Μετά από ένα χατ-τρικ νικών σε υψηλές ταχύτητες στα Ράλλυ Πολωνίας, Λετονίας και Φινλανδίας του WRC, το Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid επιστρέφει σε πιο δύσβατους και βραχώδεις δρόμους στην Ελλάδα, για το 10ο από τους 13 αγώνες της φετινής σεζόν, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Με την ισχυρή πρόσφατη πορεία της πορεία της, η Toyota Gazoo Racing World Rally Team βρισκόταν σε πορεία να προηγηθεί στη μάχη για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στην καλοκαιρινή διακοπή των τεσσάρων εβδομάδων, πριν από μια ιδιαίτερα ατυχή σειρά γεγονότων στην τελευταία ημέρα του Ράλλυ Φινλανδίας. Αυτό σημαίνει ότι η Toyota έχει ως στόχο να μειώσει τη διαφορά των 20 βαθμών που τη χωρίζει από την κορυφή.
Ο Sebastien Ogier κατέκτησε τη νίκη στη Φινλανδία και ανέβηκε στη 2η θέση του Πρωταθλήματος οδηγών, 27 βαθμούς μακριά από την κορυφή, έχοντας τρεις νίκες και τρεις δεύτερες θέσεις στα έξι ράλλυ που έχει ξεκινήσει φέτος. Έχει ένα ισχυρό προηγούμενο ρεκόρ στο Ράλλυ Ακρόπολις, έχοντας κατακτήσει τη νίκη το 2011.
Παρά το γεγονός ότι η ατυχία στο Ράλλυ Φινλανδίας διέκοψε την ισχυρή βαθμολογική του πορεία, ο Elfyn Evans βρίσκται μόλις 9 βαθμούς πίσω από τον Ogier, στην 4η θέση της βαθμολογίας και θα προσπαθήσει να βελτιώσει την περυσινή του επίδοση στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, όπου τερμάτισε 2ος. Ο Takamoto Katsuta συμπληρώνει τη σύνθεση των τριών αυτοκινήτων και έχει τερματίσει στην πρώτη εξάδα στις δύο προηγούμενες εκκινήσεις του στην Ελλάδα.
Φημισμένο για τους βραχώδεις ορεινούς δρόμους και τις δύσκολες συνθήκες που αποτελούν σκληρή δοκιμασία για τα αυτοκίνητα, τα ελαστικά και τα πληρώματα, το Ράλλυ Ακρόπολις επέστρεψε στο πρόγραμμα αγώνων του WRC το 2021. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, το service park βρίσκεται στη Λαμία.
Σε μια αλλαγή στη διαδρομή για φέτος, το ράλλυ θα ξεκινήσει από τη Λαμία το πρωί της Παρασκευής για δύο περάσματα από τρεις ειδικές διαδρομές στα γύρω βουνά, που θα χωρίζονται από μεσημεριανό σέρβις. Το Σάββατο είναι στη συνέχεια μια μαραθώνια ημέρα, που απομακρύνει τα πληρώματα από τη Λαμία για 16 ώρες και φτάνει μέχρι το Λουτράκι, στον Κορινθιακό Κόλπο.
Πέντε χωμάτινες ειδικές διαδρομές εκ των οποίων μόνο σε μία υπάρχει επαναλαμβανόμενο πέρασμα ακολουθούνται από μια υπερειδική διαδρομή προς την επιστροφή στη Λαμία. Τρεις ειδικές διαδρομές ολοκληρώνουν τον αγώνα την Κυριακή, με ένα δεύτερο πέρασμα από το Ελευθεροχώρι να λειτουργεί ως Power Stage λήξης του αγώνα.
Αφού εντυπωσίασε στο ντεμπούτο του στο Rally1 με την Toyota στον αγώνα της πατρίδας του, ο Sami Pajari επιστρέφει στο WRC2, όπου αυτή τη στιγμή είναι δεύτερος στο πρωτάθλημα με το GR Yaris Rally2 της Printsport. Στην Ελλάδα τον συνοδεύουν στην κατηγορία οι Jan Solans (Teo Martín Motorsport) και Georg Linnamae (RedGrey), οι οποίοι βρίσκονται στην 5η και 7η θέση της βαθμολογία, αντίστοιχα και επίσης οδηγούν το GR Yaris Rally2.
Δηλώσεις
Elfyn Evans (#33)
«Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας αγώνας όπου οι συνθήκες μπορεί να είναι δύσκολες, αλλά ο ρυθμός είναι πάντα υψηλός. Είναι μια μεγάλη εβδομάδα, με μερικές μακρές σε διάρκεια ημέρες, οπότε υπάρχει το στοιχείο της αντοχής, με την πιθανότητα να κάνει και πολύ ζέστη. Πέρυσι, είχαμε κάποιες ζημιές το Σάββατο, αλλά με κάποιο τρόπο τα καταφέραμε και τερματίσαμε στο βάθρο».
«Ως συνήθως, θα τα δώσουμε όλα και θα επιδιώξουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Το τελευταίο ράλλυ σαφώς δεν πήγε σύμφωνα με το σχέδιό μας μετά από μια αξιοπρεπή εκκίνηση, αλλά τουλάχιστον η θέση μας στο δρόμο θα είναι πιθανότατα η καλύτερη που είχαμε στο χώμα όλη τη χρονιά, οπότε πρέπει να προσπαθήσουμε να την εκμεταλλευτούμε στο έπακρο».
Sebastien Ogier (#17)
«Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας από τους θρυλικούς αγώνες στην ιστορία του αθλήματός μας και μου αρέσει να πηγαίνω στην Ελλάδα, οπότε ήταν πάντα το σχέδιό μου μαζί με την ομάδα να αγωνιστώ εκεί και φέτος. Είναι ένα ράλλυ που κατάφερα να κερδίσω μία φορά αρκετά νωρίς στην καριέρα μου και στη συνέχεια δεν ήταν στο Πρωτάθλημα για πολλά χρόνια, οπότε θα ήταν ωραίο να πάρω άλλη μία νίκη εκεί».
«Πέρυσι, ήμασταν επικεφαλής αλλά σταθήκαμε αρκετά άτυχοι σε κάποιες πολύ δύσκολες συνθήκες: μπορεί να είναι το είδος του ράλλυ όπου χρειάζεσαι λίγη τύχη με το μέρος σου για να αποφύγεις τα προβλήματα. Όπως πάντα, ο στόχος θα είναι να προσπαθήσουμε να παλέψουμε για τις πρώτες θέσεις και για όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς».
Takamoto Katsuta (#18)
«Η Ελλάδα είναι ένα από τα πιο δύσκολα ράλλυ, δεδομένου του πόσο τραχιές και ολισθηρές μπορεί να είναι οι ειδικές διαδρομές. Ως οδηγός, πρέπει φυσικά να είσαι ταχύτατος ως συνήθως, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να διαχειρίζεσαι το αυτοκίνητο και τα ελαστικά. Είναι ένα διαφορετικό είδος πρόκλησης σε σχέση με τα τρία τελευταία ράλλυ, οπότε χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας, αλλά είχα ένα καλό τεστ την περασμένη εβδομάδα και έχω καλή διάθεση».
Jari-Matti Latvala (επικεφαλής ομάδας)
«Όλοι στην ομάδα μας έχουν μεγάλο κίνητρο για το Ράλλυ Ακρόπολις. Η τελευταία ημέρα του Ράλλυ Φινλανδίας μας έδωσε κάποιες πικρές στιγμές να καταπιούμε, λόγω των βαθμών που χάσαμε, παρότι κερδίσαμε τον αγώνα. Αλλά έδειξε επίσης πόσο γρήγορα μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα σε αυτό το Πρωτάθλημα. Τώρα, πρέπει απλώς να διατηρήσουμε το αγωνιστικό μας πνεύμα, να προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε την καλή μας φόρμα και να συνεχίσουμε να παλεύουμε».
«Η Ελλάδα ήταν καλή για εμάς πέρυσι, όταν δείξαμε ένα μεγάλο βήμα προόδου με το GR Yaris Rally1 Hybrid σε δύσβατους χωματόδρομους. Η αξιοπιστία είναι επίσης σημαντική για τέτοιου είδους δύσκολες διοργανώσεις και αυτό ήταν επίσης ένα δυνατό σημείο για εμάς. Πρόκειται για ένα ράλλυ όπου μπορούν να συμβούν πολλά πράγματα, και αν μπορείς να μείνεις μακριά από προβλήματα, έχεις μια καλή ευκαιρία για ένα δυνατό αποτέλεσμα».