F1 – GP Βελγίου: Ο Carlos Sainz κληρονομεί την pole

Ο Carlos Sainz θα εκκινήσει το GP Βελγίου από την pole position, με τον Sergio Perez να τον πλαισιώνει στην 1η σειρά εκκίνησης.

F1 – GP Βελγίου: Ο Carlos Sainz κληρονομεί την pole

Ο Carlos Sainz θα εκκινήσει το GP Βελγίου από την pole position, με τον Sergio Perez να τον πλαισιώνει στην 1η σειρά εκκίνησης.

Ο Max Verstappen ήταν ο ταχύτερος οδηγός των κατατακτήριων δοκιμών του GP Βελγίου, αλλά λόγω των ποινών που έχει δεχθεί για καινούργια μονάδα ισχύος και κιβώτιο, θα εκκινήσει 15ος. Συνεπώς, ο Carlos Sainz κληρονόμησε την pole position για τον αυριανό αγώνα, παρότι ο τελευταίος του γύρος δεν ήταν πολύ καλός. Τον Ισπανό θα πλαισιώσει στην πρώτη σειρά εκκίνησης ο Sergio Perez, ο οποίος επίσης δεν κατάφερε να βελτιώσει στην τελική του προσπάθεια στο Q3.

O Sainz επωφελήθηκε και στις δύο προσπάθειές του από το slipstream που του έδωσε ο team-mate του στη Ferrari, Charles Leclerc. O Μονεγάσκος, που σημείωσε τον 4ο χρόνο, θα εκκινήσει από την 16η θέση, ακριβώς πίσω από τον Verstappen. H Ferrari έκανε λάθος με τα ελαστικά που τοποθέτησε στο μονοθέσιο του Leclerc καθώς βγήκε για πρώτη φορά στην πίστα στο Q3. Σκοπός της Ferrari ήταν ο Leclerc να βγει στην πίστα και να δώσει απλά slipstream στον Sainz.

Ωστόσο, τοποθέτησε καινούργιο σετ ελαστικών στην F1-75 του Μονεγάσκου. Αυτό σήμαινε ότι ο Leclerc έπρεπε να κάνει ένα γρήγορο γύρο νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Ενώ ο Sainz έβγαινε από τα pits, ο Leclerc επέστρεφε σε αυτά. Επειδή ο Ισπανός δεν ήταν σίγουρος ότι θα έχει κάποιον να του δώσει slipstream, προσπάθησε να επιβραδύνει στο γύρο προετοιμασίας του, για να επιτρέψει στον Esteban Ocon να τον προσπεράσει.

Στην προσπάθειά του αυτή, ο Sainz έκλεισε με… αγενή τρόπο τον Fernando Alonso, που προσπαθούσε να πάρει το slipstream από τον team-mate του. Εντέλει, ο Ocon επιβράδυνε για να τον προσπεράσει ξανά ο Sainz, o οποίος όμως δεν είχε προετοιμάσει τα ελαστικά του σωστά. Παρότι ο Leclerc βγήκε από τα pits την τελευταία στιγμή και έδωσε slipstream στον Sainz ξανά, αλλά το 1ο sector του Ισπανού δεν ήταν ιδανικό και στο 2ο sector πάτησε στα χαλίκια δύο φορές. Συνεπώς, δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του.

Το ίδιο συνέβη και με τον Perez, ο οποίος είχε πολύ κακό 2ο sector. Επίσης, υπάρχει μία πιθανότητα να βγήκε εκτός ορίων πίστας στην 1η του προσπάθεια στο Q3. Ωστόσο, η 2η θέση εκκίνησης στο Spa πλεονεκτεί πολλές φορές, καθώς στην ευθεία Kemmel, πριν τα φρένα για τη Les Combes, επωφελείται από το slipstream του πρωτοπόρου και πολλές φορές καταφέρνει να προσπεράσει. Τόσο ο Sainz όσο και ο Russell, πιστεύουν ότι ο Verstappen θα είναι τόσο γρήγορος στον αγώνα αύριο, που θα έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη.

Η ανωτερότητα της Red Bull είναι εμφανής σε ρυθμό κατατακτήριων δοκιμών, ενώ η Ferrari είχε αρκετά έντονες ταλαντώσεις στις ευθείες. Η ιταλική ομάδα παραδέχθηκε ότι αναγκάστηκε να τροποποιήσει το δάπεδο της F1-75 για τις απαιτήσεις της τεχνικής υπόδειξης που τέθηκε σε εφαρμογή σε αυτό το Grand Prix, ενώ η Red Bull ισχυρίζεται ότι δεν την επηρέασε. Υπάρχει περίπτωση να έχασε ανταγωνιστικότητα η Ferrari λόγω των μέτρων της FIA;

Ο Leclerc ήταν κατηγορηματικός, δηλώνοντας ότι δεν είχε τη δυνατότητα σήμερα να κινηθεί στο ρυθμό του Verstappen και πως η διαφορά μεταξύ τους είναι ανησυχητική. Ο Μονεγάσκος δήλωσε ότι η Red Bull έχει βρει κάτι παραπάνω αυτό το Σαββατοκύριακο, όσον αφορά την απόδοση του μονοθεσίου της, καθώς η RB18 ήταν πολύ γρήγορη και η Ferrari δεν μπορεί να καταλάβει γιατί. Ο Leclerc πιστεύει ότι η διαφορά θα είναι μικρότερη στον αγώνα, αλλά δεδομένης της απόστασης μεταξύ τους σήμερα, πιστεύει ότι θα είναι παράξενο να έχουν παραπλήσιο ρυθμό αύριο.

Στην 3η θέση εκκίνησης θα παραταχθεί αύριο ο Fernando Alonso, ο οποίος σημείωσε τον 6ο ταχύτερο χρόνο, πίσω από τον team-mate του στην Alpine, Esteban Ocon, που όμως έχει δεχθεί ποινή και θα εκκινήσει από την 17η θέση. Ο Γάλλος βοήθησε με slipstream τον έτερο οδηγό της ομάδας. Ο Alonso στοχεύει στις πρώτες 5-6 θέσεις αύριο και θα εκκινήσει εμπρός από τους δύο οδηγούς της Mercedes, οι οποίοι αντιμετώπισαν προβλήματα ανάπτυξης θερμοκρασίας στα ελαστικά τους στις κρύες συνθήκες.

 

Ο Lewis Hamilton κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τον George Russell, o οποίος ευελπιστεί ότι η W13 θα επιδείξει καλύτερο ρυθμό αγώνα αύριο. Στην 6η θέση θα εκκινήσει ο εκπληκτικός Alex Albon, ο οποίος κατάφερε να εκμεταλλευτεί την υψηλή τελική ταχύτητα της Williams στις ευθείες και να εισέλθει για πρώτη φορά φέτος στο Q3, σημειώνοντας τον 9ο χρόνο, εμπρός από τον Lando Norris, ο οποίος έχει δεχθεί ποινή και θα εκκινήσει 18ος.

Ο Norris, που στοχεύει σε βαθμούς αύριο, έδωσε slipstream στον team-mate του στη McLaren, Daniel Ricciardo στο δεύτερο σκέλος της διαδικασίας, αλλά ούτε αυτό ήταν αρκετό για να επιτρέψει στον Αυστραλό να προκριθεί στο Q3. O Ricciardo θα εκκινήσει από την 7η θέση, εμπρός από τον Pierre Gasly, ο οποίος ήταν πολύ ικανοποιημένος από τον γύρο που έκανε.

Πίσω από τον Γάλλο οδηγό θα παραταχθούν οι δύο Aston Martin, με τον Lance Stroll εμπρός από τον Sebastian Vettel, ο οποίος έχασε την πρόκριση στο Q2 για μόλις 2 χλστ. του δλ. Ο Nicholas Latifi θα εκκινήσει από την 11η θέση, με τους Magnussen, Tsunoda και Valtteri Bottas πίσω του. Ο Φινλανδός, που θα εκκινήσει 14ος, έχει δεχθεί ποινή 15 θέσεων για επιπλέον εξαρτήματα μονάδας ισχύος και άλλες 5 θέσεις για νέο κιβώτιο.

Εντούτοις, αυτή η ποινή είναι μικρότερη από αυτές που έχουν δεχθεί οι Verstappen (15ος), Leclerc (16ος), Ocon (17ος), Norris (18ος), Zhou (19ος) και Schumacher (20ός) που θα εκκινήσουν πίσω του. Οι ποινές αυτών των 6 οδηγών τους στέλνουν στο πίσω μέρος του grid, καθώς έχουν ξεπεράσει τις 15 θέσεις για επιπλέον εξαρτήματα της μονάδας ισχύος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!