F1 – GP Αυστραλίας: Κυρίαρχη νίκη του Leclerc, εγκατάλειψη του Verstappen

O Charles Leclerc κατέκτησε τη δεύτερη φετινή του νίκη, χωρίς να απειληθεί ουσιαστικά από τον Max Verstappen, ο οποίος εγκατέλειψε για δεύτερη φορά σε τρεις αγώνες.

F1 – GP Αυστραλίας: Κυρίαρχη νίκη του Leclerc, εγκατάλειψη του Verstappen

O Charles Leclerc κατέκτησε τη δεύτερη φετινή του νίκη, χωρίς να απειληθεί ουσιαστικά από τον Max Verstappen, ο οποίος εγκατέλειψε για δεύτερη φορά σε τρεις αγώνες.

O Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari αύξησε το βαθμολογικό του προβάδισμα στο Πρωτάθλημα και σημείωσε το πρώτο grand slam της καριέρας του (νίκη, pole position, ταχύτερος γύρος, επικεφαλής καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα), στην τρίτη νίκη της Ferrari στα τελευταία τέσσερα Grand Prix Αυστραλίας. Στις αυξημένες θερμοκρασίες της Κυριακής και με την πίστα στρωμένη με γόμα, η Ferrari ήταν σαφέστατα το ταχύτερο μονοθέσιο σε ρυθμό αγώνα, με τη δυνατότητα να προστατεύει τα ελαστικά του καλύτερα. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στον Charles Leclerc να ορίσει το δικό του ρυθμό στον αγώνα, για πρώτη φορά στην καριέρα του στη Formula 1. H μοναδική φορά που η πρωτοπορία του απειλήθηκε ήταν στην επανεκκίνηση μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας στο μέσο του αγώνα.

Ωστόσο, ούτε καν εκεί δεν είχε τη δυνατότητα ο Max Verstappen να εκμεταλλευτεί την κατάσταση. Παρά τα καλά δείγματα στις προσομοιώσεις της Παρασκευής, για πρώτη φορά φέτος η Red Bull δεν είχε το ρυθμό αγώνα να προκαλέσει την Ferrari. Ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα της Red Bull είναι η αξιοπιστία, καθώς ο Max Verstappen αναγκάστηκε να εγκαταλείψει για δεύτερη φορά σε τρεις αγώνες. Ο ίδιος ήταν αρκετά εκνευρισμένος από την κατάσταση, αναφέροντας ότι βρίσκεται «μίλια πίσω στη βαθμολογία». Δήλωσε ότι είναι απογοητευτικό και απαράδεκτο, προσθέτοντας -αναφερόμενος στη Red Bull- ότι αν θέλεις να διεκδικήσεις τον τίτλο, αυτά τα πράγματα δεν πρέπει να συμβαίνουν.

Οιωνοί

Ο αγώνας του Verstappen δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, αφού οι μηχανικοί του εργάζονταν με φρενήρη ρυθμό επάνω στο μονοθέσιό του τόσο στα pits πριν τον αγώνα, όσο και όταν η RB18 ήταν παραταγμένη στη σειρά εκκίνησης. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι επρόκειτο και πάλι για πρόβλημα στο σύστημα τροφοδοσίας. Ωστόσο, το πρόβλημα εντοπίζεται εκτός της κυψέλης καυσίμου, συνεπώς, δε συσχετίζεται με αυτό του Μπαχρέιν. Υπάρχουν υποθέσεις ότι ενδέχεται να αφορά την τρίτη κατά σειρά αντλία του συστήματος τροφοδοσίας, που ανεβάζει την πίεση του καυσίμου στα 500 bar.

O Verstappen θα μπορούσε να έχει εξασφαλίσει μια εύκολη δεύτερη θέση, όπως τη χαρακτήρισε ο ίδιος. Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τον Leclerc. Ο Sergio Perez, που τερμάτισε δεύτερος έπειτα από την εγκατάλειψη του team-mate του, πιστεύει ότι η ομάδα ακολούθησε λανθασμένη κατεύθυνση όσον αφορά το στήσιμο της RB18, και πλήρωσε το τίμημα, που ήταν graining του εμπρός αριστερού ελαστικού μέσης γόμας, πολύ νωρίς στο ξεκίνημα του αγώνα με βαρύ φορτίο καυσίμου. Ο Verstappen δυσκολεύτηκε πολύ περισσότερο απ’ ό,τι στους δύο πρώτους αγώνες με το στήσιμο του μονοθεσίου αυτό το Σαββατοκύριακο.


Η εγκατάλειψη του Ολλανδού προώθησε και τον George Russell σε θέση βάθρου. Ο Βρετανός στάθηκε τυχερός με το συγχρονισμό του αυτοκινήτου ασφαλείας, υπό το καθεστώς του οποίου πραγματοποίησε το μοναδικό pit stop του, χάνοντας λιγότερο χρόνο. Με αυτό τον τρόπο κέρδισε 2 θέσεις, έναντι του Perez και του team-mate του, Lewis Hamilton, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω του το Μεξικανό. Παρόλα αυτά, ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο με τα χρώματα της Mercedes και βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη 2η θέση της βαθμολογίας, τερματίζοντας εμπρός από τον team-mate του. Αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren τερμάτισαν στους βαθμούς, για πρώτη φορά φέτος, ενώ ο Alex Albon χάρισε στη Williams τον πρώτο της φετινό βαθμό, πραγματοποιώντας το pit stop του στον προτελευταίο γύρο!

Ατυχία Sainz

Η ατυχία του Carlos Sainz, που είχε ξεκινήσει από τις κατατακτήριες δοκιμές, συνεχίστηκε και στον αγώνα, καθώς η ομάδα αναγκάστηκε να αντικαταστήσει το τιμόνι του Ισπανού λίγο πριν την έναρξη του γύρου σχηματισμού. Το εφεδρικό τιμόνι δεν είχε τις σωστές ρυθμίσεις όσον αφορά την εκκίνηση και ενεργοποίησε το anti-stall, το σύστημα δηλαδή που αποτρέπει το σβήσιμο του κινητήρα. Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός πρέπει να τραβήξει το συμπλέκτη και να κάνει τη διαδικασία από την αρχή, ενώ οι υπόλοιποι ήδη επιταχύνουν. Συνεπώς, ο Ισπανός έπεσε από την 9η στην 14η θέση. Στη συνέχεια, δεν έκρινε σωστά την πρόσφυση των σκληρών ελαστικών με τα οποία είχε εκκινήσει και πίεσε πριν αυτά να είναι έτοιμα. Ο Ισπανός είχε υιοθετήσει εφαρμόσει αντίθετη στρατηγική, ξεκινώντας με τη σκληρή γόμα, σε μια προσπάθεια να ανακτήσει θέσεις πραγματοποιώντας το pit stop του πιο αργά.

Έχοντας πέσει πίσω και αγωνιώντας να ανακτήσει θέσεις γρήγορα, ο Sainz φρέναρε πολύ αργά στη στροφή 9 του 2ου γύρου καθώς προσπερνούσε τον Mick Schumacher. Βρέθηκε πολύ κοντά στο πίσω μέρος του προπορευόμενου μονοθεσίου, και όταν βγήκε από το διαταραγμένο αέρα, η Ferrari άλλαξε συμπεριφορά και τον έβγαλε εκτός γραμμής σε μία από τις ταχύτερες στροφές της πίστας. Ήταν τυχερός που καθώς διέσχιζε την πίστα κάθετα δεν τον χτύπησε κανείς, αλλά έθαψε τους πίσω τροχούς του στην αμμοπαγίδα, θέτοντας πρόωρο τέλος στον αγώνα του.

Έκπληξη για τη Ferrari

Ο Ισπανός ήταν απογοητευμένος, διότι γνωρίζει ότι διαθέτει ένα μονοθέσιο ικανό να διεκδικήσει τη νίκη σε οποιαδήποτε πίστα. Μαζί με την αξιοπιστία, αυτό φαίνεται ότι είναι ένα από τα μεγαλύτερα όπλα της Ferrari στους τρεις πρώτους αγώνες. Το μονοθέσιο φαίνεται να προσαρμόζεται καλύτερα στις απαιτήσεις της κάθε πίστας, αν και όπως παραδέχθηκε ο διευθυντής της Scuderia, Mattia Binotto, στη Jeddah, η ομάδα δεν ήταν άριστη, όπως απαιτείται να είναι για να διασφαλίσει τη νίκη. Το πλεονέκτημα της Ferrari αποτέλεσε έκπληξη για τον Leclerc, ο οποίος δήλωσε ότι σύμφωνα με τις προσομοιώσεις της ομάδας, η Red Bull θα έπρεπε να έχει πλεονέκτημα στο Albert Park.

O Binotto αποκάλυψε επίσης ότι η Ferrari δεν είχε έρθει με το σωστό στήσιμο την Παρασκευή και επικρότησε τη δουλειά της ομάδας στην επιτυχημένη προσπάθεια να βρει τις κατάλληλες ρυθμίσεις. Ο ρυθμός αγώνα της Ferrari ήταν εκπληκτικός, ενώ ο Binotto ανέφερε πόσο καλύτερος έχει γίνει ο Leclerc στη διατήρηση των ελαστικών του στα χρόνια που βρίσκεται στη Ferrari.

Η μοναδική στιγμή που ενδέχεται να ανέβηκαν οι παλμοί στο στρατόπεδο της Ferrari, ήταν κατά την επανεκκίνηση μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας. Εκεί ο Leclerc, προσπαθώντας να προετοιμαστεί για την τελευταία στροφή, «βρώμισε» τα ελαστικά του (με κομμάτια γόμας από την πίστα) εκτός αγωνιστικής γραμμής, έχασε πρόσφυση και είχε υπερβολική υποστροφή στην τελευταία στροφή, που οδηγεί στην πρώτη ευθεία. Αυτό επέτρεψε στον Verstappen να επιτεθεί, ωστόσο δεν κατάφερε να περάσει. Ο Leclerc κατάφερε να «καθαρίσει» τα ελαστικά του μέσα στις επόμενες 3-4 στροφές και απομακρύνθηκε ξανά.

Χρονικό αγώνα

Στην εκκίνηση, ο Verstappen είχε υπερβολικό σπινάρισμα και αυτό επέτρεψε στον Perez να βρεθεί με μισό μονοθέσιο δίπλα του. Ο Ολλανδός όμως στρίμωξε τον team-mate του στην εξωτερική και τον ανάγκασε να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι νωρίτερα από τη ζώνη φρεναρίσματος. Αυτό επέτρεψε στον Hamilton να «βουτήξει» στα φρένα και με μια εκπληκτική κίνηση να αποσπάσει την 3η θέση από τον Perez. O Norris είχε κακή εκκίνηση και είδε τις δύο Mercedes να τον προσπερνούν από δεξιά και από αριστερά, με τον Russell να τοποθετεί με μαεστρία το μονοθέσιό του σε ένα πολύ στενό σημείο πριν την 1η στροφή, για να ανέβει στην 5η θέση.

Ο Hamilton δεν κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Perez πέραν του 10ου γύρου. Όταν ο Μεξικανός προσπέρασε, ο Hamilton διατηρήθηκε εντός απόστασης 3 δλ. και φρόντισε να απομακρυνθεί αρκετά από τον Russell ώστε ο συμπατριώτης του να μην έχει DRS. Στα πρώτα στάδια του αγώνα, οι McLaren έδειχναν ικανές να ακολουθήσουν το ρυθμό των Mercedes. Καθώς πλησίαζε η ώρα των pit stop, o Hamilton φρόντισε να ελαχιστοποιήσει τη διαφορά του από τον Perez, ο οποίος αντιμετώπιζε προβλήματα graining και εισήλθε στα pits στον 20ό γύρο.

Παρέμβαση SC

Ο Hamilton πραγματοποίησε τη δική του αλλαγή ελαστικών δύο γύρους αργότερα και κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από τον Perez, ο οποίος αντιμετώπιζε δυσκολίες να αναπτύξει θερμοκρασία στα σκληρά ελαστικά. Το ίδιο πρόβλημα αυνάντησε όμως και ο Hamilton στο γύρο εξόδου από τα pits, γεγονός που επέτρεψε στον Perez να του επιτεθεί και να τον προσπεράσει πριν το chicane των 9/10. Ωστόσο, ο Perez είχε συμβιβάσει τη γραμμή του για την έξοδο του chicane και ο Hamilton ήταν έτοιμος να αντεπιτεθεί όταν κλήθηκε να επέμβει το αυτοκίνητο ασφαλείας, λόγω του ατυχήματος του Sebastian Vettel.

Αυτό ευνόησε τον Russell, ο οποίος πραγματοποιώντας το pit stop του εκείνη τη στιγμή, εξοικονόμησε περίπου 7 δλ., κερδίζοντας 2 θέσεις. Ο συγχρονισμός του αυτοκινήτου ασφαλείας δεν ήταν ιδανικός για τους οδηγούς που είχαν εκκινήσει με τη σκληρή γόμα, όπως ο Fernando Alonso και ο Kevin Magnussen, που δεν εισήλθαν στα pits, διότι ήταν πολύ νωρίς για αυτούς. Ο Ισπανός είχε βρεθεί 4ος, εμπρός από τους Perez και Hamilton, αλλά δεν κατάφερε να τους διατηρήσει πίσω του για πολύ μετά την επανεκκίνηση. Σύντομα, ο Perez προσπέρασε και τον Russell, καθώς η ομάδα συμβούλευσε τον Βρετανό ότι είναι πιο σημαντικό να προστατεύσει τα ελαστικά του, απ’ ό,τι να μάχεται για τη θέση του με τον Perez. Ένα από τα σημεία που έπρεπε να προστατεύσει τα ελαστικά του ήταν η τελευταία στροφή, γεγονός που τον έκανε εύκολο στόχο για τον Μεξικανό της Red Bull.

Προς το τέλος του αγώνα, ο Hamilton είχε βρεθεί πολύ κοντά στον Russell και έδειχνε ότι μπορούσε να επιτεθεί, όταν ανέφερε προς την ομάδα στον ασύρματο «με βάζετε σε πολύ δύσκοληθέση». Όταν ρωτήθηκε μετά τον αγώνα για το συγκεκριμένο σχόλιο, ανέφερε -όχι πολύ πειστικά- ότι ανέβαιναν υπερβολικά οι θερμοκρασίες του κινητήρα του όταν πλησίαζε, συνεπώς δεν είχε τη δυνατότητα να επιτεθεί. Ενδεχομένως όμως να δέχθηκε εντολή από την ομάδα να μην το κάνει.

Δεκάδα

Αυτός που σίγουρα δέχθηκε εντολή να μην επιτεθεί στον team-mate του στους τελευταίους γύρους ήταν ο Daniel Ricciardo. Ο Lando Norris απέδωσε τη βελτιωμένη εικόνα της McLaren στα χαρακτηριστικά της πίστας του Albert Park, που ευνοούν την MCL36. Πίσω από τις δύο McLaren, στην 7η θέση, τερμάτισε ο Esteban Ocon. Παρότι βρέθηκε για 3η φορά σε 3 αγώνες στους βαθμούς, ο Γάλλος πιστεύει ότι ακολούθησε λάθος κατεύθυνση με το στήσιμο του μονοθεσίου, γεγονός που οδήγησε σε κακή θέση εκκίνησης. Αυτό καθόρισε και τον αγώνα του, στον οποίο έπρεπε να είναι συντηρητικός, διότι αντιμετώπιζε προβλήματα υπερθέρμανσης, ακολουθώντας από πολύ κοντά άλλα μονοθέσια.

Πίσω από το Γάλλο τερμάτισε ο Valtteri Bottas με την Alfa Romeo. Ο Φινλανδός είχε πραγματοποιήσει pit stop μόλις πριν επέμβει το αυτοκίνητο ασφαλείας και ως αποτέλεσμα αυτού είχε χάσει αρκετές θέσεις, για να βρεθεί παγιδευμένος σε ένα τρενάκι DRS πίσω από τον Lance Stroll. O Καναδός ήταν πολύ επιθετικός στη διαδικασία υπεράσπισης της θέσης του από τον Φινλανδό, με συνεχείς ελιγμούς στην ευθεία, οι οποίοι του εξασφάλισαν ποινή 5 δλ. Παρόλα αυτά υπερασπίστηκε τη θέση του σθεναρά, εναντίον των Gasly και Bottas που τον ακολουθούσαν. Εντέλει, ο Γάλλος οδηγός της AlphaTauri κατάφερε να προσπεράσει, όπως και ο Bottas. Ωστόσο, λίγους γύρους αργότερα, ο Gasly, με τα ελαστικά του να έχουν καταπονηθεί, μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 13 και έχασε τη θέση του από τον Φινλανδό.

Βαθμός για τη Williams

Εκπληκτικό αγώνα έκανε ο Alex Albon, ο οποίος εκκίνησε με τη σκληρή γόμα και τη διατήρησε μέχρι τον προτελευταίο γύρο του αγώνα. Πρόκειται για ένα ελαστικό το οποίο όπως ανέφερε ο ίδιος ταιριάζει στο μονοθέσιο της Williams και χωρίς να αντιμετωπίσει καθόλου graining, o Ταϊλανδός είχε τη δυνατότητα να κατεβάζει τους χρόνους του συνεχώς, με τη μείωση του φορτίου καυσίμου. Σχολίασε ότι το δεύτερο μισό του αγώνα ήταν σα να κάνει 30 συνεχόμενους γύρους κατατακτήριων δοκιμών και εντέλει η στρατηγική του πέτυχε, για να σημειώσει τον πρώτο φετινό βαθμό της ομάδας.

Με άσχημο τρόπο ολοκληρώθηκε ένα κακό Σαββατοκύριακο για τον Sebastian Vettel, ο οποίος έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου του στην έξοδο της στροφής 4 στον 24ο γύρο, προσέκρουσε με το ρύγχος στον τοίχο και έσβησε ο κινητήρας του. Ο Γερμανός είχε ανοίξει τη γραμμή του διότι όπως ανέφερε στον ασύρματο δε μπορούσε να αισθανεί την πρόσφυση στο φρενάρισμα. Ο ίδιος δήλωσε ότι ζητούσε πολλά από το μονοθέσιο, πολύ νωρίς, ενώ γνωρίζει ότι είναι δύστροπο. Σαββατοκύριακο κάτω των προσδοκιών και για την Haas. O Mick Schumacher ήταν τυχερός που κατάφερε να αποφύγει ένα πολύ σοβαρό ατύχημα, όταν οι δύο AlphaTauri φρέναραν απότομα μπροστά του υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!