Ο 9ος γύρος του φετινού WRC στην Φινλανδία επεφύλασσε αρκετές εκπλήξεις, με κυριότερη την 3η φετινή νίκη του Sebastien Ogier, μετά από ατύχημα του Rovanpera που του κόστισε μια νίκη στην πατρίδα του.
Ο Γάλλος 8 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κατάφερε με αυτό του το αποτέλεσμα να αναρριχηθεί στην 2η θέση της κατάταξης των οδηγών, παρά το περιορισμένο του πρόγραμμα αγώνων με την Toyota Gazoo Racing.
Αυτή ήταν μάλιστα και η 61η νίκη στην καριέρα του, η οποία ήρθε σε συνθήκες ιδιαίτερα απαιτητικές. Ο καιρός επηρέασε την πρόσφυση των χωμάτινων ειδικών διαδρομών, προσφέροντας στον Ogier πλεονέκτημα 40 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Thierry Neuville και 74 δευτερολέπτων από τον τρίτο Fourmeaux, ο οποίος κατάφερε να σημειώσει άλλη μια θέση στο βάθρο, με το Ford Puma Rally1.
Την κυριαρχία στο Ράλλυ είχε μέχρι και την τελευταία Ειδική διαδρομή ο Kalle Rovanpera, ο οποίος φαινόταν πως θα κατακτούσε την νίκη στον αγώνα της πατρίδας του. Τις δύο προηγούμενες μέρες είχε καταφέρει να ανοίξει διαφορά 44,2 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο Ogier. Την Κυριακή η διαφορά μεγάλωσε στα 45,8 δευτερόλεπτα, όμως μετά από μια πρόσκρουση του Φινλανδού σε ένα μικρό βράχο που ώθησε το όχημα σε ανατροπή, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει – για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά – το ράλλυ της πατρίδας του.
Στην ίδια Ειδική αντιμετώπισε προβλήματα και ο Evans, ο οποίος τερμάτισε εκτός βαθμολογίας και οι βλέψεις του για τον τίτλο σταδιακά εξανεμίζονται.
Παρά το οδηγικό του λάθος στην αρχή όπου του κόστισε περί τα 13 δευτερόλεπτα και παρά το κακό στήσιμο του Hyundai του που του κόστισε χρόνο, ο Thierry Neuville κατάφερε να τερματίσει στην 2η θέση και να κρατήσει την 1η συνολικά θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών.
Το πιο σοβαρό συμβάν όμως ήταν αυτό που έπληξε το αυτοκίνητο του Ott Tanak, ο οποίος έχασε τον έλεγχο του i20 N Rally1 στην 3η Ειδική Διαδρομή, λόγω του ολισθηρού βρεγμένου χωμάτινου εδάφους. Το όχημα ανετράπη και προσέκρουσε σε δέντρο, ενώ ακινητοποιήθηκε, μένοντας όρθιο στη δεξιά πλευρά του. Ο Tanak και ο συνοδηγός του, Jarveoja μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο για προληπτικό έλεγχο, με τον δεύτερο να διανυκτερεύει εκεί για λόγους παρακολούθησης.
Επόμενη στάση για το WRC είναι το EΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, το οποίο θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 8 Σεπτεμβρίου 2024.