F1: H Ferrari ζητά αποσαφηνίσεις για τη νομιμότητα της Mercedes

H Ferrari ζητά περαιτέρω αποσαφηνίσεις για το σχεδιασμό των καθρεπτών των φετινών μονοθεσίων, αφότου αυτοί της Mercedes θεωρήθηκαν νόμιμοι.

F1: H Ferrari ζητά αποσαφηνίσεις για τη νομιμότητα της Mercedes

H Ferrari ζητά περαιτέρω αποσαφηνίσεις για το σχεδιασμό των καθρεπτών των φετινών μονοθεσίων, αφότου αυτοί της Mercedes θεωρήθηκαν νόμιμοι.

Στο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης του Μπαχρέιν, η Mercedes εμφανίστηκε με ένα αναβαθμισμένο αεροδυναμικά μονοθέσιο, το οποίο διέθετε εντελώς καινούργιο σχεδιασμό γύρω από τους καθρέπτες. Η γερμανική ομάδα παρουσίασε εξαιρετικά μικρά καλύμματα ψυγείων και επάνω από αυτά, διαμόρφωσε σαν πτερύγια που ωθούν τον αέρα προς τα κάτω τις πλευρικές κατασκευές απορρόφησης συγκρούσεων. Επάνω σε αυτές στηρίζονται οι καθρέπτες, οι οποίοι στο κάτω μέρος τους διαθέτουν πολυάριθμες γεννήτριες στροβίλων (vortex generators).

Υποτίθεται ότι υπό τους φετινούς τεχνικούς κανονισμούς, έχει περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο η χρήση αεροδυναμικών βοηθημάτων που προεξέχουν από το αμάξωμα. Επιπλέον, υποτίθεται ότι ο σχεδιασμός των καθρεπτών δε θα πρέπει να παρέχει αεροδυναμικά οφέλη. Το ζήτημα συζητήθηκε στην Τεχνική Συμβουλευτική Επιτροπή της Formula 1 αυτή την εβδομάδα και οι καθρέπτες της Mercedes θεωρήθηκαν νόμιμοι από την πλειονότητα των τεχνικών διευθυντών των ομάδων.

Ωστόσο, η Ferrari πιστεύει ότι η FIA θα πρέπει να εξετάσει λεπτομερέστερα την περιοχή αυτή των μονοθεσίων, εκδίδοντας ίσως μια τεχνική υπόδειξη, η οποία θα συμβουλεύει τις ομάδες τι ακριβώς επιτρέπεται και τι απαγορεύεται στο συγκεκριμένο τομέα. Ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Βinotto, πιστεύει ότι η κατάσταση είναι παρόμοια με αυτήν στην οποία βρέθηκε η Scuderia το 2018, όταν είχε παρουσιάσει καθρέπτες που στηρίζονταν στο halo του μονοθεσίου για αεροδυναμικά οφέλη, αλλά αναγκάστηκε να τους αφαιρέσει έπειτα από παρέμβαση της FIA.

O Mattia Binotto δήλωσε: «Κανείς δεν αμφισβητεί τη νομιμότητα των λύσεων της Mercedes. Αλλά το 2018, τοποθετήσαμε καθρέπτες συνδεδεμένους με το halo, μια λύση που ήταν νόμιμη, καθώς αναφερόταν στους κανονισμούς. Ωστόσο, δύο αγώνες μετά, μια νέα τεχνική υπόδειξη της FIA μας ανάγκασε να τους αφαιρέσουμε, επειδή είχαν μη τυχαία αεροδυναμική επίδραση».

«Αυτή είναι η αρχή στην οποία δίνω έμφαση. Η FIA έχει την αρμοδιότητα να κάνει διευκρινίσεις και είμαι περίεργος να δω πως θα εξελιχθεί η κατάσταση σε αυτή την περίπτωση. Αντί για ενστάσεις, περιμένω διευκρινίσεις. Η FIA έχει καταστήσει σαφές ότι η στήριξη των καθρεπτών πρέπει να έχει μόνο δομική λειτουργία, και αν έχει αεροδυναμική επίδραση, αυτή πρέπει να είναι μόνο ‘τυχαία’».

«Εφόσον αυτή ήταν η αρχή που τόνισε η FIA στο παρελθόν, πιστεύω ότι θα πρέπει να είναι η ίδια τόσο σήμερα, όσο και στο μέλλον. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να αλλάξεις γνώμη σήμερα. Όσον αφορά τη στήριξη των καθρεπτών, στο παρελθόν η FIA έχει στείλει τεχνικές υποδείξεις που υπογραμμίζουν τη βασική ιδέα. Πιστεύω ότι ορισμένες λύσεις που βλέπουμε σε αυτά τα μονοθέσια δεν έχουν τυχαία επιρροή, αλλά έχουν σαφή αεροδυναμικό σκοπό, οπότε πιστεύω ότι είναι αντίθετες με όσα έχει υποδείξει η FIA στο παρελθόν».

«Δεν είναι μια εύκολη συζήτηση. Εμπλέκονται 10 ομάδες, συν τη FIA και τη Formula 1, δηλαδή 12 διαφορετικές πραγματικότητες. Κάθε ομάδα θα προσπαθήσει να επωφεληθεί. Η συζήτηση έχει ήδη ξεκινήσει, αλλά δεν ξέρω ακόμα ποιες αποφάσεις θα ληφθούν».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!