F1: Η Ferrari εξηγεί τα λάθη της στο GP Μονακό

H Ferrari έδωσε μερικές εξηγήσεις για τα λάθη στρατηγικής που διέπραξε και οδήγησαν στην απώλεια της νίκης στο GP Μονακό το περασμένο Σαββατοκύριακο.

F1: Η Ferrari εξηγεί τα λάθη της στο GP Μονακό

H Ferrari έδωσε μερικές εξηγήσεις για τα λάθη στρατηγικής που διέπραξε και οδήγησαν στην απώλεια της νίκης στο GP Μονακό το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Ο διευθυντής στρατηγικής της Ferrari, Inaki Rueda, έδωσε μια πλήρη εξήγηση για τα λάθη της ομάδας που κόστισαν τη νίκη στον Charles Leclerc στο Grand Prix της πατρίδας του, στο Μονακό. Αφότου ο Leclerc είχε κατακτήσει το Σάββατο την 14η pole position της καριέρας του, είχε κάνει τα πάντα σωστά για να οδεύσει προς τη νίκη, έχοντας αναπτύξει διαφορά 5 δλ. εντός 15 γύρων έναντι του team-mate του, Carlos Sainz, που βρισκόταν στη 2η θέση.

Καθώς οι δρόμοι του πριγκιπάτου στέγνωναν έπειτα από την έντονη βροχόπτωση που έπληξε το Μόντε Κάρλο και καθυστέρησε την εκκίνηση του αγώνα κατά 65 λεπτά, ήρθε η ώρα για μερικές κρίσιμες στρατηγικές αποφάσεις, στις οποίες η Red Bull ήταν εύστοχη και η Ferrari όχι, γεγονός που έριξε τον Leclerc από την 1η στην 4η θέση.

Όπως δήλωσε ο Ισπανός διευθυντής στρατηγικής της Ferrari, Inaki Rueda, «με τον Charles, κάναμε δύο λάθη. Το πρώτο ήταν να καλύψουμε τον Perez. Ενώ με τον Carlos καταλάβαμε πολύ αργά στον γύρο του ότι δεν μπορούσαμε να καλύψουμε τον Perez, με τον Charles είχαμε μεγάλη διαφορά και νομίζαμε ότι μπορούσαμε να το κάνουμε».

«Στην αρχή του 18ου γύρου, ο Charles είχε πλεονέκτημα πάνω από 10 δευτερόλεπτα έναντι του Perez. Πιστεύαμε ότι αυτό το πλεονέκτημα θα μειωνόταν επειδή ο Perez, με ενδιάμεσα ελαστικά, ήταν πολύ ταχύτερος από τον Charles με τα ελαστικά βροχής. Είχαμε κοιτάξει άλλους οδηγούς, είχαμε ζωντανά δεδομένα από τα μονοθέσια και πιστεύαμε ότι αυτή η διαφορά θα μειωνόταν από περίπου 10 δευτερόλεπτα σε 5, 4, 3 στη χειρότερη περίπτωση».

«Καθώς ερχόμασταν μέσα, είδαμε αυτή τη διαφορά των 10 δλ. να συρρικνώνεται: 7, 6, 5, 4. Καθώς ο Charles πέρασε από την πισίνα, η τελευταία αναφορά χρονομέτρησης που είχαμε έδειχνε ότι θα έβγαινε 1 δλ. εμπρός από τον Perez. Αυτό που δεν περιμέναμε ήταν ότι ο Perez θα πήγαινε 9 δλ. ταχύτερα συνολικά σε εκείνο το γύρο και εξαιτίας αυτού, χάσαμε τον αγώνα με τον Charles».

Διπλό pit stop

Ο Rueda παραδέχτηκε ότι το δεύτερο λάθος της ομάδας ήταν ο υπολογισμός της απόστασης μεταξύ των δύο μονοθεσίων της, όταν αποφάσισε να τα φέρει μαζί στα pits, σε μια πρακτική στην οποία οι Ιταλοί αναφέρονται ως doppio, όπου ο Leclerc εισήλθε στα pits πίσω από τον Sainz. Όταν ο Μονεγάσκος άκουσε από τον ασύρματο τον προσωπικό του μηχανολόγο αγώνα, Xavier Marcos Padros, την εντολή να μην εισέλθει τελικά στα pits ενώ το είχε ήδη κάνει, ο Leclerc έβγαλε μια κραυγή απόγνωσης στον ασύρματο της ομάδας.

Όπως δήλωσε ο Rueda, «θέλαμε να φέρουμε και τα δύο μονοθέσια στα pits για στεγνά ελαστικά και στον 21ο γύρο θεωρήσαμε ότι οι συνθήκες στην πίστα ήταν καλές για στεγνά ελαστικά. Την ίδια στιγμή που φέραμε τον Carlos, για να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε την πρωτοπορία του αγώνα, σκεφτήκαμε ‘ας φέρουμε και τον Charles για να προσπαθήσουμε να κάνουμε το undercut στον Perez, ώστε να τερματίσουμε στην 1η και 2η θέση».

«Καθώς ερχόμασταν, κοιτούσαμε τα εργαλεία μας και τις διαφορές μας. Η απόσταση μεταξύ των μονοθεσίων μας ήταν 5 δευτερόλεπτα, ήταν ώρα για ένα διπλό pit stop. Ένα άνετο doppio γίνεται με 6 δλ. μεταξύ των μονοθεσίων, αλλά σκεφτήκαμε ότι τα 5,5 δλ. μπορεί να είναι αρκετά. Καθώς τα μονοθέσια πλησίαζαν όλο και πιο κοντά στην είσοδο των pits, η διαφορά μειώθηκε, και στην είσοδο του pit lane ήταν μόλις 3,5 δλ.»

«Κάναμε μια προσπάθεια την τελευταία στιγμή να προσπαθήσουμε να πούμε στον Charles να μείνει έξω, αλλά ήταν πολύ αργά. Είχε ήδη εισέλθει στο pit lane. Σε αυτό το διπλό pit stop, ο Charles έχασε 2 δλ. Ήταν κρίσιμο. Ήταν πολύ σημαντικό. Γιατί; Αυτό επέτρεψε στον Verstappen να βγει μπροστά από τον Charles έναν γύρο αργότερα».

Περίπτωση Sainz

Για την περίπτωση του Sainz, ο Rueda δήλωσε: «Με τον Carlos, είχαμε έναν πολύ καλό αγώνα. Ξεκίνησε από τη 2η θέση και μετά τον πρώτο γύρο των pit stop, βρέθηκε επικεφαλής αγώνα. Παρόλο που το αρχικό μας σχέδιο ήταν να προσπαθήσουμε να καλύψουμε τον Perez, είχαμε την ηρεμία να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτό δεν θα λειτουργούσε».

«Την τελευταία στιγμή, είπαμε στον Carlos να μείνει έξω, και το έκανε. Επιπλέον, όταν ήρθε η κατάλληλη στιγμή, κρίναμε ότι η πίστα θα ήταν ταχύτερη με στεγνά ελαστικά, και ο Carlos ήταν το πρώτο μονοθέσιο από το γκρουπ των επικεφαλής που σταμάτησε για στεγνά ελαστικά. Αυτό του έδωσε ένα σαφές πλεονέκτημα. Δυστυχώς, βρέθηκε πίσω από τον (Nicholas) Latifi, και αυτό του κόστισε πάνω από 3 δλ. Αν δεν είχε μπλοκαριστεί από τον Latifi, είμαστε αρκετά σίγουροι ότι θα είχε κερδίσει τον αγώνα».

Ο Rueda παραδέχεται ότι η Ferrari έφυγε από το Μονακό με μια «γλυκόπικρη γεύση», αναγνωρίζοντας πως «έκανε κάποια πολύ καλά πράγματα», αλλά και ότι «κάποια άλλα πράγματα για τα οποία δεν είμαστε τόσο περήφανοι», προσθέτοντας: «Επιστρέψαμε στο εργοστάσιο, αναλύσαμε τι κάναμε σωστά και τι λάθος, αναβαθμίσαμε τα εργαλεία μας, τις διαδικασίες μας και φροντίζουμε να επιστρέψουμε πιο δυνατοί από αυτή την εμπειρία».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!