Έπειτα από τη δημοσιοποίηση των ψηφιακών εικόνων της Haas VF-22, το οποίο δε φαίνεται να αναπαριστά πιστά το καινούργιο μονοθέσιο της ομάδας, θα πρέπει να περιμένουμε ότι αρκετές ομάδες θα ακολουθήσουν αυτή την οδό, αποκαλύπτοντας εικόνες οι οποίες δεν ανταποκρίνονται απαραίτητα στην πραγματικότητα.
Οι ψηφιακές εικόνες που είδαμε στην παρουσίαση αντιπροσωπεύουν παλαιότερη εξέλιξη του μονοθεσίου και δεν περιλαμβάνουν τις τελευταίες αναβαθμίσεις, που θα δούμε όταν η VF-22 κατέβει στην πίστα για πρώτη φορά.
Η Haas έχει προγραμματίσει shakedown του μονοθεσίου στην πίστα της Βαρκελώνης για τις 21 Φεβρουαρίου, δύο ημέρες πριν την έναρξη του πρώτου τριήμερου τεστ χειμερινών δοκιμών. Στο shakedown, που επισήμως αναφέρεται ως ημέρα κινηματογράφησης για εμπορικούς σκοπούς, υπάρχει ανώτατο όριο 100 χλμ. και είναι υποχρεωτική η χρήση ελαστικών επίδειξης, τα οποία είναι πολύ αργά από τα κανονικά.
Απ’ ό,τι φαίνεται, αρκετές ομάδες θα ακολουθήσουν την τακτική της Haas, αποκαλύπτοντας φωτογραφίες που δεν αντιπροσωπεύουν πιστά την πραγματικότητα, ώστε να μην αποκαλύψουν ευαίσθητες τεχνικές λεπτομέρειες στους αντιπάλους τους. Το ίδιο θα συμβεί και με τη Red Bull, που θα παρουσιάσει την RB18 στις 9 Φεβρουαρίου.
Την τεχνική επίβλεψη του φετινού μονοθεσίου της Haas ανέλαβε για πρώτη φορά ο Simone Resta, ο οποίος προσχώρησε στην ομάδα το Δεκέμβριο του 2020, από τη Ferrari. O Ιταλός τεχνικός εξήγησε μερικές από τις προκλήσεις που συνάντησε η Haas στο σχεδιασμό της VF-22, οι πρώτες ψηφιακές φωτογραφίες της οποίας αποκαλύφθηκαν την Παρασκευή.
O Simone Resta δήλωσε: «Υπήρχαν δύο βασικές προκλήσεις με αυτό το μονοθέσιο. Η μία ήταν οι νέες απαιτήσεις κατασκευής του πλαισίου. Με τους νέους κανονισμούς της FIA, το monocoque του 2022 τροποποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό, για λόγους ασφάλειας. Οι απαιτήσεις αντοχής είναι πολύ πιο αυστηρές, με ορισμένες περιοχές να είναι περισσότερο από 150% πιο ισχυρές».
«Αυτό απαιτούσε σημαντική ενίσχυση σε σχέση με το 2021, με σχετικό αντίκτυπο στο βάρος. Αντίθετα, το βάρος του μονοθεσίου αποτελεί πρόκληση και λόγω άλλων παραγόντων. Όσον αφορά τη δημιουργία ενός νέου μονοθεσίου, είναι ίσως το πιο πολύπλοκο των τελευταίων 20 ετών».
«Οι προκλήσεις γύρω από το βάρος του μονοθεσίου έχουν γίνει εμφανείς σε διάφορους τομείς. Ωστόσο, έχουμε δει μια προοδευτική βελτίωση όσον αφορά τις αναμενόμενες επιδόσεις από εβδομάδα σε εβδομάδα, οπότε πιστεύω ότι υπάρχουν δυνατότητες και ευκαιρίες για την εξέλιξη του μονοθεσίου κατά τη διάρκεια της σεζόν. Προβλέπω ότι όλες οι ομάδες θα εξελίξουν σημαντικά τα μονοθέσιά τους κατά τη διάρκεια αυτής της χρονιάς».
«Μερικές φορές αποτέλεσε πρόκληση η δημιουργία ενός τόσο ριζικά διαφορετικού μονοθεσίου, όταν εσωτερικά δημιουργούσαμε νέες διαδικασίες και δομές. Είναι δύσκολο όταν ξεκινάς με ένα εντελώς καινούργιο τμήμα και σου ανατίθεται να ηγηθείς ενός τέτοιου εγχειρήματος».
«Αν και ήταν μια πρόκληση, πρέπει να τονίσω αρκετά πόσο περήφανος είμαι για την ομάδα που δημιουργήσαμε τον τελευταίο χρόνο. Με νέα μέλη της ομάδας, πολλά από τη Ferrari, και σε στενή συνεργασία με την Dallara, έχουμε πλέον ένα πλήρως εξοπλισμένο γραφείο σχεδιασμού στο Maranello».
«Αν συγκρίνουμε με ένα χρόνο πριν, που βρισκόμαστε τώρα, νομίζω ότι έχει γίνει ένα δραματικό βήμα προς τα εμπρός και αν μπορούσαμε να πάρουμε το προσωπικό που έχουμε τώρα και να πάμε πίσω σε αυτή την εποχή πέρυσι, θα ήταν φανταστικό να ξεκινήσουμε το εγχείρημα μαζί τους».
«Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι βρισκόμαστε ακόμη στα αρχικά στάδια της εξέλιξης (του τεχνικού τμήματος) και της μετάβασής μας, θα αναπτυχθούμε ακόμη πολύ φέτος και θα τελειοποιήσουμε μερικούς τομείς και δεξιότητες. Περιμένω ότι θα δούμε την καλύτερη ανάπτυξη από αυτή την ομάδα σε ένα χρόνο, αφότου εξελίξουμε το μονοθέσιο και έχουμε περισσότερο χρόνο συνεργασίας μεταξύ μας».
«Ξόδεψα αρκετό χρόνο στην αρχή προσπαθώντας να εξοικειωθώ όσο το δυνατόν ταχύτερα με την ομάδα και τον τρόπο εργασίας της. Στη συνέχεια επικεντρώθηκα όσο το δυνατόν νωρίτερα σε αυτά που συμβαίνουν στην πίστα. Ταξίδεψα σε ορισμένους αγώνες μέχρι τον Σεπτέμβριο και συνεργάζομαι στενά με τον Ayao Komatsu (διευθυντή μηχανολογίας) και την ομάδα του».
«Οπότε δεν χρειαζόταν να γίνει εστιάσω σε αυτό. Ομοίως, εφαρμόσαμε αυτή τη στρατηγική με την ομάδα αεροδυναμικής και το γραφείο σχεδιασμού. Ως τεχνικός οργανισμός, προσπαθήσαμε να μειώσουμε στο ελάχιστο την εστίαση στη VF-21, με τα μέλη της μηχανολογικής ομάδας αγώνα να καθοδηγούν το εγχείρημα».
«Η Haas συνεργάζεται με τη Ferrari από το 2016. Σε αυτά τα χρόνια, η συνεργασία προχωράει βήμα προς βήμα και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να χτίσουμε επάνω σε αυτό και να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την αποτελεσματικότητά της».
«Έχω εργαστεί στη Ferrari για μεγάλο χρονικό διάστημα, οπότε γνωρίζω καλά την ομάδα και αυτό έχει βοηθήσει. Είμαι ευχαριστημένος με το τελικό αποτέλεσμα. Η Ferrari μας προμηθεύει αρκετά εξαρτήματα, αν και τα πράγματα έχουν αλλάξει φέτος ως αποτέλεσμα της νέας κατηγοριοποίησης εξαρτημάτων».
«Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι η αεροδυναμική. Από αυτή την άποψη είναι μια πλήρης επανάσταση, επειδή οι κανονισμοί είναι τόσο διαφορετικοί. Τα φρένα και οι αεραγωγοί τους είναι επίσης μια μεγάλη αλλαγή. Δεν είναι επανάσταση, αλλά είναι πολύ διαφορετικά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια».
«Όσον αφορά το ίδιο το μονοθέσιο, εκτός από το τιμόνι, τα πεντάλ και τον πυροσβεστήρα δεν υπάρχει μεταφορά εξαρτημάτων. Ουσιαστικά, τα πάντα πρέπει να αλλάξουν. Σε ορισμένες πτυχές, η ελευθερία είναι περιορισμένη σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, αλλά κρίνονται πολλά στις λεπτομέρειες, οπότε υποψιάζομαι ότι θα δούμε τεράστια διαφορά στις επιδόσεις σε όλα τα μονοθέσια».
«Το κύριο συναίσθημα που βιώνω είναι η ικανοποίηση για τη δουλειά που κάναμε, είμαι αρκετά περήφανος. Νομίζω ότι θα ήταν δύσκολο να κάνουμε περισσότερα. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα πετύχουμε όλους τους στόχους μας, αλλά είμαι πάντα ρεαλιστής. Νομίζω ότι θα προοδεύσουμε φέτος, αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρξουν εκπλήξεις».