F1: Αλλαγές κανονισμών ενόψει 2023

Η Formula 1 θα διαθέτει πιο αποδοτικά ελαστικά βροχής από τον 6ο αγώνα της σεζόν, το Grand Prix στην Imola, ενώ θα είναι μεγαλύτερο το ποσό αύξησης του ορίου εξόδων των ομάδων για κάθε επιπλέον GP, πέραν των 21 που προβλέπει η Συνθήκη Ομονοίας.

F1: Αλλαγές κανονισμών ενόψει 2023

Η Formula 1 θα διαθέτει πιο αποδοτικά ελαστικά βροχής από τον 6ο αγώνα της σεζόν, το Grand Prix στην Imola, ενώ θα είναι μεγαλύτερο το ποσό αύξησης του ορίου εξόδων των ομάδων για κάθε επιπλέον GP, πέραν των 21 που προβλέπει η Συνθήκη Ομονοίας.

Έπειτα από την πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής της Formula 1 υπό την προεδρία του Νικόλα Τομπάζη, που διορίστηκε πρόσφατα διευθυντής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, και του Stefano Domenicali (CEO της F1), ανακοινώθηκαν μερικές αλλαγές κανονισμών, ενόψει της έναρξης του φετινού Πρωταθλήματος. Η Επιτροπή της Formula 1 πραγματοποίησε την Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου, στο Λονδίνο, την πρώτη της συνεδρίαση για το 2023.

Σε αυτήν εγκρίθηκε η χρήση πιο αποδοτικών ελαστικών βροχής από τον 6ο αγώνα της σεζόν. Επίσης, επετράπη η χαλάρωση των περιορισμών στον ασύρματο, και τροποποιήθηκαν οι κανονισμοί parc ferme για αγωνιστικά Σαββατοκύριακα με σπριντ. Ανακοινώθηκαν επίσης ορισμένες αλλαγές σε πίστες και ζώνες DRS.

Φέτος θα είναι υποχρεωτική η χειμερινή παύση λειτουργίας των εργοστασίων των ομάδων και των κατασκευαστών μονάδων ισχύος, η αλλαγή διατύπωσης των κανονισμών που αφορούν την απονομή βαθμών σε αγώνες μικρότερης διάρκειας και τέλος, εγκρίθηκε μεγαλύτερο ποσό αύξησης του budget cap για καθένα από τους 2 επιπλέον αγώνες της φετινής σεζόν, πέραν των 21 που προβλέπει η ισχύουσα Συνθήκη Ομονοίας: από 1,2 εκατ. δολάρια σε 1,8 εκατ. $.

Ελαστικά βροχής

Έπειτα από επιτυχημένες δοκιμές της Pirelli, με την υποστήριξη των ομάδων, η ιταλική εταιρεία κατέληξε σε ένα ελαστικό βροχής, το οποίο έχει πολύ καλύτερη απόδοση από τις προηγούμενες προδιαγραφές. Παράλληλα, αυτός ο τύπος ελαστικού δεν απαιτεί τη χρήση ηλεκτρικής κουβέρτας προθέρμανσης. Αυτά τα ελαστικά θα είναι διαθέσιμα από τον 6ο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος, το GP Emilia Romagna (19-21 Μαΐου).

Επιπλέον, η FIA καλωσόρισε τις προσφορές υποστήριξης που έγιναν από τις ομάδες για το σχέδιο του αεροδυναμικού πακέτου για βροχή, που παρουσιάστηκε στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής F1. Ετοιμάζεται μια τεχνική υπόδειξη που θα επιτρέψει στις ομάδες να κάνουν τέτοιου είδους εργασίες εκτός των ορίων του περιορισμού αεροδυναμικών δοκιμών και εκτός του ανώτατου ορίου εξόδων. Οι δοκιμές στην πίστα θα προγραμματιστούν για το δεύτερο ή τρίτο τρίμηνο του 2023.

Μηνύματα στον ασύρματο

Η Επιτροπή ενέκρινε την πρόταση για τη χαλάρωση των κανονισμών σχετικά με τα μηνύματα στον ασύρματο από και προς τους οδηγούς ανά πάσα στιγμή κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Parc ferme σε αγώνες με σπριντ

Στο πλαίσιο της μείωσης του σημερινού υπερβολικού φόρτου εργασίας για το τεχνικό προσωπικό και τους ελεγκτές της FIA κατά τη διάρκεια των αγώνων που περιλαμβάνουν σπριντ, η Επιτροπή ενέκρινε μια αναθεωρημένη πολιτική αποδοχής αιτήσεων parc ferme. Σύμφωνα με αυτήν, υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο αλλαγής εξαρτημάτων που είναι επιρρεπή σε ζημιές, καθώς και μεγαλύτερη χρήση των εντύπων που δηλώνονται αυτόματα για το parc ferme. Αυτό θα ισχύει για ολόκληρη την περίοδο parc ferme, από τη στιγμή που το μονοθέσιο εξέρχεται από τα pits φεύγει για τις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής έως τη στιγμή που εκκινεί στον αγώνα. Αυτό θα εφαρμοστεί μέσω μιας τεχνικής υπόδειξης.

F1 - Sebastian Vettel (Aston Martin), GP Ουγγαρίας 2022

Αλλαγές σε πίστες

Η FIA επιβεβαίωσε διάφορες ενημερώσεις και αλλαγές στις πίστες για την επόμενη σεζόν.
Σαουδική Αραβία: Οι σημαντικές αλλαγές αφορούν τη βελτίωση της ορατότητας κατά την είσοδο στις στροφές, όπου αυτό είναι δυνατόν.
Αζερμπαϊτζάν: Ολόκληρη η πίστα θα ασφαλτοστρωθεί εκ νέου.
Μαϊάμι: Ολόκληρη η πίστα θα ασφαλτοστρωθεί εκ νέου.
Zandvoort: Ο χώρος μεταξύ των θέσεων για τα pit stop έχει αυξηθεί κατά 1,5 μέτρο.
Κατάρ: Θα κατασκευαστεί ένα νέο κτίριο για τα pits και υποδομές paddock.

Επίσης, η FIA έχει αναλύσει τις ζώνες DRS για το 2022 και κάποιες αλλαγές που έγιναν για το 2023, προκειμένου είτε να διευκολυνθούν τα προσπεράσματα, είτε να γίνουν πιο δύσκολα σε ορισμένες πίστες. Οι αλλαγές αυτές θα εφαρμοστούν στο Μπαχρέιν, την Jeddah, τη Μελβούρνη, το Μπακού και το Μαϊάμι και αφορούν την προσαρμογή των ζωνών ανίχνευσης και ενεργοποίησης. Στη Μελβούρνη θα επανέλθει η 4η ζώνη DRS.

Αγωνιστικοί, τεχνικοί και οικονομικοί κανονισμοί

Εγκρίθηκαν ομόφωνα μικρές τροποποιήσεις στους αγωνιστικούς, τεχνικούς και οικονομικούς κανονισμούς του 2023. Αυτές περιλαμβάνουν την εισαγωγή μιας χειμερινής περιόδου διακοπής λειτουργίας των εργοστασίων των ομάδων και των κατασκευαστών μονάδων ισχύος.

Τροποποιήθηκε επίσης η διατύπωση των κανονισμών, για να διασφαλιστεί ότι οι μικρότεροι αγώνες απονέμουν μειωμένους βαθμούς ακόμη και αν δεν ολοκληρώνονται με διακοπή αγώνα, αφότου αποδόθηκαν πλήρεις βαθμοί στο περυσινό GP Ιαπωνίας.

Επιπλέον, τροποποιήθηκε η διατύπωση των κανονισμών για να επιτραπεί ταχύτερη πρόσβαση στα εργοστάσια για την ομάδα ελέγχου της FIA, προκειμένου να εποπτεύεται η τήρηση των οικονομικών κανονισμών από τις ομάδες και τους κατασκευαστές μονάδων ισχύος, καθώς και των λειτουργικών περιορισμών των τεχνικών και αγωνιστικών κανονισμών.

Τέλος, συμφωνήθηκε η αύξηση της προσαρμογής του ανώτατου ορίου εξόδων για τους επιπλέον αγώνες εντός της σεζόν, πέραν των 21 που προβλέπει η ισχύουσα Συνθήκη Ομονοίας. Η αύξηση του ορίου για κάθε επιπλέον Grand Prix πήγε από 1,2 εκατ. δολάρια σε 1,8 εκατ. δολάρια ανά αγώνα, δεδομένου ότι συνήθως προστίθενται στο πρόγραμμα αγώνες εκτός Ευρώπης, οι οποίοι είναι πιο ακριβοί για τις ομάδες.

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes), GP Ουγγαρίας 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!