F1: O Frederic Vasseur εφ’ όλης της ύλης

Στην πρώτη του συνέντευξη ως επικεφαλής της ομάδας της Ferrari στη Formula 1, ο Frederic Vasseur ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρχει εξαρχής Νο. 1 οδηγός και επεσήμανε τους τομείς στους οποίους θα επικεντρωθεί για τη βελτίωση της Scuderia, με στόχο τον τίτλο.

F1: O Frederic Vasseur εφ’ όλης της ύλης

Στην πρώτη του συνέντευξη ως επικεφαλής της ομάδας της Ferrari στη Formula 1, ο Frederic Vasseur ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρχει εξαρχής Νο. 1 οδηγός και επεσήμανε τους τομείς στους οποίους θα επικεντρωθεί για τη βελτίωση της Scuderia, με στόχο τον τίτλο.

Ο Frederic Vasseur συνάντησε για πρώτη φορά εκπροσώπους του Τύπου, ως επικεφαλής της ομάδας της Ferrari στη Formula 1, στα πλαίσια του καθιερωμένου τεστ Ιανουαρίου της Scuderia με παλαιότερο μονοθέσιο (την SF21 του 2021). O 54χρονος Γάλλος μίλησε εφ’ όλης της ύλης αναφερόμενος στα πράγματα που θέλει να διορθώσει στη Ferrari. Ωστόσο, δεν πρόκειται να προβεί άμεσα σε αλλαγές. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρχει Νο. 1 οδηγός εξαρχής στην ομάδα, προειδοποιώντας όμως ότι αν χρειαστεί σε αργότερο στάδιο της σεζόν να επέμβει σε αυτό τον τομέα, εφόσον ένας εκ των δύο πιλότων έχει μεγάλο βαθμολογικό πλεονέκτημα, θα το κάνει.

Ο Vasseur δήλωσε για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που κόστισαν στη Ferrari τη δυνατότητα διεκδίκησης του τίτλου του 2022: «Ήρθα λίγο περισσότερο από δύο εβδομάδες πριν και όπως μπορείτε να φανταστείτε, σε ορισμένα θέματα πρόκειται για μια πολύ μακρά διαδικασία. Μιλάω κυρίως για τον κινητήρα. Νομίζω και ελπίζω ότι είναι υπό έλεγχο σήμερα, ότι έκαναν καλή δουλειά τους τελευταίους δύο μήνες και αυτό είναι ένα μέρος της εξίσωσης».

«Αυτό που έπρεπε να βελτιωθεί ήταν σίγουρα η αξιοπιστία της μονάδας ισχύος. Μέχρι στιγμής, στους πάγκους δοκιμών, φαίνεται να είναι καλή, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι να βρεθούμε στην πίστα για να επιβεβαιώσουμε ότι αυτό ισχύει. Η πραγματικότητα στην πίστα είναι μια διαφορετική πτυχή. Κάποια από τα προβλήματα που έβλεπαν οι ομάδες -όχι μόνο η Ferrari- προέρχονταν από προβλήματα στην πίστα, αναπηδήσεις και κραδασμούς».

«Θα έχουμε πολύ καλύτερη εικόνα στις δοκιμές στο Μπαχρέιν και θα περιμένουμε και μετά από εκεί, επειδή είχαμε τα πρώτα προβλήματα πέρυσι γύρω στο Μαϊάμι ή εκεί γύρω. Τέλος πάντων, είναι υπό έλεγχο προς το παρόν». Ο Γάλλος διέψευσε επίσης τις φήμες ότι η Ferrari έχει καταφέρει να βρει 30 ίππους βελτιώνοντας την αξιοπιστία της μονάδας ισχύος: «Αυτοί οι αριθμοί, δεν ξέρω από πού προέρχονται, αλλά είναι απλά γελοίοι».

Pit wall

«Το ζήτημα της στρατηγικής έχει τεθεί επί τάπητος και έχουμε μερικές εβδομάδες για να πάρουμε αποφάσεις. Όταν μιλάμε για στρατηγική ή αεροδυναμική, πρέπει να αποφεύγεις να επικεντρώνεσαι μόνο στην κορυφή της πυραμίδας. Πολύ συχνά, όταν μιλάς για στρατηγική, είναι πολύ περισσότερο θέμα οργάνωσης πέραν του ανθρώπου που βρίσκεται στο pit wall. Προσπαθώ να καταλάβω τι ακριβώς συνέβη σε κάθε λάθος από αυτά που διαπράχθηκαν πέρυσι και να προσπαθήσω να καταλάβω αν είναι θέμα απόφασης, οργάνωσης ή επικοινωνίας».

«Πολύ συχνά στο pit wall το μεγαλύτερο ζήτημα είναι πιο πολύ η επικοινωνία και ο αριθμός των ανθρώπων που εμπλέκονται, παρά τα άτομα. Αν έχεις πάρα πολλούς ανθρώπους να συζητούν για τα ίδια πράγματα, τότε μέχρι να βγει το αποτέλεσμα αυτών των συζητήσεων, το μονοθέσιο θα έχει ξεκινήσει τον επόμενο γύρο. Απλά πρέπει να υπάρχει μια ξεκάθαρη συζήτηση και μια ξεκάθαρη ροή επικοινωνίας, σίγουρα μεταξύ ικανών ανθρώπων στη σωστή θέση. Αλλά είναι δουλειά σε εξέλιξη»

Η Ferrari «βρίσκεται στη διαδικασία να επανεξετάσει τα πάντα», επιβεβαίωσε ο Vasseur: «Είναι λίγο σύντομα για μένα, αλλά θα πρέπει να κάνουμε κάποιες βελτιώσεις. Θα ήταν αλαζονικό από την πλευρά μου να αλλάξω πράγματα στην τεχνική οργάνωση έπειτα από δύο εβδομάδες. Έχουμε συζητήσεις για να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε πώς θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε το σύστημα, ποιες θα μπορούσαν να είναι οι αδυναμίες του συστήματος και να προσπαθήσουμε να κάνουμε καλύτερη δουλειά».

«Είναι περισσότερο μια συνεχής βελτίωση παρά ένα μεγάλο βήμα ή μεγάλες αλλαγές, που κατά τη δική μου άποψη, δεν θα είχαν νόημα. Εμπιστεύομαι τα παιδιά που βρίσκονται στη θέση τους και θα προσπαθήσω να κάνω το καλύτερο και για αυτούς, να τους βάλω στην καλύτερη κατάσταση για να κάνουν τη δουλειά τους. Θα έρθει η ώρα μετά από μερικές εβδομάδες ή μήνες να λάβουμε μέτρα αν δεν λειτουργεί. Αλλά τους εμπιστεύομαι».

Ο στόχος είναι η κατάκτηση του Πρωταθλήματος

«Αν και η εμπειρία μου περιορίζεται στις δύο τελευταίες εβδομάδες, είμαι πραγματικά πεπεισμένος ότι αυτή τη στιγμή, η Ferrari έχει τα πάντα για να κερδίσει. Πρέπει να τα βάλουμε όλα μαζί για να κάνουμε καλή δουλειά, αλλά έχουμε τα πάντα για να μπορέσουμε να κερδίσουμε. Μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στα αποτελέσματα των τελευταίων δεκαετιών ότι ο τροχός γυρίζει πάντα, και είναι απλά θέμα συνεχούς βελτίωσης για μένα».

«Η εξέλιξη του μονοθεσίου είναι πολύ συχνά μια στρατηγική επιλογή πλέον, με το ανώτατο όριο εξόδων, για να αποφασίσεις αν θέλεις να επικεντρωθείς περισσότερο στο μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς, ή στο τρέχον. Αλλά δεν ήμουν εκεί και δεν θέλω να είμαι αλαζόνας, κρίνοντας τι έχει συμβεί στο παρελθόν. Δεν ξέρω ακόμα. Θα το δούμε κατά τη διάρκεια της σεζόν».

«Το πιο δύσκολο κομμάτι της δουλειάς μου είναι να καταλάβω τι έχει συμβεί στην ομάδα για να έχω μια σαφή ανάλυση και να αναλάβω δράση. Πιστέψτε με όταν λέω ότι αυτό είναι μια απίστευτη πρόκληση. Αν κάνουμε καλύτερη δουλειά από τους άλλους σε μερικούς μήνες ή χρόνια, τότε θα μπορέσουμε να κερδίσουμε. Τίποτα δεν είναι δεδομένο».

«Όταν είσαι σε μια κορυφαία ομάδα, δεν μπορείς να έχεις άλλο στόχο από τη νίκη. Δεν μπορείς να ξεκινήσεις τη σεζόν για να πεις, ‘Εντάξει θα ήμουν ευχαριστημένος με τη 2η θέση. Θα ήταν έλλειψη φιλοδοξίας. Νομίζω ότι έχουμε τα πάντα για να κάνουμε καλή δουλειά. Ο στόχος είναι η κατάκτηση του Πρωταθλήματος. Και αν θέλεις να νικήσεις, πρέπει πρώτα να κερδίσεις τη Red Bull».

«Τα τελευταία 32 χρόνια της ζωής μου, έχω επικεντρωθεί κυρίως στο αποτέλεσμα της τρέχουσας σεζόν, χωρίς μακροπρόθεσμο σχέδιο για το πως να αναπτύξω μια εταιρεία. Θα έχω την ίδια στάση και τώρα. Αν θέλουμε να πετύχουμε περισσότερα και να γίνουμε επιτυχημένοι, πρέπει να έχουμε αποτελέσματα πολύ νωρίς, γιατί τα αποτελέσματα είναι το καλύτερο κίνητρο για όλους. Η πρόκληση δεν είναι να εργάζεσαι για τη Ferrari, αλλά να κερδίζεις για τη Ferrari και νομίζω ότι πρέπει να είναι το ίδιο για όλους στην ομάδα».

Ελευθερία κινήσεων

Ο Vasseur ξεκαθάρισε ότι δεν έχει καμία ανησυχία σχετικά με το επίπεδο αυτονομίας που θα απολαμβάνει ως επικεφαλής της ομάδας στη Ferrari, παρά τις φήμες που έχουν κυκλοφορήσει ότι ο CEO του Maranello, Benedetto Vigna θέλει να έχει περισσότερο έλεγχο επί της Scuderia. O Vasseur δήλωσε σχετικά: «Η κατάσταση είναι ξεκάθαρη. Ακόμα και πέρυσι στη Sauber, έπρεπε να αναφέρομαι στον πρόεδρο του ομίλου, και πάντα έχεις ένα αφεντικό. Δεν είναι μια νέα κατάσταση για εμένα».

«Η Scuderia είναι ένα τμήμα της εταιρείας της Ferrari. Έτσι, δεν υπάρχει CEO της Scuderia, αλλά της μάρκας, και εγώ, όπως και κάθε άλλο μέλος της Ferrari, πρέπει να αναφέρομαι στον Benedetto. Τώρα που διοικώ την ομάδα, έχω την εξουσιοδότηση να το κάνω και θα το κάνω όπως θέλω. Ωστόσο, ο John (Elkann, πρόεδρος της Ferrari) ασχολείται επίσης πολύ με τα προγράμματα της Scuderia. Μιλάμε μεταξύ. Έχουμε αρκετές συζητήσεις με τον Benedetto και τον John σε καθημερινή βάση για τα βασικά σημεία. Αυτό είναι ξεκάθαρο και λειτουργεί άψογα».

«Ο ξεκάθαρος στόχος του Benedetto και του John είναι να κερδίσουν και τα δύο παγκόσμια Πρωταθλήματα. Όταν έχεις τα εργαλεία που έχουμε, όταν έχεις τον Charles και τον Carlos, δεν μπορείς να έχεις άλλους στόχους εκτός από αυτό. Νομίζω ότι είναι το ίδιο στη Mercedes και τη Red Bull, αλλά στο τέλος θα υπάρξει μόνο ένας νικητής. Δεν μπορώ να πάω στη Ferrari, η οποία ήρθε δεύτερη πέρυσι, και να πω ότι ο στόχος είναι να τερματίσουμε πέμπτοι. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: πρέπει να κερδίσουμε, δεν υπάρχει άλλη επιλογή».

Όσον αφορά τον ορισμό τεχνικού διευθυντή, έπειτα από το κενό που άφησε πίσω του ο Mattia Binotto, ο Vasseur δήλωσε: «Εγώ δεν είμαι τεχνικός διευθυντής. Παρόλο που είμαι μηχανολόγος, δεν θα αναλάβω αυτόν το ρόλο και αυτό είναι ξεκάθαρο». Αμέσως μετά εκφράστηκε με επαινετικά λόγια για τον επικεφαλής του τμήματος πλαισίου και υπεύθυνο εγχειρήματος των μονοθεσίων του Maranello, Enrico Cardile: «Ο Enrico κάνει σπουδαία δουλειά, ο ρόλος του είναι καθολικός στον οργανισμό».

Επίσης, ο Vasseur αναφέρθηκε επιδερμικά και στο -χαμένο τα τελευταία χρόνια- πολιτικό κύρος που θα πρέπει να ανακτήσει η Ferrari στη Formula 1: «Ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς μου είναι να χτίσω μια καλή σχέση με όλους τους εμπλεκόμενους στο σύστημα: FOM, FIA και τις άλλες ομάδες. Δεν θέλω να σχολιάσω τι συνέβη στο παρελθόν, αλλά πρέπει να έχουμε μια πολύ διαφανή σχέση με όλους τους εμπλεκόμενους στο σύστημα. Αυτό είναι ένα από τα πράγματα επάνω στα οποία θα πρέπει να δουλέψουμε, και θα το κάνω».

Οδηγοί

«Πρόκειται για μια ξεκάθαρη κατάσταση. Νομίζω ότι είναι το ίδιο παντού. Έχουμε δύο πολύ καλούς οδηγούς που είναι σε θέση να κάνουν τη δουλειά. Θα έχουμε τη δυνατότητα να τους παρέχουμε ακριβώς το ίδιο μονοθέσιο, την ίδια δομή και την ίδια υποστήριξη. Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι ο στόχος είναι να κερδίσουμε με τη Ferrari και για τη Ferrari. Δεν θα υπάρχει Νο. 1 και Νο. 2. Αλλά αν σε κάποια φάση πρέπει να αναλάβουμε δράση, θα αναλάβω δράση. Δεν έχει σημασία αν είναι για τον ένα ή τον άλλο. Αλλά αν σε κάποιο στάδιο της σεζόν πρέπει να κάνω κάτι, θα το κάνω».

«Δεν είναι θέμα να πάρουμε μια απόφαση τον Ιούνιο ή το Σεπτέμβριο. Πρέπει να αναλάβεις δράση κατά τη διάρκεια της σεζόν, όταν είναι προφανές ότι ο ένας βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση από τον άλλον και όχι νωρίτερα. Θα μπορούσε να είναι δύο αγώνες πριν από το τέλος ή πιο πριν».

Ο Charles Leclerc ξεκινά την προτελευταία σεζόν του τρέχοντος συμβολαίου του με τη Ferrari φέτος. Με τις εικασίες ότι μπορεί να απογοητεύεται όλο και περισσότερο από την ομάδα στην οποία δεσμεύτηκε για το εγγύς μέλλον του το 2019, μετά την αποτυχία διεκδίκησης του τίτλου πέρυσι, ο Vasseur λέει ότι θα επικεντρωθεί στη βελτίωση της απόδοσης της ομάδας και πιστεύει ότι θα κερδίσει την εμπιστοσύνη του Μονεγάσκου.

«Νομίζω ότι έχουμε ακόμη δύο χρόνια συμβολαίου με τον Charles μπροστά μας. Αλλά δεν θέλω να θέσω αυτό το θέμα στο τραπέζι σήμερα. Νομίζω ότι δεν θα ήταν ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσει η συνεργασία. Πρέπει να επικεντρωθούμε στην αγωνιστική πλευρά και να έχουμε αποτελέσματα. Είναι όπως σε ένα γάμο, αν και οι δύο πλευρές είναι ευχαριστημένες με την κατάσταση, θα συνεχίσουμε. Αλλά νομίζω ότι δεν είναι η προτεραιότητα σήμερα, έχουμε μια καλή σχέση και θα έχουμε χρόνο να συζητήσουμε για αυτό. Αλλά νομίζω ότι το μοναδικό θέμα σήμερα είναι πως πρέπει να είμαστε συγκεντρωμένοι στην καθαρή απόδοση και να παίρνουμε αποτελέσματα».

Αν και οι Vasseur και Leclerc συνεργάστηκαν στη Sauber κατά τη διάρκεια της πρώτης σεζόν του Μονεγάσκου οδηγού στη Formula 1 το 2018, ο νέος επικεφαλής της Ferrari επιμένει ότι εκτιμά εξίσου τον Carlos Sainz εξίσου. Ο Γάλλος κατέβαλε προσπάθειες για να υπογράψει τον Sainz και στις δύο ομάδες που εργαζόταν πριν: «Ξεκίνησα τη συζήτηση με τον Carlos και την ομάδα μάνατζμεντ που διαχειρίζεται την καριέρα του όταν ήμουν στη Renault, για να τον προσελκύσω και να υπογράψω συμβόλαιο για το 2017, ή κάτι τέτοιο».

«Μετά ήρθε λίγο αργότερα, όταν ήμουν στη Sauber, προσπάθησα να υπογράψω ξανά τον Carlos χωρίς επιτυχία. Είπα: ‘Εντάξει, αν θέλω να προσελκύσω τον Carlos, ο καλύτερος τρόπος είναι να ενταχθώ στην ομάδα στην οποία βρίσκεται βρίσκεται! Είχαμε πάντα μια πολύ καλή σχέση. Τον εμπιστεύομαι και νομίζω ότι έχει δείξει εδώ μερικά χρόνια ότι είναι ένας εν δυνάμει νικητής. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για την ομάδα».

Επαφές με προκατόχους της θέσης του

Όσον αφορά τις αρχικές του επαφές με τη Ferrari, o Vasseur δήλωσε ότι επικοινώνησε με τη Scuderia μετά το τέλος της περυσινής σεζόν, αν και ιταλικές πηγές ισχυρίζονται ότι είχε υπογράψει προσύμφωνο με τη Scuderia από το Σεπτέμβριο: «Η διαδικασία ήταν ξεκάθαρη, ακόμη και αν είχαμε κάποιες φήμες στον Τύπο πριν από το Άμπου Ντάμπι ή κατά τη διάρκεια εκείνου του Σαββατοκύριακου, δεν συζητήσαμε πριν».

«Είχαμε την πρώτη συζήτηση την εβδομάδα μετά το Άμπου Ντάμπι και η διαδικασία ήταν πολύ γρήγορη. Τον John (Elkann) τον γνωρίζω πολύ καλά, καθώς είχα την τύχη να τον έχω ως βασικό σπόνσορα (Alfa Romeo) όταν ήμουν στη Sauber. Και στη συνέχεια είχα ένα τηλεφώνημα με τον Mattia (Binotto, προκάτοχο της θέσης του). Μάλιστα, συναντήθηκα μαζί του κατά τη διάρκεια της παράδοσης και είχαμε μια κατ’ ιδίαν συζήτηση. Αυτό συνέβη χάρη στο Mattia και εκτίμησα πραγματικά από την πλευρά μου την κίνησή του να μείνει, να με περιμένει, να συζητήσουμε μαζί».

Ο Vasseur αποκάλυψε επίσης ότι επικοινώνησε και με τον Jean Todt, τον προηγούμενο Γάλλο επικεφαλής της Ferrari (1993-2007) και πρώην πρόεδρο της FIA: «Είχα κάποιες συζητήσεις με τον Jean, επειδή παραμένει κοντά στον κόσμο της F1. Συζητήσαμε μέσω WhatsApp πριν από μερικές εβδομάδες και θα τον συναντήσω σύντομα. Όλες οι συμβουλές του είναι σίγουρα ευπρόσδεκτες, αλλά νομίζω επίσης ότι είναι αρκετά δύσκολο σήμερα να συγκρίνουμε την κατάσταση του 1994/95 και του 2022».

Το Δεκέμβριο του 2021 είχε φημολογηθεί ότι ο Todt θα μπορούσε να αναλάβει συμβουλευτικό ρόλο στη Ferrari. O Vasseur σχολίασε επί αυτού: «Γνωρίζω τον Jean πάνω από 20 χρόνια, δεν ήταν ποτέ μακριά από μένα στην επαγγελματική μου ζωή. Και νομίζω ότι είναι λογικό να συζητήσω μαζί του, αλλά το θέμα δεν είναι να γίνει σύμβουλος, θεωρώ τον Jean ως στενή φιλική σχέση και τίποτα άλλο».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!