F1: Απαγορεύτηκαν οι τακτικές Verstappen υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας

Η διεύθυνση αγώνων της F1 απαγόρευσε στους οδηγούς να βρίσκονται στο πλάι των προπορευόμενών τους πριν την επανεκκίνηση, έπειτα από παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

F1: Απαγορεύτηκαν οι τακτικές Verstappen υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας

Η διεύθυνση αγώνων της F1 απαγόρευσε στους οδηγούς να βρίσκονται στο πλάι των προπορευόμενών τους πριν την επανεκκίνηση, έπειτα από παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Η τακτική που έχει ακολουθήσει στους τελευταίους τρεις αγώνες ο Max Verstappen (συμπεριλαμβανομένου του περυσινού GP Άμπου Ντάμπι), όπου λίγο πριν την επανεκκίνηση, στο τέλος καθεστώτος αυτοκινήτου ασφαλείας, τοποθετούσε το μονοθέσιό του από τον προπορευόμενο, δε θα γίνει ανεκτή στο μέλλον, όπως προειδοποίησε ο διευθυντής αγώνων της Formula 1, Niels Wittich.

H προειδοποίηση αυτή ήρθε έπειτα από την επίβλεψη που διεξήγαγε ο έτερος διευθυντής αγώνων, Eduardo Freitas, σε όσα συνέβησαν στο GP Σαουδικής Αραβίας, όπου οι Leclerc και Verstappen έπαιζαν παιχνίδια μεταξύ τους πριν την επανεκκίνηση μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω του ατυχήματος του Latifi. Αν και συνήθως ο Ολλανδός δεν προσπερνάει τον προπορευόμενο, έχουν υπάρξει περιπτώσεις όπου το ρύγχος του μονοθεσίου του έχει βρεθεί μπροστά, όπως πέρυσι στο Άμπου Ντάμπι, εναντίον του Lewis Hamilton, κάτι που απαγορεύεται από τους κανονισμούς.

O Verstappen ακολουθεί αυτή την τακτική για να κερδίσει ό,τι πλεονέκτημα μπορεί, αλλά και για να επηρεάσει την ψυχολογία του αντιπάλου του. Ωστόσο, εφεξής θα απαγορεύεται να τοποθετεί ο οδηγός που ακολουθεί οποιοδήποτε μέρος του μονοθεσίου του δίπλα από αυτό του προπορευόμενού του.

Οι καινούργιες σημειώσεις του διευθυντή αγώνων για το GP Αυστραλίας αναφέρουν: «Προκειμένου να αποφευχθεί η πιθανότητα ατυχημάτων πριν από την επιστροφή του αυτοκινήτου ασφαλείας στα pits, από το σημείο στο οποίο σβήνουν τα φώτα του, οι οδηγοί πρέπει να προχωρούν με σταθερό ρυθμό, δίχως ακανόνιστη επιτάχυνση, επιβράδυνση ή ελιγμούς που ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο άλλους οδηγούς ή να εμποδίσουν την επανεκκίνηση». Για να είναι απολύτως σαφείς οι οδηγίες, η διεύθυνση αγώνων περιέλαβε και ένα σχετικό διάγραμμα, που όπως φαίνεται, δεν αφήνει χώρο για αμφιβολίες.

SC

Αφαίρεση ζώνης DRS

Μια άλλη απόφαση της διεύθυνσης αγώνα, η αφαίρεση μίας από τις τέσσερις ζώνες DRS στο Albert Park, μόλις 20 λεπτά πριν από την έναρξη του FP3, έχει προκαλέσει αντιδράσεις από ορισμένες ομάδες. Η αλλαγή έγινε με επίφαση τη βελτίωση της ασφάλειας, έπειτα από έντονα λόγια από τον Fernando Alonso. Ωστόσο, η αλλαγή αυτή φαίνεται ότι έχει ευνοήσει μερικά μονοθέσια και μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται η Alpine του Ισπανού. Υπάρχουν κατηγορίες ότι ο Alonso χρησιμοποίησε την επίφαση της ασφάλειας για να κερδίσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και η διεύθυνση αγώνων έπεσε στην παγίδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!