Η βασική λειτουργεία του turbo μίας μονάδας ισχύος της Formula 1, είναι να συμπιέζει τον αέρα που τροφοδοτείται στο θάλαμο καύσης των κυλίνδρων του V6. Με αυτό τον τρόπο αυξάνει τα μόρια αέρα που υπάρχουν στο θάλαμο, βελτιώνοντας την ανάφλεξη του καυσίμου και κατά συνέπεια αυξάνοντας την ιπποδύναμη.
H Mercedes διαθέτει από το 2014 διαχωρισμένη φτερωτή και συμπιεστή του turbo, το οποίο είναι τοποθετημένο στην περιεχόμενη γωνία (90 μοιρών) του V6. Στο πίσω μέρος του συνόλου του turbo υπάρχει μία φτερωτή, η οποία τίθεται σε κίνηση από τη ροή καυσαερίων. Ο Hywel Thomas, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes High Performance Powertrains (HPP), του τμήματος μονάδων ισχύος της Formula 1, περιγράφει τη φτερωτή ως ανεμόμυλο.
Η φτερωτή περιστρέφει έναν άξονα που διατρέχει το σύνολο του turbo και επάνω στον οποίο είναι τοποθετημένος και ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, η MGU-H. Στην άλλη άκρη του άξονα βρίσκεται ο συμπιεστής. Με την περιστροφή του, συμπιέζει τον ατμοσφαιρικό αέρα που διοχετεύεται στους θαλάμους καύσης του V6.
- Ηλεκτρικό SUV από 23.900 €, με χαμηλό επιτόκιο 4,9% & 8ετή εγγύηση
- Audi: Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με όφελος έως 18.000 €
- OMODA & JAECOO: Όφελος έως 3.500 ευρώ για προ-παραγγελίες
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
Το turbo συνεργάζεται στενά με την MGU-H κατά τη διάρκεια του γύρου. Η MGU-H επιταχύνει το ρυθμό περιστροφής του συνόλου για την μείωση του χρόνου απόκρισης (turbo lag). Παράλληλα, συλλέγει ενέργεια όταν ο ηλεκτροκινητήρας τίθεται σε περιστροφή από την κινητική ενέργεια της φτερωτής.
Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες στη λειτουργία του turbo είναι η λίπανση και η διαχείριση των θερμοκρασιών. Τα καυσαέρια ενός κινητήρα της F1 φτάνουν έως και τους 1.000 βαθμούς Κελσίου, ενώ το turbo περιστρέφεται με ρυθμό ανώτερο των 100.000 σ.α.λ. Οι τεχνικού κανονισμοί περιορίζουν το ρυθμό περιστροφής στις 125.000 σ.α.λ.
Ο Hywel Thomas εκτιμά ότι στο turbo και την MGU-H οφείλεται περίπου 5% της θερμικής απόδοσης που επιτυγχάνει μία μονάδα ισχύος της F1, δηλαδή το ποσοστό της ενέργειας του καυσίμου που μετατρέπεται σε έργο. Η θερμική απόδοση μίας μονάδας ισχύος της F1 ξεπερνάει το 50%, σε σύγκριση με το 30% που επιτυγχάνουν τα αυτοκίνητα παραγωγής.
Δείτε το πρώτο επεισόδιο της σειράς για τις μονάδες ισχύος της F1