F1 τεστ Βαρκελώνης, 1η ημέρα: O Norris ταχύτερος

Ο Lando Norris με τη McLaren σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της πρώτης ημέρας φετινών χειμερινών δοκιμών εξέλιξης της Formula 1.

F1 τεστ Βαρκελώνης, 1η ημέρα: O Norris ταχύτερος

Ο Lando Norris με τη McLaren σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της πρώτης ημέρας φετινών χειμερινών δοκιμών εξέλιξης της Formula 1.

Όπως πάντα, οι χρόνοι των χειμερινών δοκιμών και ιδίως από την πρώτη ημέρα, δεν αποκαλύπτουν πολλά για την ανταγωνιστικότητα των μονοθεσίων. Σίγουρα από έναν γρήγορο γύρο δε μπορούν να βγουν συμπεράσματα, θα πρέπει να περιμένουμε συγκρίσεις μεγάλων stint σε παρόμοιες συνθήκες για να έχουμε κάποια εικόνα.

Η καινούργια γενιά μονοθεσίων φαίνεται να δυσκολεύεται λίγο στις αργές στροφές, όπως ήταν αναμενόμενο. Το αυξημένο βάρος τους σε συνδυασμό με τη λιγότερο αποδοτική αεροδυναμική διαμόρφωση σε χαμηλές ταχύτητες και τις πιο απλές αναρτήσεις, τα κάνει αρκετά υποστροφικά και άκαμπτα, γεγονός που προκαλεί αρκετά μπλοκαρίσματα φρένων. Τα τελευταία αναφέρεται ότι δεν παράγουν τόσο υψίσυχνο θόρυβο λόγω των ελαστικών με τις ζάντες 18”.

Στις γρήγορες στροφές όμως, τα φετινά μονοθέσια είναι ακόμα ταχύτερα απ’ ό,τι στο παρελθόν. Φαίνεται να αντιμετωπίζουν όμως έντονες αναταραχές σε υψηλές ταχύτητες στις ευθείες, κάτι που φαίνεται να έχει αιφνιδιάσει όλες τις ομάδες. Δεκαέξι οδηγοί βρέθηκαν στην πίστα της Βαρκελώνης σήμερα, με τις ομάδες να έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν μόνο ένα μονοθέσιο. Οι περισσότερες επέλεξαν να μοιράσουν τα οδηγικά καθήκοντα μεταξύ των οδηγών τους.

Ο Lando Norris ήταν ο ταχύτερος οδηγός της ημέρας, χρησιμοποιώντας τη γόμα C4 της Pirelli, από τις πέντε διαθέσιμες, με τον βαθμό μαλακότητας να αυξάνεται ανάλογα με τον αριθμό. Ο Βρετανός, που ξεπέρασε τους 100 γύρους, πέρασε επικεφαλής στον πίνακα των χρόνων την τελευταία ώρα, εκθρονίζοντας τους οδηγούς της Ferrari που μέχρι τότε είχαν το «1-2». Ο Norris, που οδήγησε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, σταμάτησε στην έξοδο των pits την πρώτη ώρα της απογευματινής περιόδου, διότι το λογισμικό της μονάδας ισχύος της Mercedes, είχε επιλέξει ρυθμίσεις ασφαλούς λειτουργίας του υβριδικού V6.

Το μονοθέσιο της McLaren προκάλεσε εντύπωση, καθώς ήταν το μοναδικό ίσως που έβγαζε σπίθες από το δάπεδο. Οι υπόλοιπες ομάδες δεν έχουν καταφέρει ακόμα να στήσουν το μονοθέσιό τους τόσο χαμηλά στο έδαφος. Ίσως η McLaren να μην είχε τόσο υψηλό φορτίο καυσίμου όσο οι Ferrari και οι Mercedes, αλλά ο Norris απολάμβανε σταθερά περισσότερη πρόσφυση στην αλλαγή κατεύθυνσης των στροφών 2-3, σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες. Στο τέλος της ημέρας, ο Norris πραγματοποίησε μερικές προσομοιώσεις pit stop.

Καλά δείγματα έδειξε η Ferrari, καθώς ο Charles Leclerc σημείωσε τον 2ο ταχύτερο χρόνο της ημέρας και ο Carlos Sainz, που ανέλαβε να οδηγήσει την F1-75 το απόγευμα, ήταν 3ος. Μάλιστα, οι οδηγοί της Scuderia συμπλήρωσαν τους περισσότερους συνολικούς γύρους για την ομάδα σήμερα και χρησιμοποίησαν πιο σκληρή γόμα (C3) από τον Norris για να σημειώσουν τον ταχύτερο χρόνο τους.

Το ίδιο συνέβη και με τους οδηγούς της Mercedes, με τον George Russell να οδηγεί το πρωί (και να μπλοκάρει επανειλημμένα τα φρένα του) και τον Lewis Hamilton στο cockpit το απόγευμα. Σύμφωνα με κάποιους παρατηρητές στην πίστα, τα γερμανικό μονοθέσιο μαζί με αυτό της Ferrari έδειχναν πολύ καλά όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά τους.

Ο Sebastian Vettel σημείωσε τον 6ο χρόνο (με γόμα C3), έχοντας οδηγήσει την Aston Martin το πρωί, για να την παραδώσει το απόγευμα στον Lance Stroll, o οποίος κατετάγη 13ος με τη C2. Ο Yuki Tsunoda κατετάγη στην 7η θέση με την AlphaTauri, την οποία οδηγούσε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Ο Ιάπωνας δεν απέφυγε και ένα ταξίδι στην αμμοπαγίδα.

Παρά τις ανησυχίες περί αξιοπιστίας της μονάδας ισχύος της Renault, ο Fernando Alonso ξεπέρασε τους 125 γύρους με ευκολία. Ωστόσο, ο ήχος που παρήγαγε ο κινητήρας συνιστά ότι η γαλλική μονάδα λειτουργούσε σε χαμηλότερες στροφές από τους υπόλοιπους, όπως υποστήριξαν και οι χαμηλές τελικές ταχύτητες στα σημεία μέτρησης. Το πρωί, η ομάδα αναγκάστηκε να αφαιρέσει το κάλυμμα του κινητήρα και των ψυγείων για να επέμβει στο μονοθέσιο, το οποίο ήταν ένα από τα τελευταία που συναρμολογήθηκαν. Ο Ισπανός επικεντρώθηκε σε μεγάλες ακολουθίες γύρων το απόγευμα και σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του με τη γόμα C2.

To ίδιο συνέβη και με τον Max Verstappen, στην 9η θέση, που είχε τουλάχιστον μία έξοδο από την πίστα. O Ολλανδός οδηγούσε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας τη Red Bull και συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους από οποιονδήποτε οδηγό. Ορισμένα από τα πάνελ ανθρακονημάτων της RB18 κάτω από τα ψυγεία είχαν περίεργη όψη σήμερα, σαν να ήταν πρόχειρη ή πρόσφατη λύση. Η Red Bull επέλεξε να χρησιμοποιήσει αμάξωμα με διατρήσεις το απόγευμα, για να βελτιώσει την απαγωγή θερμότητας. Διαθέσιμο αμάξωμα με διατρήσεις είχε έτοιμο και η Mercedes στη Βαρκελώνη.

Στο στρατόπεδο της Alfa Romeo, εμφανίστηκαν αρκετά προβλήματα το πρωί, στο σύστημα απαγωγής θερμότητας, που περιόρισαν σε μόλις 9 γύρους τον Robert Kubica, αναπληρωματικό οδηγό της ιταλικής ομάδας. Το απόγευμα οδήγησε ο Valtteri Bottas τη C42, αλλά και αυτός έκανε μόνο 22 γύρους, για να βρεθεί στη 10η θέση, εμπρός από τον Alex Albon που οδήγησε το απόγευμα τη Williams, έχοντας αναλάβει από τον Nicholas Latifi. Η βρετανική ομάδα ήταν ικανοποιημένη από την αξιοπιστία της FW44, καθώς είχε τη δυνατότητα να προχωρήσει κανονικά με το πρόγραμμά της, παρά κάποια μικροπροβλήματα. Οι οδηγοί ήταν ικανοποιημένοι με τη σταθερότητα του μονοθεσίου και οι επιβεβαιώθηκαν οι εντυπώσεις από τον προσομοιωτή.

Κακό ξεκίνημα είχε η Haas. Το πρωί, με τον Nikita Mazepin στο τιμόνι, κατάφερε να καλύψει μόλις 21 γύρους, διότι αρχικά υπήρχε διαρροή στο σύστημα τροφοδοσίας της VF-22 και στη συνέχεια έσπασε μια γραμμή του συστήματος απαγωγής θερμότητας. Το απόγευμα, με τον Mick Schumacher, η κακοτυχία συνεχίστηκε, καθώς προκλήθηκαν ζημιές στο δάπεδο του μονοθεσίου. O Γερμανός κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα για το τελευταίο μισάωρο. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, ένα από τα κομμάτια αμαξώματος με διατρήσεις έφυγε από το μονοθέσιο…

Αποτελέσματα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!