Δοκιμές στο Μαρόκο για το Audi RS Q e-tron του Ράλλυ Ντακάρ

Υπό υψηλές θερμοκρασίες και εν μέσω αμμοθύελλας η… προετοιμασία του ηλεκτρικού αγωνιστικού

Δοκιμές στο Μαρόκο για το Audi RS Q e-tron του Ράλλυ Ντακάρ

Υπό υψηλές θερμοκρασίες και εν μέσω αμμοθύελλας η… προετοιμασία του ηλεκτρικού αγωνιστικού

Μετά από τις δοκιμές στη Γερμανία και την Ισπανία, η ομάδα της Audi Sport μεταφέρθηκε στο Μαρόκο, με την έρημο και τους αμμόλοφους, όπου τα τρία πληρώματα οδήγησαν το RS Q e-tron. Ο κάτοχος του ρεκόρ νικών στο Ράλλυ Ντακάρ, Stephane Peterhansel, ο Carlos Sainz και ο Mattias Ekstrom είχαν την ευκαιρία να βρεθούν στο τιμόνι του εξαιρετικά πολύπλοκου πρωτοτύπου αυτοκινήτου.

Φυσικά, οι συνοδηγοί τους Edouard Boulanger, Lucas Cruz και Emil Bergkvist ήταν πάντα μαζί τους. Ο οδηγός και ο συνοδηγός αποτελούν μια σημαντική ομάδα στο Ράλλυ Ντακάρ και πρέπει να αισθάνονται άνετα στο πιλοτήριο. «Αυτό ήταν ένα από τα πολλά θέματα που είχαμε να βελτιώσουμε μετά τις δοκιμές στη Zaragoza», λέει ο Andreas Roos, υπεύθυνος μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Audi Sport. «Για τη δοκιμή στο Μαρόκο, κάναμε τροποποιήσεις έτσι ώστε ο οδηγός και ο συνοδηγός να έχουν περισσότερο χώρο στο στενό πιλοτήριο και να μπορούν επίσης να επικοινωνούν καλύτερα μεταξύ τους. Τα σχόλια των πληρωμάτων ήταν θετικά».

Μερικές από τις συνθήκες που συνάντησε η ομάδα στο Μαρόκο ήταν ακραίες. «Το θερμόμετρο ανέβηκε αρκετά πάνω από τους 40 βαθμούς Κελσίου κάποιες φορές», λέει ο Sven Quandt, διευθυντής της ομάδας Q Motorsport. «Οι αμμοθύελλες δυσκόλεψαν τις δοκιμές. Επιπλέον, όπως ήταν αναμενόμενο, εμφανίστηκαν κάποια νέα προβλήματα στις υψηλές θερμοκρασίες, οι οποίες προκάλεσαν διακοπές στις δοκιμές και χρειάστηκε να λυθούν πριν από την επόμενη δοκιμή».

Δείτε το video που επεξηγεί την τεχνολογία του Audi RS Q e-tron

«Αναμένουμε πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες στο Ράλι Ντακάρ», λέει ο Andreas Roos. «Παρ ‘όλα αυτά, πήγαμε σκόπιμα στο Μαρόκο για να δοκιμάσουμε το πρωτότυπο μας κάτω από τις πιο ακραίες συνθήκες. Συστήματα όπως η MGU (Motor Generator Unit), για παράδειγμα, δεν προορίζονται για χρήση σε τόσο υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, αλλά το σύστημα μετάδοσης κίνησης και άλλα εξαρτήματα δοκιμάστηκαν στα όριά τους ή ακόμη και πέρα από αυτά, εξ αιτίας της  θερμοκρασίας. Οι γνώσεις που αποκομίσαμε στο Μαρόκο είναι ανεκτίμητες, αλλά μας δείχνουν επίσης ότι έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε πριν από το Ράλι Ντακάρ, σε λίγο χρόνο».

Η μπαταρία υψηλής τάσης, η οποία κατασκευάστηκε ειδικά για το Ράλλυ Ντακάρ, είναι επίσης ένα σημαντικό θέμα. «Όλα έχουν να κάνουν με τη βέλτιστη διαχείριση της θερμοκρασίας και τη δυνατότητα να πάρουμε τη μέγιστη απόδοση της μπαταρίας», λέει ο Roos. «Μαθαίνουμε σε κάθε δοκιμή. Και για αυτό ακριβώς πήγαμε στην έρημο με ένα ηλεκτροκίνητο όχημα: Κερδίζουμε μια απίστευτη εμπειρία που μοιραζόμαστε με τους συναδέλφους μας που ασχολούνται με τα αυτοκίνητα παραγωγής».

Το Audi RS Q e-tron διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης με δύο MGU που προέρχεται από τη Formula E. Η μπαταρία υψηλής τάσης, που αναπτύχθηκε πρόσφατα από την Audi Sport, φορτίζεται ενώ το αυτοκίνητο κινείται μέσω ενός μετατροπέα ενέργειας που αποτελείται από έναν κινητήρα TFSI από το DTM και ένα άλλο τρίτο MGU.

Παράλληλα με τη δοκιμή, η Audi Sport άρχισε ήδη την κατασκευή του πρώτου αγωνιστικού αυτοκινήτου με αριθμό πλαισίου 104. «Το αυτοκίνητο δοκιμών είναι ένα πρωτότυπο στο οποίο δεν ήταν όλα τέλεια ακόμα», λέει ο Benedikt Brunninger, Υπεύθυνος για το Ράλι Ντακάρ, στην Audi Sport. «Στην περίπτωση των πραγματικών αγωνιστικών αυτοκινήτων, στοχεύουμε στην απόλυτη τελειότητα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!