F1 – GP Μαϊάμι: Λίγο πριν από την εκκίνηση

Ο poleman του GP Μαϊάμι, Sergio Perez, έχει την ευκαιρία να προσπεράσει στη βαθμολογία τον Max Verstappen, δεδομένου ότι ο Ολλανδός Πρωταθλητής θα εκκινήσει από την 9η θέση. Μπορεί ο Fernando Alonso να ανησυχήσει όμως το Μεξικανό;

F1 – GP Μαϊάμι: Λίγο πριν από την εκκίνηση

Ο poleman του GP Μαϊάμι, Sergio Perez, έχει την ευκαιρία να προσπεράσει στη βαθμολογία τον Max Verstappen, δεδομένου ότι ο Ολλανδός Πρωταθλητής θα εκκινήσει από την 9η θέση. Μπορεί ο Fernando Alonso να ανησυχήσει όμως το Μεξικανό;

Ο Sergio Perez έχει την ευκαιρία στο GP Μαϊάμι να προσπεράσει βαθμολογικά τον πρωτοπόρο στο Πρωτάθλημα Max Verstappen, καθώς ο Μεξικανός εκκινεί από την pole position, ενώ ο team-mate του στη Red Bull, δεδομένου ότι δεν κατάφερε να σημειώσει χρόνο στο Q3, έπειτα από λάθος στην πρώτη του προσπάθεια, θα παραταχθεί στην 9η θέση του grid.

Με τις ζώνες DRS του Μαϊάμι να έχουν γίνει μικρότερες κατά 75 μέτρα, τα προσπεράσματα δεν θα αποτελούν εύκολη υπόθεση στον αγώνα, ακόμα και για τις Red Bull, παρά το πλεονέκτημα υψηλότερης ταχύτητας που έχουν με τη χρήση DRS. Ο Verstappen δήλωσε ότι η υψηλότερη θέση στην οποία μπορεί να στοχεύει είναι η 2η, εφόσον ο Perez έχει απροβλημάτιστο αγώνα. Η ανάκαμψη του Ολλανδού αναμένεται να είναι θεαματική.

Η χθεσινοβραδινή καταιγίδα ξέπλυνε την πίστα από τη γόμα που είχε στρωθεί στις κατατακτήριες δοκιμές. Η πιθανότητα βροχόπτωσης κατά τη διάρκεια του αγώνα είναι μειωμένη, αλλά δεν αποκλείονται σποραδικές ψιχάλες. Αυτό πιθανότατα θα οδηγήσει σε υπερβολική καταπόνηση των ελαστικών στα αρχικά στάδια του αγώνα και μάλλον θα οδηγήσει στην ανάπτυξη πολλών -και εξαιρετικά ολισθηρών- marble (κομματιών γόμας) εκτός αγωνιστικής γραμμής, κάτι που ενδέχεται να κάνει πιο δύσκολα τα προσπεράσματα και να οδηγήσει πιο εύκολα σε τετ-α-κέ, αν κάποιος πατήσει εκτός γραμμής. Οι δυνατές πνοές ανέμου ενδέχεται να αυξήσουν τα λάθη.

Δεδομένου του πλεονεκτήματος της Red Bull σε ρυθμό αγώνα, ο Perez είναι το φαβορί για τη νίκη. Ένας παράγοντας που ενδέχεται να ανησυχήσει λίγο το Μεξικανό είναι το γεγονός ότι η Red Bull δεν είναι πολύ καλή στις εκκινήσεις. Την προηγούμενη φορά που ο Perez παρατάχθηκε στην pole position με τον Fernando Alonso δίπλα του (στη Jeddah), όπως θα συμβεί σήμερα, ο Ισπανός οδηγός της Aston Martin κατάφερε να τεθεί επικεφαλής στην αρχή. Ωστόσο, ο Ισπανός δεν είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω του τη Red Bull όταν επετράπη η χρήση DRS και δεν αποκλείεται να επαναληφθεί ένα τέτοιο σενάριο.

Πάντως ο Alonso οσμίζεται ότι ίσως έχει ευκαιρία να διεκδικήσει τη νίκη, μία εβδομάδα πριν συμπληρωθεί μία δεκαετία από την τελευταία του νίκη στη Formula 1. Ίσως σε αυτό θα μπορούσε να συμβάλει κάποια επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, και οι πιθανότητες να συμβεί κάτι τέτοιο είναι πάντα αυξημένες σε μία πίστα που οι τοίχοι παραμονεύουν κάθε λάθος των οδηγών. Ωστόσο, η τελική ταχύτητα της Aston Martin δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των υψηλότερων, αλλά έχει αποδειχθεί πολύ καλή στη διατήρηση των ελαστικών σε καλή κατάσταση.

Ο Carlos Sainz βρίσκεται σε πολύ καλή θέση εκκίνησης (3η), αλλά ο φόβος της Ferrari είναι πάντα η καταπόνηση των ελαστικών. Το ανακατεμένο grid σίγουρα θα δώσει ωραίες μάχες, τουλάχιστον στους πρώτους γύρους, με τον Kevin Magnussen που εκκινεί από την 4η θέση, να ευελπιστεί ότι θα τερματίσει εντός της πρώτης δεκάδας, με τη βοήθεια του αναβαθμισμένου δαπέδου της Haas. Αρκεί να αποφύγει επαφές στους πρώτους γύρους.

Ο Pierre Gasly βρίσκεται επίσης πολύ ψηλά (5ος), εμπρός από τον George Russell. Η Mercedes δεν έχει υψηλή ταχύτητα στις ευθείες και μένει να διαπιστωθεί πόσο καλά θα έχει τη δυνατότητα να προστατεύσει τα ελαστικά της. Η γερμανική ομάδα δεν είναι ευχαριστημένη από την απόδοση του μονοθεσίου της στο Μαϊάμι μέχρι στιγμής.

Ο Lewis Hamilton, εκκινώντας από τη 13η θέση, έχει ένα επιπλέον σετ μαλακής γόμας, αλλά δεν είναι δεδομένο ότι θα το χρησιμοποιήσει. Ίσως η Mercedes επιλέξει κόντρα-στρατηγική για τον Βρετανό, αν και οι συνθήκες της πίστας ενδέχεται να μην ευνοούν τη χρήση της σκληρής γόμας στους πρώτους γύρους. Η καινούργια μαλακή γόμα θα προσέφερε πλεονέκτημα στην εκκίνηση, αλλά θα περιόριζε τη διάρκεια του πρώτου stint για τον Hamilton, o οποίος δεν έχει υψηλή ταχύτητα στις ευθείες, και ίσως δυσκολευτεί να ανακάμψει.

Η Mercedes αντικατέστησε το ρύγχος και την εμπρός αεροτομή στο μονοθέσιο του Hamilton έπειτα από την χθεσινή επαφή του με τον τοίχο στις κατατακτήριες δοκιμές. Παράλληλα, έπειτα από το χθεσινό ατύχημα του Charles Leclerc, η Ferrari αντικατέστησε προληπτικά το κιβώτιο στο μονοθέσιο του Μονεγάσκου (καθώς και το δάπεδο με πανομοιότυπο εξάρτημα από ό,τι φαίνεται), με μία μονάδα που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί. Το χθεσινό κιβώτιο του Leclerc αναμένεται να σταλεί στο Maranello για να διαπιστωθεί αν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά.

Ο ανώτερος μηχανολόγος απόδοσης της Ferrari, Jock Clear, δήλωσε ότι ο Leclerc ίσως επέλεξε να προσκρούσει στις μπαριέρες με το πίσω μέρος της SF-23, έπειτα από το ατύχημά του στο ίδιο σημείο στο FP2 με το εμπρός μέρος. Η πρόσκρουση ήταν αρκετά δυνατή την Παρασκευή για τον Leclerc και ίσως ήθελε να την αποφύγει εχθές.

O Clear δήλωσε επίσης ότι παρά το τρίτο ατύχημα του Leclerc σε μόλις 8 ημέρες, η Ferrari δεν πρόκειται να του ζητήσει να ηρεμήσει και να αλλάξει τη ριψοκίνδυνη προσέγγιση που έχει στις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς πολύ συχνά του χαρίζουν πολύ καλή θέση εκκίνησης, η οποία τον βοηθά στον αγώνα. Πέραν από την οδήγηση, ο Μονεγάσκος είχε επιλέξει και ένα πιο νευρικό στήσιμο για το μονοθέσιό του για το Μαϊάμι, πιστεύοντας ότι μπορεί να αντλήσει περισσότερη απόδοση.

Ο Lance Stroll ίσως έχει έναν θεαματικό αγώνα ανάκαμψης καθώς βρίσκεται εκτός θέσης (18ος) δεδομένων των δυνατοτήτων του μονοθεσίου της Aston Martin. H McLaren πιστεύει ότι υστερεί σε πίστες με χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης, όπως το ασφαλτοστρωμένο εκ νέου φέτος Μαϊάμι. Φαίνεται ότι η MCL60 δεν αποδίδει ανταγωνιστικά όταν ο οδηγός έχει σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, και αφήνει το μονοθέσιο να κυλήσει ελεύθερο μεταξύ των φάσεων φρεναρίσματος και επιτάχυνσης. Αυτό συμβαίνει πιο πολύ σε πίστες με χαμηλή πρόσφυση.

Η Pirelli αναφέρει ότι υπάρχει πολύ μικρή διαφορά μεταξύ στρατηγικής ενός pit stop (με χρήση μέσης και σκληρής γόμας) και δύο pit stop (μέση-σκληρή-μέση). Αυτό θα εξαρτηθεί και από το βαθμό καταπόνησης των ελαστικών, ο οποίος θα επηρεαστεί από τις θερμοκρασίες που θα επικρατούν στον ασφαλτοτάπητα. Περίπου 90 λεπτά πριν από την εκκίνηση η θερμοκρασία ασφάλτου ήταν 35 βαθμοί Κελσίου, δηλαδή περίπου 15 βαθμούς πιο χαμηλή από ό,τι ήταν τις προηγούμενες δύο ημέρες.

Οι κανονισμοί όσον αφορά την είσοδο φωτογράφων, VIP και μηχανικών ομάδων στo pit lane πριν από τον τερματισμό και το parc ferme μετά τον αγώνα έχει περιοριστεί για να αποφευχθεί επανάληψη του συμβάντος με τον Esteban Ocon στο Μπακού.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!