H MGU-K ενός κινητήρα F1

Στο 4ο επεισόδιο της σειράς βίντεο της Mercedes για τη μονάδα ισχύος των μονοθεσίων της Formula 1, αναλύεται η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα MGU-K, που είναι συνδεδεμένος με το στροφαλοφόρο του V6.

Hywel Thomas, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes High Performance Powertrains (HPP), παρουσιάζει τα κυριότερα χαρακτηριστικά του ενός εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων που εντοπίζονται στις σύγχρονες μονάδες ισχύος της Formula 1. Όπως συμβαίνει και με την MGU-H (που είναι συνδεδεμένη στο turbo), η MGU-K είναι ένας ηλεκτροκινητήρας/γεννήτρια. Αν της παρασχεθεί ηλεκτρική ενέργεια θα αρχίσει να περιστρέφεται.

Αν τεθεί σε κίνηση από τον στροφαλοφόρο του 6κύλινδρου κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία μπορεί να αποθηκευτεί στη μπαταρία ή να διοχετευθεί κατευθείαν στην MGU-H. Η MGU-K είναι τοποθετημένη δίπλα από την αριστερή σειρά κυλίνδρων του V6, κάτω από το αρχικό σύμπλεγμα εξατμίσεων.

Παίρνει την ονομασία της (Motor Generator UnitKinetic) από το γεγονός ότι χρησιμοποιεί κινητική ενέργεια από το στροφαλοφόρο του V6. Όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, η MGU-K, η οποία συνδέεται μηχανικά με το εμπρός μέρος του στροφαλοφόρου του V6, τον επιβραδύνει περαιτέρω, συλλέγοντας ηλεκτρική ενέργεια μέσω της περιστροφής της, που σε διαφορετική περίπτωση θα είχε χαθεί.

Αυτή η ενέργεια μπορεί να αποθηκευτεί στη μπαταρία και να χρησιμοποιηθεί αργότερα, για να θέσει σε περιστροφή τον ηλεκτροκινητήρα (ο οποίος φτάνει άμεσα τη μέγιστη ροπή του), για να αυξήσει τις στροφές του στροφαλοφόρου του V6. Η μέγιστη ισχύς της MGU-K είναι οριοθετημένη από τους κανονισμούς στα 120 kW (163 ίππους).

F1 - MGU-K

Η χρήση της MGU-K επιτρέπεται για 33 δλ. ανά γύρο στην πίστα. H ανάκτηση ενέργειας που αποθηκεύεται στη μπαταρία είναι οριοθετημένη στα 2 Megajoules κατά τη διάρκεια ενός γύρου και επιτρέπεται η απελευθέρωση 4 MJ ανά γύρο. Η μετάδοση ενέργειας από και προς την MGU-H είναι απεριόριστη. Όταν υπάρχει ροή ενέργειας από την MGU-H προς την MGU-K, η μονάδα ισχύος βρίσκεται στην θερμικά πιο αποδοτική λειτουργία της.

Το ελάχιστο βάρος της είναι οριοθετημένο στα 7 κιλά και ο μέγιστος ρυθμός περιστροφής στις 50.000 σ.α.λ. Κατά τη διάρκεια της σεζόν, επιτρέπεται η χρήση τριών MGU-K ανά οδηγό. Αν κάποιος ξεπεράσει αυτό το όριο δέχεται ποινή στη σειρά εκκίνησης του αγώνα στον οποίο τοποθετήθηκε το επιπλέον εξάρτημα.

H MGU-K ενός κινητήρα F1 είναι -κατά βάση- ακριβώς ίδια με έναν ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα παραγωγής. Συνεπώς, η εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας μπορεί να μεταφερθεί σε μοντέλα της Mercedes στο μέλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!