WRC: 7η νίκη του Sebastien Ogier στο Ράλλυ Πορτογαλίας

O Sebastien Ogier επέκτεινε το ρεκόρ νικών που κατείχε ήδη στο Ράλλυ Πορτογαλίας στις επτά, επικρατώντας με την Toyota, αφότου ο Ott Tanak αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού.

WRC: 7η νίκη του Sebastien Ogier στο Ράλλυ Πορτογαλίας

O Sebastien Ogier επέκτεινε το ρεκόρ νικών που κατείχε ήδη στο Ράλλυ Πορτογαλίας στις επτά, επικρατώντας με την Toyota, αφότου ο Ott Tanak αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού.

Ο Sebastien Ogier κατάφερε με το Toyota GR Yaris Rally1 και συνοδηγό τον Vincent Landais να επικρατήσει για 7η φορά στα απαιτητικά χώματα του Ράλλυ Πορτογαλίας, επεκτείνοντας το ρεκόρ του. Ο Γάλλος οδηγός της Toyota Gazoo Racing σημείωσε τη δεύτερη φετινή του νίκη στον 5ο γύρο της σεζόν του WRC, με διαφορά μόλις 8,7 δλ. επί του Ott Tanak. O Εσθονός οδηγός της Hyundai είχε προηγηθεί για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, έως το απόγευμα του Σαββάτου, όπου αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα υποβοήθησης του i20 N Rally1 που οδηγούσε.

Ωστόσο, ο Tanak οδηγός κατάφερε να ανακάμψει και ενώ είχε πέσει στην 3η θέση, έχοντας χάσει πάνω από μισό λεπτό, κατάφερε να περάσει μπροστά από τον Kalle Rovanpera και σχεδόν να απειλήσει και τον Ogier στα τελικά στάδια του αγώνα έπειτα από μία εξαιρετική εμφάνιση την Κυριακή, όπου κέρδισε τις 5 από τις 6 ειδικές διαδρομές της ημέρας. Αν δεν είχε αντιμετωπίσει πρόβλημα, ο Tanak θα είχε επικρατήσει. Αλλά η Hyundai δεν κατάφερε να σπάσει το απόλυτο της Toyota Gazoo Racing στις νίκες φέτος, με τρία πληρώματα της ιαπωνικής ομάδας να έχουν ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Χρονικό αγώνα

O επικεφαλής της βαθμολογίας Elfyn Evans επικράτησε στην εναρκτήρια υπερειδική του αγώνα και αυτό σήμαινε ότι άνοιγε το δρόμο για τους υπόλοιπους την Παρασκευή, γεγονός που του κόστισε αρκετά. Ο Tanak άρχισε να πιέζει άμεσα, κερδίζοντας τις δύο πρώτες ειδικές της ημέρας, για να τεθεί επικεφαλής της γενικής κατάταξης, παρότι ανέφερε ότι το αυτοκίνητό του δεν λειτουργούσε τόσο καλά στο χαλαρό χώμα.

Το ίδιο θα έλεγε και ο Adrien Fourmaux, ο οποίος όμως επικράτησε στις άλλες δύο ειδικές διαδρομές του πρωινού loop και πλησίασε στα 0,2 δλ. τον Εσθονό team-mate του στη Hyundai, καθώς τα πληρώματα της Toyota δυσκολεύονταν ανοίγοντας το δρόμο, αφού κάποια σημεία στις ειδικές διαδρομές είχαν μείνει νωπά και ολισθηρά.

Ωστόσο, στην προτελευταία ειδική διαδρομή της Παρασκευής, ο Fourmaux, σε μία ανηφορική αριστερή στροφή, κατέστρεψε την εμπρός αριστερή ανάρτηση του Hyundai i20 N Rally1 στο χαντάκι της εσωτερικής και έχασε κάθε ελπίδα να παλέψει για τη νίκη, καθώς είχε παραμείνει ακινητοποιημένος στη μέση του δρόμου, εγκαταλείποντας από τον αγώνα.

Μέχρι το τέλος της εξαντλητικής για τα πληρώματα Παρασκευής που είχε 9 ειδικές διαδρομές και διήρκεσε συνολικά 15 ώρες, ο Tanak είχε επεκτείνει το προβάδισμά του επί του 2ου, Ogier στα 7 δλ., σημειώνοντας και τον ταχύτερο χρόνο στο δεύτερο πέρασμα στην ΕΔ11 (Sever – Albergaria, 20,24 χλμ.), για να σημειώσει την 400ή νίκη του σε ειδική διαδρομή στο WRC. Ο Takamoto Katsuta (που δεν σημείωνε βαθμούς για την Toyota σε αυτό τον αγώνα) είχε περάσει για λίγο 2ος, αλλά στη συνέχεια έχασε 20 δλ. από τον Γάλλο και βρέθηκε πολύ κοντά του ο Kalle Rovanpera.

Το πρωί του Σαββάτου, ο Ogier προσπάθησε να πιέσει για να μειώσει τη διαφορά από τον επικεφαλής Tanak, επικρατώντας στις Vieira do Minho και Cabeceiras de Basto, όπου ο Εσθονός οδηγός της Hyundai είχε ένα κλατάρισμα πίσω αριστερού ελαστικού με τη διαφορά να πέφτει στα 2 δλ. Ωστόσο, ο Tanak είχε τη δυνατότητα να απαντήσει άμεσα, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην πολύ σκληρή ΕΔ14 (Amarente, 22,1 χλμ.), για να ξεφύγει και πάλι στα 11,8 δλ. καθώς ο Γάλλος δυσκολεύτηκε στην τελευταία πρωινή ειδική του Σαββάτου.

Ο Rovanpera ήταν ο μόνος οδηγός ο οποίος είχε επιλέξει δύο σκληρά ελαστικά, αλλά είχε ένα κλατάρισμα στην ΕΔ13. Στη συνέχεια πλησίασε τον Ogier στα 24 δλ. με την επιλογή του να λειτουργεί. Έπειτα από 15 ειδικές διαδρομές για τον Tanak στην πρωτοπορία, στο δεύτερο πέρασμα από την Amarente, το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού του Hyundai i20 N Rally1 παρέδωσε το πνεύμα, και ο Εσθονός έχανε χρόνο, δυσκολευόμενος να γυρίσει το τιμόνι, με τον συνοδηγό του, Martin Jarveoja να αναλαμβάνει τις αλλαγές σχέσεων.

Συνεπώς, ο Ogier βρέθηκε επικεφαλής, και παρότι παραδέχθηκε ότι είχε κουραστεί πάρα πολύ από το υπερφορτωμένο πρόγραμμα, επικράτησε στην υπερειδική που ολοκλήρωσε την ημέρα του Σαββάτου, για να βρεθεί σχεδόν μισό λεπτό εμπρός από τον Rovanpera. Ο Tanak, που προσπάθησε να επιδιορθώσει τη βλάβη μόνος του αλλά δεν τα κατάφερε, βρέθηκε στην 3η θέση, 8,5 δλ. πίσω από τον Rovanpera.

O Thierry Neuville είχε ξεκινήσει την Παρασκευή έχοντας χτυπήσει σε ένα ανάχωμα και αφήνοντας το αυτοκίνητο να διαγράψει μισό τετ-α-κέ (για να μη χτυπήσει σε δέντρα), με αποτέλεσμα να χάσει περίπου 12 δλ. Προσπάθησε να ανακάμψει, αλλά είχε υπερβολική υπερστροφή το πρωί του Σαββάτου. Ωστόσο, κατάφερε να αποσπάσει μέχρι το τέλος της ημέρας την 4η θέση από τον Takamoto Katsuta.

Το πρωί της Κυριακής, ο Rovanpera πέρασε στην αντεπίθεση, σημειώνοντας 11,1 δλ. ταχύτερο χρόνο από τον Ogier στο πρώτο πέρασμα από την Paredes (16,09 χλμ.), για να μειώσει τη μεταξύ τους διαφορά στα 16,5 δλ. Ωστόσο, όλες οι υπόλοιπες ειδικές διαδρομές της ημέρας, πέντε στο σύνολό τους, έφεραν την υπογραφή του Ott Tanak, που είχε τη δυνατότητα στην προτελευταία ειδική να περάσει και πάλι μπροστά από τον Rovanpera, ο οποίος δεν είχε απάντηση στο ρυθμό του Ogier και δεν ήταν ευχαριστημένος από την απόδοσή του την Κυριακή.

Συνεπώς, ο Tanak πήρε από την Κυριακή το μέγιστο των 10 βαθμών επικρατώντας στην κατάταξη της Super Sunday και της Power Stage (τη θρυλική Fafe με τα διάσημα άλματα) αποδεικνύοντας ότι θα ήταν αυτός ο νικητής αν δεν είχε αντιμετωπίσει το πρόβλημα με το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού στο Hyundai i20 N Rally1.

O Εσθονός δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με το πρόγραμμα που είχαν διαμορφώσει οι διοργανωτές, καθώς δήλωσε: «Μας έβαλαν, βασικά, για 15 ώρες στο αυτοκίνητο και αυτό ήταν όλο. Το Σάββατο, πάλι 15 ώρες στο αυτοκίνητο. Τουλάχιστον μπορέσαμε να έχουμε ένα γεύμα, το οποίο ήταν ήδη θετικό. Και την Κυριακή ξανά δεν επιτρεπόταν καν να μας δώσει φαγητό η ομάδα μέχρι τον τερματισμό. Κατά κάποιο τρόπο, μερικές φορές αισθάνομαι ότι μας έχουν συμπεριφερθεί λίγο σαν ζώα, μόνο και μόνο για το σόου. Την Παρασκευή, γνωρίζαμε ότι είχαμε το πολύ οκτώ λεπτά για να φάμε ένα γρήγορο σνακ και ούτε καν χρόνο για να ουρήσουμε».

O Neuville διατήρησε την 4η θέση έως τον τερματισμό, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει το ρυθμό των προπορευόμενων την Κυριακή, καθώς περνούσε τις ειδικές πριν από αυτούς και καθάριζε αρκετά το δρόμο. Ο περυσινός Πρωταθλητής έπεσε στην 5η θέση της βαθμολογίας.

Ένα τετ-α-κέ του Takamoto Katsuta στην προτελευταία ειδική διαδρομή (το δεύτερο πέρασμα από την Felgueiras) τον έκανε να χάσει επαφή με τον Neuville, και ήταν τυχερός που δεν υπέστη ζημιά το αυτοκίνητό του, σε έναν αγώνα που ξεκίνησε πολλά υποσχόμενος για τον Ιάπωνα, ο οποίος ωστόσο έπεφτε προς τα πίσω καθώς εξελισσόταν ο αγώνας. Δεδομένου ότι ο Katsuta δεν είχε επιλεγεί για να σημειώσει βαθμούς για την Toyota, στέρησε από την ομάδα κάποιους βαθμούς.

Αυτό συνέβη διότι ο Elfyn Evans ήταν ακόμη πιο απογοητευτικός. Έπειτα από δύο ανώνυμες πρώτες ημέρες, όπου ήταν από τους πρώτους που περνούσαν από τις ειδικές διαδρομές, ο Ουαλός αποφάσισε την Κυριακή να αλλάξει κάποια πράγματα στο στυλ οδήγησής του, για να αντλήσει περισσότερα από τον εαυτό του. Αυτή η προσέγγιση φαίνεται ότι πέτυχε, καθώς κατάφερε να αποσπάσει την 6η θέση από τον νεαρό οδηγό της Toyota, Sami Pajari στην ΕΔ22 (από τις 24 συνολικά), το δεύτερο πέρασμα από την Paredes. Ωστόσο, ο Evans είδε το προβάδισμά του από τον Rovanpera στο Πρωτάθλημα να μειώνεται από 43 σε 30 βαθμούς.

Η M-Sport Ford δεν κατάφερε να προβληματίσει τους αντιπάλους της κατασκευαστές, αλλά η μάχη εντός της ομάδας κερδήθηκε αποφασιστικά από τον Ιρλανδό Josh McErlean, ο οποίος μετά από μια σκληρή μάχη τις δύο πρώτες ημέρες με τον Gregoire Munster (που ξεκίνησε την Παρασκευή με κλατάρισμα ελαστικού), απομακρύνθηκε και πήρε την 8η θέση, παρότι αντιμετώπισε προβλήματα με την ενδοεπικοινωνία του το Σάββατο, και ο συνοδηγός του Eoin Treacy αναγκάστηκε να μεταβεί σε χειρονομίες για να τον καθοδηγεί.

Ο Λετονός Martins Sesks επέστρεψε στην αγωνιστική δράση με την M-Sport στην Πορτογαλία και εντυπωσίασε γράφοντας τον ταχύτερο χρόνο στο shakedown. Ωστόσο, στην πρώτη ειδική διαδρομή της Παρασκευής, χτύπησε μία μεγάλη πέτρα και υπέστη κλατάρισμα εμπρός αριστερού ελαστικού που του κόστισε τριάμισι λεπτά. Επειδή δεν εμφανίστηκε εγκαίρως στην εκκίνηση της Gois, δέχθηκε και ποινή 3 λεπτών. Στο δεύτερο πέρασμα από τη Mortagua, χτύπησε στο ίδιο σημείο που είχε βγει ο Neuville το πρωί και απογείωσε το Ford Puma, αλλά κατάφερε να συνεχίσει με απλές ζημιές στο αμάξωμα. Στη συνέχεια μείωσε σημαντικά το ρυθμό του, για να αποφύγει περαιτέρω ζημιές και τερμάτισε μακριά από τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Στην κατηγορία WRC2, ο Oliver Solberg κατάφερε με το Toyota GR Yaris Rally2 να επικρατήσει επιτέλους στο Ράλλυ Πορτογαλίας, έχοντας χάσει τη νίκη τις δύο προηγούμενες χρονιές (λόγω ποινής το 2023 και εξόδου πέρυσι στην τελευταία ειδική). Παρά το τετ-α-κέ του την Παρασκευή, επικράτησε με διαφορά 51,8 δλ. Οι διεκδικητές του τίτλου της 2ης κατηγορίας, Yohan Rossel και Gus Greensmith, μάχονταν για το δεύτερο σκαλί του βάθρου. Η Κυριακή αποδείχθηκε καθοριστική. Η απόφαση του Greensmith να πάρει δύο εφεδρικούς τροχούς γύρισε μπούμερανγκ, καθώς το επιπλέον βάρος διατάραξε την ισορροπία του Skoda Fabia, επιτρέποντας στον Rossel να εξασφαλίσει τη 2η θέση με το Citroen C3.

WRC Τελική κατάταξη Ράλλυ Πορτογαλίας 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!