Ο Καναδός Lance Stroll ήταν πιο αιχμηρός στις δηλώσεις του, χαρακτηρίζοντας γελοία τα όσα συνέβησαν στο φινάλε της περασμένης σεζόν, όπου μεταξύ των οδηγών που βρίσκονταν ένα γύρο πίσω, επετράπη μόνο σε αυτούς που είχε τύχει να βρεθούν μεταξύ των δύο διεκδικητών του τίτλου να προσπεράσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Αυτό συνέβη χωρίς να αναγράφεται κάτι τέτοιο στους κανονισμούς -παρά τους ισχυρισμούς της FIA όσον αφορά το νόημα συγκεκριμένων λέξεων στη διατύπωση- ώστε να διεξαχθεί υπό καθεστώς πράσινης σημαίας ο τελευταίος γύρος του αγώνα. Η προτεραιότητα αυτή δόθηκε λόγω συμφωνίας των ομάδων ότι έτσι πρέπει να συμβαίνει, ωστόσο δεν αναφέρεται τίποτα στους κανονισμούς που να προβλέπει κάτι τέτοιο. Ο 23χρονος Stroll δήλωσε ότι οι κανονισμοί θα πρέπει να είναι απαράβατοι.
Ο Sebastian Vettel ήταν πιο συγκαταβατικός και υπερασπίστηκε τον διευθυντή αγώνων της Formula 1, Michael Masi. Όσον αφορά τον Αυστραλό, πληθαίνουν οι φήμες ότι τη θέση του θα πάρει ο Πορτογάλος διευθυντής αγώνων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC), Eduardo Freitas.
Αιχμές
Όταν ο Lance Stroll ρωτήθηκε για τη γνώμη του όσον αφορά τα γεγονότα του Άμπου Ντάμπι, δήλωσε: «Είναι γελοίο ότι δεν επιστρέψαμε σε αγωνιστικές συνθήκες με τον τρόπο που έπρεπε. Δε μπορούμε να αλλάζουμε τους κανονισμούς στα μισά, ή στο τέλος ενός αγώνα, λέγοντας στα μισά μονοθέσια ότι μπορούν να προσπεράσουν».
«Δυστυχώς, ήμουν μέρος του γκρουπ των άλλων μισών μονοθεσίων, που δε μπορούσαν να περάσουν (εμπρός από το αυτοκίνητο ασφαλείας), με ολοκαίνουργια μαλακά ελαστικά, με ευκαιρία να προσπεράσω. Ίσως μπορούσα να κάνω κάτι (καλύτερο στον αγώνα). Όχι απαραίτητα, αλλά δεν έχει σημασία».
«Απλά δεν έχει ξαναγίνει ποτέ και νομίζω ότι είναι σημαντικό να διατηρούμε συνοχή όσον αφορά τους κανονισμούς. Καταλαβαίνω ότι είναι υπέροχο να επιστρέφουμε σε αγωνιστικές συνθήκες (πριν την καρό σημαία). Όλοι θέλουν να δουν τους δύο οδηγούς που παλεύουν για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα να μάχονται στήθος με στήθος με ένα γύρο να απομένει».
«Αλλά δε μπορούμε να φτιάχνουμε κανονισμούς στο τέλος του αγώνα με αυτό τον τρόπο. Πρέπει να είναι απαράβατοι. Αν η συνέπεια αυτού είναι να μην υπάρχει χρόνος, ώστε να έχουμε έναν ολόκληρο γύρο υπό αγωνιστικές συνθήκες, τότε ας είναι».
Συνοχή
Ο Stroll συνέχισε λέγοντας: «Οι κανονισμοί πρέπει να έχουν συνοχή. Στη Formula 1, έχουμε δει κάποια ασυνέπεια στις ποινές και τις αποφάσεις, και νομίζω ότι αυτό ήταν ίσως λίγο υπερβολικό. Είναι σημαντικό αυτά τα πράγματα να είναι απαράβατα».
«Η συνοχή στο σπορ μας δεν είναι το δυνατό μας σημείο». Αυτό που συνέβη «στο Άμπου Ντάμπι δεν ήταν σωστό. Οι κανονισμοί είναι κανονισμοί, όταν υπάρχει αυτοκίνητο ασφαλείας, τα μονοθέσια που έχουν μείνει πίσω μπορούν να προσπεράσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας και μετά συνεχίζουμε τον αγώνα».
«Δεν υπάρχει τίποτα που να λέει ότι τα μισά μονοθέσια μπορούν να προσπεράσουν και τα μισά να μείνουν πίσω και μετά να συνεχίσουμε τον αγώνα. Αυτά τα πράγματα δε μπορούν να τροποποιηθούν απλά και μόνο για να φτιάξουμε ένα σόου».
«Οι κανονισμοί είναι κανονισμοί και δε μπορείς να τους αλλάζεις για τη ψυχαγωγία. Πρέπει να είναι πρωτίστως σπορ. Δε θα μπω σε περαιτέρω λεπτομέρειες για άλλα πράγματα, αλλά σίγουρα αυτό ήταν ένα παράδειγμα έλλειψης συνοχής».
Σπορ και σόου
Ο Stroll κατέληξε: «Οι κανονισμοί είναι κανονισμοί και δε μπορούμε να τους αλλάζουμε ή να τους τροποποιούμε για την ψυχαγωγία. Πρέπει να είναι πρωτίστως σπορ και αν υπάρχει κάτι που η Formula 1, ή η FIA ίσως έκανε λάθος ή θα μπορούσε να είχε κάνει διαφορετικά, τότε αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να επανεξετάσουμε εκ των υστέρων, μετά τον αγώνα, αλλά δε νομίζω ότι είναι σωστό αυτό που συνέβη στο Άμπου Ντάμπι».
Λόγο περί αντίθεσης σπορ και σόου έκανε και ο Sebastian Vettel: «Το κυριότερο είναι να επικεντρωνόμαστε στο σπορ και όχι τόσο στο σόου. Πέρυσι ήταν δεδομένο ότι θα έχουμε ένα σπουδαίο τελευταίο αγώνα, επειδή υπήρχε ένας νικητής και ένας ηττημένος. Το ιδανικό θα ήταν να έχεις δύο νικητές, αλλά δεν είναι έτσι σχεδιασμένο το σπορ ή οποιοδήποτε άθλημα, οπότε δε θα λειτουργούσε».
«Προφανώς, βρισκόμουν μέσα στον αγώνα και αναρωτιόμουν γιατί δεν μας αφήνουν νωρίτερα για να ξεκινήσει ξανά ο αγώνας, αλλά υποθέτω ότι υπάρχει ένα πρωτόκολλο και κανονισμοί. Νομίζω ότι το κυριότερο είναι να υπάρχει σαφήνεια από εδώ και πέρα για το τι συμβαίνει σε τέτοιου είδους καταστάσεις, ώστε να μην υπάρχουν πλέον ερωτήματα».
Υποστήριξη στον Masi
Πάντως, ο Vettel ήταν υποστηρικτικός ως προς τον διευθυντή αγώνων της F1, Michael Masi, αν και θεώρησε ότι αυτό που συνέβη στο Άμπου Ντάμπι «ήταν κρίμα. Υπάρχουν δύο συμφέροντα που κατά κάποιο τρόπο συγκρούονται, το ένα είναι το σπορ και το άλλο το σόου. Για μένα, προφανώς, δεν ενδιαφέρομαι τόσο πολύ για το σόου. Το βλέπω ως σπορ. Από αγωνιστική οπτική γωνία και προφανώς, δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα να βρίσκεσαι στη θέση του διαιτητή, ή στη θέση του Michael» (Masi).
«Νομίζω όμως ότι έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, ειδικά όταν αντικατέστησε τον Charlie (Whiting) που πέθανε τόσο ξαφνικά και ήταν πραγματικά πολύ, πολύ συγκεντρωμένος και αποφασισμένος να κάνει καλή δουλειά».
«Οπότε δεν ξέρω ούτε εγώ ποιο είναι το μέλλον του, αλλά ελπίζω να παραμείνει, γιατί συνολικά, νομίζω ότι έκανε πολύ, πολύ καλή δουλειά. Νομίζω ότι υπάρχουν πολλές διαφωνίες σχετικά με τον τελευταίο αγώνα, αλλά δε θα έπρεπε να υπάρχουν. Αν δούμε τη συνολική εικόνα, τα πήγε πολύ καλά».
Εκδηλώσεις εναντίον ρατσισμού
Ο Vettel αναφέρθηκε επίσης στο γεγονός ότι οι εκδηλώσεις που πραγματοποιούνταν εναντίον του ρατσισμού πριν την έναρξη των Grand Prix τα τελευταία δύο χρόνια, όπου όσοι οδηγοί ήθελαν μπορούσαν να γονατίσουν σε ένδειξη σεβασμού, δε θα επαναληφθούν φέτος.
Ο Γερμανός δήλωσε έκπληκτος ότι η εκδήλωση αυτή θα σταματήσει να πραγματοποιείται προσθέτοντας: «Τα ζητήματα που αντιμετωπίζουμε δεν πρόκειται να εξαλειφθούν σε δύο μόλις χρόνια».
«Ελπίζω ότι, ως οδηγοί, θα βρούμε έναν τρόπο να συγκεντρωθούμε και να εκφραστούμε όσον αφορά θέματα που είναι σημαντικά για εμάς. Κάποιοι πιθανόν να μην ενδιαφέρονται, αλλά άλλοι ενδιαφέρονται. Πιθανώς να είχε αρχίσει να γίνεται πολύ έντονο και πολύ ατομικό για την επιχειρηματική πλευρά του πράγματος».