ERC-Ράλλυ Πολωνίας: Επιστροφή με νίκη για τον Martins Sesks

Ο Martins Sesks πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή επιστροφή στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA, κατακτώντας μια κυριαρχική νίκη στο 81ο Ράλλυ Πολωνίας.

Ο Martins Sesks δεν αντιμετώπισε σχεδόν καμία πρόκληση από αντίπαλα πληρώματα στις γρήγορες χωμάτινες ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Πολωνίας, τον 4ο γύρο της φετινής σεζόν του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, καταγράφοντας τον ταχύτερο χρόνο σε 9 από τις 14 συνολικά ειδικές διαδρομές και κατακτώντας τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στο Ράλλυ Πολωνίας στα πλαίσια του ERC, μετά τον θρίαμβό του το 2023. Η νίκη αυτή ήταν η τέταρτη για τον Sesks στο ERC.

Ο Sesks και ο συνοδηγός του Renars Francis έφεραν το Skoda Fabia RS Rally2 με ελαστικά MRF που προετοίμασε η SRT στη νίκη με διαφορά που ξεπερνούσε το ένα λεπτό από τον τοπικό ήρωα και υποψήφιο για το φετινό τίτλο του ERC Miko Marczyk, με τον Jon Armstrong της M-Sport Ford World Rally Team να τερματίζει 3ος, λίγα δευτερόλεπτα πιο πίσω.

«Όπως είπα, είναι πάντα υπέροχο να επιστρέφω στην Πολωνία και να φοράω τα κόκκινα», δήλωσε ο Sesks. Ο Λετονός έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο ERC από το Ράλλυ Εσθονίας τον περασμένο Ιούλιο, έχοντας προχωρήσει στο WRC, όπου φέτος συμμετέχει σε έξι γύρους με την M-Sport-Ford.

Αυτό το Σαββατοκύριακο, ο Sesks, δεύτερος στη βαθμολογία του ERC το 2023, απέδειξε την ταχύτητά του στο χώμα. Αφού τερμάτισε 3ος πίσω από τον Marczyk στην υπερειδική της Mikołajki Arena την Παρασκευή το βράδυ, ο Λετονός ανέβηκε γρήγορα στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης στην πρώτη ειδική διαδρομή το Σάββατο το πρωί, όπου ήταν 9,1 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον πλησιέστερο αντίπαλό του, Roope Korhonen.

Ο Sesks γλίτωσε από μια τρομακτική στιγμή στην ΕΔ3, όταν υπολόγισε λάθος το σημείο φρεναρίσματος, με αποτέλεσμα να χτυπήσει σε θάμνους, αλλά κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοπορία, αν και με τη διαφορά του να μειώνεται σε μόλις 1,5 δλ. από τον Korhonen. Ο Sesks ανέκτησε γρήγορα το ρυθμό του, αφού κέρδισε 5 από τις 7 ειδικές διαδρομές του Σαββάτου, ολοκληρώνοντας την ημέρα με διαφορά 21,4 δευτερολέπτων.

Ο Sesks ήταν τυχερός που δεν έχασε χρόνο από μια σύντομη έξοδο από το δρόμο στην ΕΔ9 το πρωί της Κυριακής. Ο πλησιέστερος αντίπαλος και μέχρι τότε επικεφαλής στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος, Korhonen, είχε μία ανατροπή ενώ βρισκόταν στη 2η θέση στην επόμενη ειδική διαδρομή.

Ευτυχώς, ο Korhonen και ο συνοδηγός του Anssi Viinikka δεν τραυματίστηκαν στο ατύχημα. Η εγκατάλειψη του Korhonen ελάφρυνε περαιτέρω την πίεση στον Sesks, ο οποίος συνέχισε για να προσθέσει 4 ακόμη νίκες σε ειδικές διαδρομές, συμπεριλαμβανομένης αυτής στην Power Stage, καθ’ οδόν προς το θρίαμβο.

Ο αγαπημένος των φιλάθλων Miko Marczyk, ο οποίος ηγήθηκε του ράλλυ την Παρασκευή το βράδυ, πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του Σαββάτου στην 3η θέση, αλλά κληρονόμησε τη 2η μετά την εγκατάλειψη του Korhonen. Ο Marcyzk έπρεπε να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη πίεση από τον Jon Armstrong στη μάχη για τη 2η θέση, καθώς η διαφορά μεταξύ τους μειώθηκε στα 6,1 δευτερόλεπτα μετά τη νίκη του Armstrong στην ΕΔ10.

FIA European Rally Championship 2025 Stop 04 Mikołajki, Poland

Ο Marczyk κατάφερε να απαντήσει, ενώ η προσπάθειά του διευκολύνθηκε όταν ο Armstrong, με ελαστικά Pirelli, δέχτηκε ποινή 10 δευτερολέπτων επειδή κατέστρεψε ένα chicane στην ΕΔ12. Ο Πολωνός οδηγός, που οδηγεί ένα Skoda Fabia RS Rally2 με ελαστικά Michelin, διατήρησε την ψυχραιμία του και πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα του στο ERC από τη νίκη του στο Ράλλυ Πολωνίας του 2022. Ο Marczyk δεν κατάφερε να προσθέσει επιπλέον βαθμούς στην Power Stage.

Με δύο συνεχόμενα βάθρα στο ERC, και την 3η θέση στη Σουηδία τον περασμένο μήνα, ο Marczyk ανέβηκε στην κορυφή της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος με 16 βαθμούς διαφορά από τον Mads Ostberg, και τον Roope Korhonen 3ο, 21 βαθμούς πίσω.

ERC Τελική κατάταξη Ράλλυ Πολωνίας 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!