζελατίνα από την καλύπτρα του κράνους του Verstappen σφηνώθηκε στον εμπρός δεξιό αεραγωγό φρένων του Μονεγάσκου, προκαλώντας υπερθέρμανση. Λόγω αυτού, ο Leclerc αναγκάστηκε να κάνει pit stop υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας στους πρώτους γύρους, χάνοντας 7 θέσεις και οποιαδήποτε ελπίδα να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο.

Αυτό προκάλεσε την αστοχία του μετρητή ταχύτητας στο συγκεκριμένο τροχό. Όταν η Ferrari αποφάσισε να ρισκάρει στον προτελευταίο γύρο, καλώντας τον Leclerc στα pits για να τοποθετήσει τη μαλακή γόμα και να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο, το μονοθέσιο χρησιμοποιούσε το εφεδρικό σύστημα μέτρησης της ταχύτητας. Αυτό ενδέχεται να μην ήταν τόσο ακριβές και να οδήγησε στην παράβαση του ορίου στο pit lane, που οδήγησε στην ποινή του Μονεγάσκου, η οποία του κόστισε την 5η θέση από τον Fernando Alonso.

Παρότι ο Leclerc επωμίστηκε την ευθύνη για το συμβάν, ο Binotto δήλωσε: «Ο λόγος που υπήρξε υπέρβαση, ήταν πραγματικά πολύ οριακή, νομίζω ότι ήταν κατά 0,1 χλμ./ώρα στη μέση ταχύτητα στο pit lane: ατυχία. Δεν χρησιμοποιούσαμε τους κανονικούς αισθητήρες μας που μετρούσαν την ταχύτητα, επειδή είχαν αστοχήσει, λόγω της υπερθέρμανσης του εμπρός δεξιού τροχού, και η εφεδρική στρατηγική μας ίσως δεν ήταν τόσο ακριβής, για αυτό και το 0,1 χλμ./ώρα» (επιπλέον).

«Συνολικά ήταν μια άτυχη κατάσταση, αλλά δεν πρέπει εξαιτίας αυτού πρέπει να σταματήσουμε να αποφασίζουμε και να είμαστε αρκετά γενναίοι, ώστε να πάμε για έναν γρήγορο γύρο όταν υπάρχουν οι συνθήκες να το επιδιώξουμε. Νομίζω ότι η απόφαση να τον σταματήσουμε ήταν σωστή. Πρέπει να είσαι γενναίος στην F1». Ακόμα και με χρήση DRS και στις δύο ζώνες της πίστας όμως, ο ταχύτερος γύρος του Leclerc (με μαλακή γόμα) ήταν 6 δέκατα του δλ. πιο αργός από αυτόν που είχε σημειώσει ο Verstappen στον 32ο γύρο, με μέση γόμα και 30 κιλά βαρύτερο φορτίο καυσίμου…

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!