Στα ενδότερα του συστήματος e-4ORCE της Nissan

Η Nissan παρουσιάζει το σύστημα τετρακίνησης με δύο ηλεκτροκινητήρες e-4ORCE στο X-Trail και το αμιγώς ηλεκτρικό Ariya για την ευρωπαϊκή αγορά.

Στα ενδότερα του συστήματος e-4ORCE της Nissan

Η Nissan παρουσιάζει το σύστημα τετρακίνησης με δύο ηλεκτροκινητήρες e-4ORCE στο X-Trail και το αμιγώς ηλεκτρικό Ariya για την ευρωπαϊκή αγορά.

Η Nissan φέρνει στην Ευρώπη την τεχνολογία e-4ORCE, ένα νέο και μοναδικό σύστημα τετρακίνησης που έχει σχεδιαστεί ειδικά για ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα οχήματα και σίγουρη απόδοση σε όλες τις συνθήκες. Το «e» στο e-4ORCE υποδεικνύει ότι το σύστημα λαμβάνει 100% κίνηση από τους ηλεκτροκινητήρες. Το «4ORCE» αναφέρεται στη φυσική ισχύ και ενέργεια του οχήματος, με το «4» να αντιπροσωπεύει τον έλεγχο όλων των τροχών.

Οι ομάδες μηχανικών συστημάτων κίνησης της Nissan συνδύασαν την τεχνογνωσία τους σε τρία βασικά στοιχεία: διαχείριση ηλεκτροκινητήρα, συστήματα τετρακίνησης και τεχνολογίες ελέγχου πλαισίου, για να εξελίξουν μία πρωτοποριακή τεχνολογία που παρέχει σιγουριά και δυναμική ισορροπία σε καθημερινά σενάρια.

Το πρωτοποριακό σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE σχεδιάστηκε για χρήση είτε με σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα της Nissan είτε με το σύστημα e-POWER. Και στις δύο περιπτώσεις, οι κινητήριοι τροχοί λαμβάνουν κίνηση αποκλειστικά από ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από την μπαταρία.

Στην περίπτωση του X-Trail e-4ORCE (τις εντυπώσεις μας από το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ), το σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική απόδοση 157 kW (213 ίππων) με έναν εμπρός κινητήρα 150 kW (204 ίππων) και έναν πίσω κινητήρα 100 Kw (136 ίππων). Αυτό επιτρέπει την επιτάχυνση από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7 δευτερόλεπτα.

Το σύστημα έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση ροπής στον πίσω άξονα σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα τετρακίνησης. Το Ariya e-4ORCE έχει συνολική ισχύ συστήματος 225kW (306 ίππους). Αυτό επιτρέπει την επιτάχυνση από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα.

Το σύστημα e-4ORCE χρησιμοποιεί την μπαταρία για να τροφοδοτήσει τους δύο ηλεκτροκινητήρες ισόποσα σε κάθε άξονα, επιτυγχάνοντας ανεξάρτητο έλεγχο των τροχών. Με το σύστημα e-4ORCE ενεργοποιημένο, οι οδηγοί ακολουθούν εύκολα την προβλεπόμενη γραμμή σε κάθε στροφή με ελάχιστη διόρθωση του τιμονιού.

Η τεχνολογία e-4ORCE παρέχει συνεχή ισορροπημένο έλεγχο του πλαισίου, και «παρακολουθεί» τη γραμμή του οχήματος στις στροφές και την ακρίβεια στο τιμόνι, για να προβλέπει τη συμπεριφορά του οδηγού και να αντισταθμίζει τις συνήθεις αντιδράσεις, όπως η υποστροφή, διατηρώντας την καμπίνα παράλληλη με το έδαφος, για μια πιο ευχάριστη οδηγική εμπειρία.

Με το e-4ORCE, η ροπή κατανέμεται στο εμπρός και στο πίσω μέρος για να μεγιστοποιηθεί η πρόσφυση των ελαστικών ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και την κατάσταση του οχήματος, ενώ η πέδηση ελέγχεται ξεχωριστά για κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς.

Χάρη σε αυτόν τον ακριβή έλεγχο του συστήματος τις δυνατότητες torque vectoring κατά την πέδηση, το όχημα διατηρεί τη σωστή πορεία, σε περιπτώσεις που ο δρόμος είναι βρεγμένος, έχει λάδια, είτε είναι ολισθηρός με βρεγμένα φύλλα, ή καλυμμένος με χιόνι. Το κλειδί είναι η ισορροπημένη κατανομή ισχύος από το σύστημα, η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε 1/10.000 του δευτερολέπτου, σημαντικά ταχύτερα από τα παραδοσιακά μηχανικά συστήματα τετρακίνησης.

Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα του e-4ORCE για όλους τους επιβάτες είναι η άνετη οδήγηση με ελάχιστη διαμήκη βύθιση του πλαισίου κατά την επιβράδυνση, λόγω ισχυρής πέδησης, κατά την οποία ανακτάται ενέργεια. Η κλίση του πλαισίου καταστέλλεται με τον έλεγχο της αναγεννητικής ισορροπίας μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Επίσης, το σύστημα με δύο κινητήρες επιτρέπει την ανάκτηση υψηλότερων επιπέδων ενέργειας κατά την πέδηση βελτιστοποιώντας την απόδοση του οχήματος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!