To WRC αλλάζει -ξανά- το σύστημα βαθμολόγησης ενόψει 2025

Έπειτα από μόλις μία σεζόν υπό το νέο βαθμολογικό σύστημα του WRC το οποίο δίχασε τις απόψεις, η FIA ανακοίνωσε την αλλαγή του ενόψει της σεζόν του 2025.

To WRC αλλάζει -ξανά- το σύστημα βαθμολόγησης ενόψει 2025

Έπειτα από μόλις μία σεζόν υπό το νέο βαθμολογικό σύστημα του WRC το οποίο δίχασε τις απόψεις, η FIA ανακοίνωσε την αλλαγή του ενόψει της σεζόν του 2025.

Το WRC πραγματοποίησε τροποποιήσεις στο βαθμολογικό σύστημα για το Πρωτάθλημα του 2025, απλοποιώντας τη μορφή του και δίνοντας περισσότερη έμφαση στο νικητή του κάθε ράλλυ. Ενώ φέτος υπήρξαν αρκετές περιπτώσεις όπου ο νικητής του αγώνα σημείωσε λιγότερους βαθμούς από τους αντιπάλους του, λόγω του βαθμολογικού συστήματος, του χρόνου αυτό θα είναι πολύ πιο δύσκολο.

Σύμφωνα με την απόφαση της FIA από το 2025 δεν θα απονέμονται -προσωρινοί- βαθμοί το Σάββατο, αλλά μόνο την Κυριακή. Οι 10 πρώτοι της γενικής κατάταξης στον τερματισμό θα βαθμολογούνται με το σύστημα 251815121086421.

H ξεχωριστή κατάταξη της Super Sunday θα διατηρηθεί, αλλά θα απονέμει λιγότερους βαθμούς. Μόνο οι πέντε πρώτοι θα βαθμολογούνται, με το σύστημα 54321. Όσον αφορά την τελική Power Stage των ράλλυ, αυτή θα μείνει απαράλλακτη, επιβραβεύοντας τους πέντε ταχύτερους οδηγούς με το σύστημα 5-4-3-2-1.

Αυτές οι αλλαγές σημαίνουν ότι το μέγιστο που θα μπορεί να συγκεντρώσει ένα πλήρωμα σε κάθε αγώνα είναι 35 βαθμοί, περισσότεροι δηλαδή από τους 30 του προηγούμενου συστήματος. Το νέο σύστημα δίνει επίσης μεγαλύτερη έμφαση στην απόλυτη νίκη, διατηρώντας παράλληλα τις ευκαιρίες για ανατροπές. Αυτό θα επιτρέπει σε πληρώματα που δεν τα πήγαν καλά στις δύο πρώτες ημέρες του αγώνα να ανακτήσουν κάποιους βαθμούς την Κυριακή.

Η ανακοίνωση της FIA αναφέρει: «Η αναθεωρημένη μορφή φέρνει απλούστευση με την κατάργηση των βαθμών του Σαββάτου, μειώνει τις πιθανότητες ο νικητής του ράλλυ να συγκεντρώσει λιγότερους βαθμούς από τον δεύτερο και συνεχίζει να ενισχύει τον ενθουσιασμό και την ανταγωνιστικότητα της Κυριακής. Η μορφή της “Super Sunday” θα διατηρήσει το ρόλο της ως κρίσιμη αγωνιστική ημέρα, ενώ η Power Stage παραμένει βασικό στοιχείο για τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς και τους φιλάθλους».

Ott Tänak, Thierry Neuville

Αλλαγές για το 2027

Παράλληλα, η FIA αποκάλυψε και τη βάση των τεχνικών κανονισμών του 2027, όπου τα αυτοκίνητα θα είναι πιο ευέλικτα στη διαμόρφωση και ο στόχος είναι η μείωση του κόστους συμμετοχής, καθώς θα κατασκευάζονται με ανώτατο όριο 345.000 ευρώ. Σκοπός είναι η ενθάρρυνση συμμετοχής περισσότερων ομάδων και κατασκευαστών. Οι νέοι κανονισμοί θα εφαρμοστούν σε δεκαετή κύκλο.

Η μείωση του κόστους θα επιτευχθεί με την επιβολή ανώτατου ορίου κόστους για τα εξαρτήματα. Θα υπάρξει επίσης εξοικονόμηση στο σχεδιασμό συγκεκριμένων εξαρτημάτων που θα έχουν μεγαλύτερη αντοχή κατά τη διάρκεια του ράλλυ. Επίσης, τα έξοδα των ομάδων θα ελαττωθούν με τον περιορισμό του προσωπικού και τη μείωση των μεταφορικών. Θα διευκολυνθεί η συνδεσιμότητα, ώστε οι ομάδες να βασίζονται σε προσωπικό που βρίσκεται στις εγκαταστάσεις της ομάδας και όχι στην τοποθεσία όπου διεξάγεται ο αγώνας.

Τα αυτοκίνητα της ανώτερης κατηγορίας Rally1 θα συνεχίσουν να βασίζονται στο υφιστάμενο πλαίσιο-χωροδικτύωμα, το οποίο όμως θα παράγεται με τρόπο που θα επιτρέπει στους Κατασκευαστές να χρησιμοποιούν ένα μεγάλο εύρος συστημάτων κίνησης: κινητήρες εσωτερικής καύσης, υβριδικά συστήματα ή αμιγώς ηλεκτρικά. Ένας μετρητής ροπής θα χρησιμοποιείται για να ισοσταθμίσει την απόδοση των διαφορετικών τεχνολογιών.

Adrien Fourmaux

Επίσης, το αμάξωμα από οποιοδήποτε τύπο αυτοκινήτου θα μπορεί να προσαρμοστεί στο πλαίσιο, οπότε θεωρητικά, θα μπορούσαμε να δούμε τα hatchback να ανταγωνίζονται SUV ή sedan αυτοκίνητα και θα υπάρχει επίσης και η δυνατότητα να συμμετέχουν ειδικοί concept σχεδιασμοί. Αναφέρεται ότι τα αυτοκίνητα του 2027 θα είναι πιο αργά από τα σημερινά και θα έχουν παρόμοια απόδοση με αυτά που χρησιμοποιούσε το WRC μεταξύ 2012-2016.

Οι κανονισμοί αυτοί θέτουν τις βάσεις για την πιθανή διασταύρωση μεταξύ του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ και του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rallycross. Αν και θα απαιτούνταν περαιτέρω εγκρίσεις και ενημερώσεις, οι κανονισμοί θέτουν τις βάσεις για έναν κατασκευαστή ή μια ομάδα να τρέξει παράλληλα προγράμματα, ενδεχομένως με διαφορετικά συστήματα κίνησης, που θα καλύπτουν τις ειδικές ανάγκες του κάθε Πρωταθλήματος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!