To δικό της «φυσικό» ηλεκτρικό ήχο αναζητά η Ferrari

Σε αντίθεση ίσως με ό,τι θα υπέθετε κανείς για την πρώτη ηλεκτρική Ferrari, η ιταλική φίρμα δεν σκοπεύει να αναπαραγάγει τους ήχους των V6, V8 και V12 στην ηλεκτρική εποχή, αναζητώντας μια νέα ηλεκτρική ηχητική υπογραφή

To δικό της «φυσικό» ηλεκτρικό ήχο αναζητά η Ferrari

Σε αντίθεση ίσως με ό,τι θα υπέθετε κανείς για την πρώτη ηλεκτρική Ferrari, η ιταλική φίρμα δεν σκοπεύει να αναπαραγάγει τους ήχους των V6, V8 και V12 στην ηλεκτρική εποχή, αναζητώντας μια νέα ηλεκτρική ηχητική υπογραφή

Αν και οι απόψεις-προτιμήσεις σε σχέση με το αν τα ηλεκτροκίνητα είναι καλύτερα να έχουν «ψεύτικο» ήχο που παραπέμπει στην παραδοσιακή εποχή των θερμικών κινητήρων ή αν πρέπει να  αρκεστούν στο γνώριμο γουργούρισμα που συνεισφέρει στη γενική γαλήνη, προφανώς διίστανται, ή μάλλον, για την ακρίβεια, τριχοτομούνται μιας και υπάρχουν κατασκευαστές που επενδύουν στην κατασκευή των δικών τους απόκοσμων, ψηφιακών soundtrack, μάλλον θα συνέκλιναν ως προς το γεγονός ότι όταν «είσαι» η Ferrari θα πρέπει να σκεφτείς δύο φορές το θέμα ήχος στην ηλεκτρική εποχή.

Μια πρόσφατη διαρροή από το γραφείο κατάθεσης ευρεσιτεχνιών με προέλευση την ιταλική φίρμα αποκάλυψε πάντως ένα μέρος του πλάνου της, σε σχέση με τη συγκεκριμένη παράμετρο του πρώτου EV δια χειρός Maranello, το οποίο αναμένεται το 2025. Σύμφωνα με το επίμαχο σκίτσο που δυστυχώς δεν αποτελεί ηχητικό δείγμα, η Ferrari σχεδιάζει να εφοδιάσει τα ηλεκτρικά της μοντέλα με ένα σοφιστικέ σύστημα αναπαραγωγής ήχου που κατά την συνοδευτική περιγραφή «θα εκπέμπει ήχο δηλωτικό ενός ηλεκτρικού μοτέρ».

Βάσει των διαθέσιμων πληροφοριών, η παραπάνω περιγραφή αντιστοιχεί στην πρόθεση της Ferrari να ηχογραφήσει τους ήχους που προκύπτουν από τον ηλεκτροκινητήρα, το σύστημα μετάδοσης ή το διαφορικό και στην συνέχεια να τους βελτιώσει, ώστε να μεταδίδονται, με την εμπλοκή ενός εξίσου σοφιστικέ λογισμικού και ανάλογα με την περίσταση, «διογκωμένοι» μέσω της συσκευής αναπαραγωγής ήχου που αποτυπώνεται στο σκίτσο που διέρρευσε και η οποία φιλοξενείται στον πίσω άξονα.

Προφανώς, ο ήχος των μελλοντικών ηλεκτρικών Ferrari θα μεταβάλλεται αναλόγως την ταχύτητα, την πίεση του οδηγού στο δεξί πεντάλ και τις ευρύτερες περιστάσεις και συνθήκες οδήγησης με στόχο μια όσο το δυνατόν πιο «φυσική» ηχητική εμπειρία ηλεκτροκίνησης.

Εξάλλου, όπως είχε σημειώσει σε ανύποπτο χρόνο ο επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της ιταλικής φίρμας, Ernesto Lasalandra, οι μηχανικοί της Ferrari αναζητούν μια «ηχητική υπογραφή» για τα ηλεκτρικά μοντέλα η οποία θα είναι διαφορετική αλλά στο μέλλον θα είναι εξίσου χαρακτηριστική όσο και «συναισθηματική» με το soundtrack των Ferrari με θερμικούς κινητήρες.

Να σημειωθεί ότι εκτός από την πρεμιέρα της πρώτης ηλεκτρικής Ferrari το –κοντινό πια- 2025, η ιταλική φίρμα έχει ανακοινώσει ότι έως το 2030, το μείγμα πωλήσεών της θα αποτελείται έως και κατά 40% από ηλεκτρικά μοντέλα κάτι που σημαίνει ότι το δεύτερο μισό της δεκαετίας θα ακολουθήσουν και άλλες, πολλές τηρουμένων των αναλογιών,  αντίστοιχες προτάσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!