WRC: H 10η νίκη του Sebastien Ogier στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο

Ο Sebastien Ogier σημείωσε ένα αξιοζήλευτο ρεκόρ, κατακτώντας τη 10η νίκη του στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο σε 16 συμμετοχές, ξεκινώντας με ιδανικό τρόπο τη φετινή σεζόν του WRC. Ο Elfyne Evans συμπλήρωσε το «1-2» της Toyota με τον Adrien Fourmaux να συμπληρώνει το βάθρο στο ντεμπούτο του με τη Hyundai.

WRC: H 10η νίκη του Sebastien Ogier στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο

Ο Sebastien Ogier σημείωσε ένα αξιοζήλευτο ρεκόρ, κατακτώντας τη 10η νίκη του στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο σε 16 συμμετοχές, ξεκινώντας με ιδανικό τρόπο τη φετινή σεζόν του WRC. Ο Elfyne Evans συμπλήρωσε το «1-2» της Toyota με τον Adrien Fourmaux να συμπληρώνει το βάθρο στο ντεμπούτο του με τη Hyundai.

To Ράλλυ Μόντε Κάρλο βεβαίωσε τη φήμη του ως ένας πολύ σκληρός αγώνας και αποτέλεσε το ιδανικό ξεκίνημα για τη φετινή σεζόν του WRC, με πολλές αλλαγές στην πρωτοπορία στα αρχικά του στάδια, κάποια παραστρατήματα και ατυχίες για πολλά πληρώματα, εκπλήξεις και σκληρές μάχες. Λασπωμένοι δρόμοι και κάποια σημεία με «μαύρο» πάγο δυσκόλεψαν τα πράγματα για όλους, σε ένα κατά τα άλλα στεγνό ράλλυ. Ωστόσο, όλοι είχαν να προσαρμοστούν στη λιγότερη πρόσφυση (αλλά αυξημένη ανθεκτικότητα) που παρέχουν τα ελαστικά της Hankook.

Ο Γάλλος 8 φορές Πρωταθλητής του WRC, Sebastien Ogier, έκανε το αδιανόητο, σημειώνοντας τη 10η νίκη του στο θρυλικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο, που διεξάγεται γύρω από τη γενέτειρά του, το Gap, σε 16 συμμετοχές (15 στο WRC και 1 στο IRC). Μάλιστα, δήλωσε ότι δεν ξέρει αν αυτή ήταν η τελευταία του νίκη, σχολιάζοντας ότι θα ήταν ένα καλό σημείο να σταματήσει την καριέρα του.

Η Toyota Gazoo Racing σημείωσε το «1-2» με τον Ουαλό Elfyn Evans να τερματίζει 2ος, κερδίζοντας για 7,5 δλ. τη μάχη με τον εντυπωσιακό Adrien Fourmaux στο ντεμπούτο του με τη Hyundai στο WRC. Έπειτα από έναν μέτριο αγώνα, ο Kalle Rovanpera απέσπασε την 4η θέση στην τελευταία ειδική διαδρομή από τον Ott Tanak, ενώ ο Thierry Neuville τερμάτισε 6ος, έπειτα από ένα λάθος την Παρασκευή που του κόστισε πολύ χρόνο.

Ο Ogier τέθηκε επικεφαλής στις πρώτες δύο ειδικές διαδρομές της Πέμπτης, αλλά στην τελευταία της ημέρας γλίστρησε στη λασπωμένη άσφαλτο και χτύπησε με το πλάι τους στύλους ενός φράχτη. Ο Γάλλος δήλωσε ότι ήταν τυχερός που κατάφερε να συνεχίσει.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να περάσει πρώτος ο περυσινός Πρωταθλητής Thierry Neuville με το Hyundai i20 N Rally1 στο τέλος της Πέμπτης. Η ΕΔ3 διακόπηκε με κόκκινη σημαία λόγω θέματος ασφάλειας των θεατών, ενώ ο Ogier έκανε εκκλήσεις να απαγορευθούν τα καπνογόνα για τους θεατές.

Η Παρασκευή δεν ήταν όμως καλή ημέρα για τους δύο Πρωταθλητές της Hyundai. Αυτοί που άνοιγαν το δρόμο είχαν μειονέκτημα, καθώς ο πάγος σε κάποια σημεία υποχωρούσε με κάθε πέρασμα. Ο Neuville ήταν πρώτος στο δρόμο και έχασε έδαφος στην ΕΔ4, με τον Elfyn Evans με το Toyota GR Yaris τα τίθεται επικεφαλής.

Η ΕΔ5 ακυρώθηκε για να παρασχεθεί ιατρική φροντίδα σε έναν θεατή. Οι δύσκολες συνθήκες της ΕΔ6 δυσκόλεψαν πολλά πληρώματα. Ο Neuville δεν κατάφερε να επιβραδύνει αρκετά σε μία κατηφορική φουρκέτα στο μέσο της ειδικής διαδρομής. Το Hyundai έπεσε σε ένα χαντάκι, όπου έσπασε την πίσω αριστερή ανάρτηση και άφησε τον τροχό να κρέμεται έως τον τερματισμό της ειδικής διαδρομής.

Ο Βέλγος έχασε 2 λεπτά, πριν κάνει προσωρινές επισκευές στην απλή διαδρομή που ακολουθούσε, ώστε να φτάσει στο service park και τη «γλίτωσε» με πρόστιμο 10.000 ευρώ (αντί για αναγκαστική εγκατάλειψη), γιατί δεν περιστρεφόταν ελεύθερα ο τραυματισμένος τροχός για μία μικρή απόσταση πριν από την επισκευή. Οι ελπίδες του Neuville για δεύτερη σερί νίκη στο Μόντε Κάρλο έλαβαν τέλος εκεί. Ο Βέλγος το απέδωσε σε έλλειψη εμπειρίας με τα Hankook στο στεγνό.

Στην ΕΔ6 και o Ogier έκανε ένα μικρό λάθος, και έπεσε στιγμιαία σε ένα χαντάκι, αλλά κατάφερε να συνεχίσει ξανά, για να παραμείνει πολύ κοντά στον Evans (1,5 δλ.). Πιο βαθιά σε χαντάκι έπεσε και ο Ott Tanak, ξηλώνοντας την πίσω θύρα και το αμάξωμα στο πίσω μέρος του Hyundai i20 N, αλλά κατάφερε να συνεχίσει με απώλεια περίπου 10 δλ., γνωρίζοντας ότι ήταν τυχερός. Ο Adrien Fourmaux με το τρίτο Hyundai ήταν ταχύτερος στην ΕΔ6.

WRC - Adrien Fourmaux (Hyundai)

Το απόγευμα της Παρασκευής ακολούθησε μονομαχία στην κορυφή μεταξύ των οδηγών της Toyota. Στην ΕΔ7, κινούμενος ταχύτερα από όλους, ο Evans κατάφερε να απομακρυνθεί 7,9 δλ. από τον Ogier, αλλά στην ΕΔ8 (που είχε ακυρωθεί το πρωί), υπήρχε πάγος στο δρόμο και με τα supersoft ελαστικά, όλα τα πληρώματα δυσκολεύτηκαν.

Ο Evans διέγραψε μισό τετ-α-κέ σε μία παγωμένη φουρκέτα και έχασε αρκετά δευτερόλεπτα, ενώ ο Ogier βρήκε την αυτοπεποίθηση που ήθελε, για να κερδίσει τις δύο τελευταίες ειδικές διαδρομές της Παρασκευής και να τεθεί επικεφαλής του αγώνα, με τον Fourmaux στην 3η θέση, μόλις 1,6 δλ. πίσω από τον Evans.

O Kalle Rovanpera έχασε αρκετό χρόνο σε σχέση με τους υπόλοιπους οδηγούς της Toyota και ανέφερε ότι ίσως το οδηγικό του στυλ να μην ταιριάζει με τα ελαστικά της Hankook, τα οποία δεν είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει σε στεγνή άσφαλτο. Ο Φινλανδός δήλωσε ότι ίσως θα πρέπει να αλλάξει πράγματα στον τρόπο οδηγήσης για να προσαρμοστεί στα Hankook.

Ο Ogier συνέχισε με τον ταχύτερο ρυθμό και στην ΕΔ9 που άνοιξε το Σάββατο. Ο Gregoire Munster, ο ηγέτης της M-Sport Ford φέτος, έχοντας εντυπωσιάσει με κάποιες ριψοκίνδυνες επιλογές ελαστικών το πρωί της Παρασκευής, με πολύ καλούς χρόνους σε δύσκολες συνθήκες (ήταν ταχύτερος του πρωινού loop), είχε ατυχήσει το απόγευμα, καθώς είχε μία αστοχία ελαστικού και ένα μηχανικό πρόβλημα τον ανάγκασε να σταματήσει.

Η M-Sport πρόλαβε να ολοκληρώσει τις επισκευές στις 3:00 τη νύχτα, με μόλις 2 λεπτά να απομένουν πριν αναγκαστεί -σύμφωνα με τους κανονισμούς- να αποσύρει το αυτοκίνητο. Χωρίς να έχει τίποτα να χάσει πλέον, ο Munster κατέκτησε την πρώτη νίκη του σε ειδική διαδρομή στο WRC στην ΕΔ10.

Στο μεταξύ, ο Adrien Fourmaux έδινε σκληρή μάχη με τον Elfyn Evans για τη 2η θέση, ενώ ο Sebastien Ogier έλεγχε το ρυθμό του. Ωστόσο, ο Ott Tanak αυτός που πίεσε πολύ, για να βρεθεί στη διεκδίκηση μίας θέσης στο βάθρο, κερδίζοντας το απόγευμα του Σαββάτου και τις τρεις ειδικές διαδρομές, τη μεσαία εκ των οποίων με διαφορά 9 δλ. από τον Ogier, έχοντας κατανοήσει καλύτερα τα ελαστικά της Hankook και έχοντας προσαρμόσει το στήσιμο του Hyundai αντίστοιχα.

Το πρωί της Κυριακής, δύο πληρώματα της Toyota οδηγήθηκαν στην εγκατάλειψη, καθώς η νυχτερινή βροχή είχε μετατραπεί σε πάγο σε ορισμένα σημεία. Ο Ιάπωνας Takamoto Katsuta γλίστρησε εκτός δρόμου στην αρχή της εναρκτήριας ειδικής διαδρομής της ημέρας ΕΔ16, χτύπησε έναν τοίχο και κατέληξε με τον εμπρός αριστερό τροχό του GR Yaris κολλημένο σε θάμνους.

Λίγο αργότερα, ο νεαρός Φινλανδός Sami Pajari έχασε τα φρένα στην εισερχόμενος σε μία γέφυρα, χτύπησε την αριστερή πλευρά της και έπεσε στο χαντάκι. Ευτυχώς το πλήρωμα ήταν εντάξει. Βρίσκονταν στην 6η θέση της γενικής κατάταξης, την οποία κληρονόμησε ο Neuville. Με τη 2η ομάδα της Toyota, o Pajari θα μπορούσε να είχε στερήσει βαθμούς στον Neuville αν δεν είχε εγκαταλείψει.

Ο Ogier κέρδισε την ΕΔ16, έχοντας επιλέξει ελαστικά χιονιού με καρφιά για να αυξήσει το προβάδισμά του στη γενική κατάταξη. Η επιλογή του Fourmaux να συνδυάσει χιαστί ελαστικά με καρφιά και supersoft, αποδείχθηκε ότι δεν ταίριαζε στις απαιτήσεις της ΕΔ16, καθώς δεν είχε ξημερώσει και επικρατούσαν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Ο Γάλλος έχασε χρόνο και την 3η θέση από τον Tanak.

Αλλά στην ΕΔ17 που διεξήχθη αργότερα, με υψηλότερες θερμοκρασίες, η επιλογή του Fourmaux αποδείχθηκε καλύτερη, καθώς ο Γάλλος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, ανέκτησε την 3η θέση από τον Tanak, και πλησίασε μόλις στα 4 δλ. τον Evans, αφήνοντας τα πάντα ανοικτά ενόψει της τελικής Power Stage.

Με λανθασμένη επιλογή ελαστικών, ο Tanak έχασε πολύ χρόνο και βρέθηκε μόλις 3,1 δλ. εμπρός από τον Rovanpera στη μάχη για την 4η θέση. Στην ΕΔ17 εγκατέλειψε και ο Gregoire Munster με το Ford Puma της M-Sport, καθώς εξερχόταν από μία φουρκέτα. Με έντονη υποστροφή, κατέληξε να προσκρούσει σε έναν τοίχο από πέτρες.

Ο Ogier επισφράγησε τη νίκη του με τη νίκη στην τελική Power Stage, για να πάρει τους 5 επιπλέον βαθμούς. Η διαφορά του Γάλλου από τον 2o, Elfyn Evans, στην ΕΔ18 ήταν μόλις 0,2 δλ., αλλά ο Ουαλός πήρε τους 5 βαθμούς για την επικράτησή του στην κατάταξη της Super Sunday. O Adrien Fourmaux έδειξε τις δυνατότητές του ανεβαίνοντας στο βάθρο στο ντεμπούτο του με τη Hyundai και ήταν 3ος στην Power Stage και 4ος στην Super Sunday.

O Kalle Rovanpera ανέκαμψε στο τέλος της ημέρας για να πάρει την 4η θέση από τον Ott Tanak και πήρε 2 επιπλέον βαθμούς για την 4η θέση στην Power Stage και άλλους 4 για την 2η θέση στη Super Sunday. O Tanak ήταν απογοητευμένος, διότι η λανθασμένη επιλογή ελαστικών για την Κυριακή του κόστισε τη δυνατότητα να παλέψει για το βάθρο. To λάθος της Παρασκευής περιόρισε τον Thierry Neuville στην 6η θέση, εμπρός από τον πρωτοεμφανιζόμενο στην ανώτερη κατηγορία Josh McErlean με τo Ford Puma της M-Sport Ford.

Στην κατηγορία WRC2, ο Γάλλος Yohan Rossel με το Citroen C3 Rally2 της PH Sport, κυριάρχησε μεταξύ αυτών που είχαν το δικαίωμα να σημειώουν βαθμούς, καθώς κέρδισε 14 από τις 17 ειδικές διαδρομές που διεξήχθησαν. Ο Ρώσος Nikolay Gryazin, που είχε προηγηθεί στα αρχικά στάδια, τερμάτισε 2ος μεταξύ των αυτοκινήτων Rally2, αλλά δεν σημειώνει βαθμούς σε αυτό τον αγώνα. Οπότε το βάθρο του WRC2 ήταν αμιγώς γαλλικό, με τον έμπειρο Eric Camilli 2o με Hyundai i20 N Rally2 και τον αδερφό του νική, Leo Rossel να συμπληρώνει το βάθρο με το άλλο Citroen C3 της PH Sport.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!