F1: Οι υποδείξεις της FIA για τις μάχες στην πίστα

Αυτές είναι οι επίσημες υποδείξεις που παρέχει η FIA στη διεύθυνση αγώνων και τους αγωνοδίκες όσον αφορά τη συμπεριφορά των οδηγών στην πίστα κατά τη διάρκεια μαχών.

F1: Οι υποδείξεις της FIA για τις μάχες στην πίστα

Αυτές είναι οι επίσημες υποδείξεις που παρέχει η FIA στη διεύθυνση αγώνων και τους αγωνοδίκες όσον αφορά τη συμπεριφορά των οδηγών στην πίστα κατά τη διάρκεια μαχών.

Σε ένα έγγραφο που εστάλη στους οδηγούς της Formula 3 πριν από το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο του Grand Prix Emilia Romagna, στο οποίο τους υπενθυμίζει τι επιτρέπεται να κάνουν και τι όχι όσον αφορά τις μάχες στην πίστα, η FIA συμπεριέλαβε και το αντίστοιχο έγγραφο που έστειλε στους οδηγούς και τις ομάδες της Formula 1, πριν από την έναρξη της φετινής σεζόν.

Πριν από το GP Μπαχρέιν, έπειτα από απαίτησή τους, οι οδηγοί της F1 είχαν δεχθεί ένα έγγραφο με την ονομασία ‘Υποδείξεις προτύπων οδήγησης’ από τη FIA, για να κατανοήσουν καλύτερα τους παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη οι αγωνοδίκες όταν λαμβάνουν τις αποφάσεις τους για συμβάντα στην πίστα.

Ωστόσο, η FIA αναφέρει στο έγγραφο αυτό: «Για την αποφυγή αμφιβολιών, πρόκειται απλώς για κατευθυντήριες γραμμές που βοηθούν τους αγωνοδίκες στη λήψη αποφάσεων και δεν είναι δεσμευτικές. Όλες οι αποφάσεις των αγωνοδικών θα λαμβάνονται σύμφωνα με τον Διεθνή Αγωνιστικό Κώδικα της FIA σε συνδυασμό με όλους τους σχετικούς κανονισμούς που ισχύουν για τη Formula 1». Το έγγραφο επισημαίνει τι δεν επιτρέπεται να κάνουν οι οδηγοί όταν προσπερνούν έναν αντίπαλο.

Προσπέρασμα από την εσωτερική

Για να υπάρχει η απαίτηση από τον αμυνόμενο οδηγό να δώσει αρκετό χώρο σε αντίπαλο που τον προσπερνά, ο τελευταίος θα πρέπει να έχει επαρκές ποσοστό του μονοθεσίου του δίπλα από τον προπορευόμενο. Το προσπέρασμα θα πρέπει να πραγματοποιηθεί με ασφαλή και ελεγχόμενο τρόπο, με το μονοθέσιο να παραμένει ξεκάθαρα εντός των ορίων της πίστας. Σχετικά με το ‘επαρκές ποσοστό’ του μονοθεσίου που θα πρέπει να έχει ο επιτιθέμενος οδηγός δίπλα από τον αντίπαλό του, οι αγωνοδίκες θα εξετάζουν πολλαπλούς παράγοντες όταν λαμβάνουν αποφάσεις για αντίστοιχα περιστατικά. Μεταξύ αυτών, εξετάζουν εάν οι εμπρός τροχοί του επιτιθέμενου μονοθεσίου βρίσκονται παράλληλα με αυτούς του αμυνόμενου, έως την κορυφή της στροφής.

Ocon - Alonso (Alpine)

Προσπέρασμα από την εξωτερική

Σε αυτή την περίπτωση, οι αγωνοδίκες θα εξετάζουν εάν ο επιτιθέμενος από την εξωτερική βρίσκεται εμπρός από τον αμυνόμενο έως την κορυφή της στροφής. Ο αμυνόμενος θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να ολοκληρώσει τη στροφή παραμένοντας εντός των ορίων πίστας.

Όσον αφορά τα chicane

Οι παραπάνω υποδείξεις εφαρμόζονται για καθεμία από τις στροφές ενός chicane. Οι υποδείξεις επιβεβαιώνουν επίσης ότι η FIA εφαρμόζει αυστηρή τήρηση των ορίων πίστας, με τις λευκές γραμμές στα άκρα του οδοστρώματος να την οριοθετούν, χωρίς εξαιρέσεις. Επίσης, τηρούνται οι κανόνες περί απαγόρευσης παρεμπόδισης του αντιπάλου, καθώς και η ευθύνη κάθε οδηγού να ‘δώσει πίσω’ οποιοδήποτε προβάδισμα αποκτήθηκε με έξοδο από την πίστα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!