Η MGU-H ενός κινητήρα F1

Στο τρίτο επεισόδιο της σειράς βίντεο της Mercedes, όπου παρουσιάζονται τα επιμέρους τμήματα μιας μονάδας ισχύος της Formula 1, αναλύεται ο σκοπός και ο τρόπος λειτουργίας της MGU-H.

H MGU-H είναι ένας από τους δύο ηλεκτροκινητήρες που διαθέτουν οι σύγχρονες μονάδες ισχύος της Formula 1 και συγκεκριμένα αυτός που είναι συνδεδεμένος με το turbo. H ονομασία της (Motor Generator Unit – Heat), αποκαλύπτει ότι πρόκειται για μια μονάδα που αποτελεί κινητήρα και γεννήτρια και ο διαχωριστικός όρος Heat σηματοδοτεί το γεγονός ότι είναι συνδεδεμένος στον ίδιο άξονα με το turbo του κινητήρα, το οποίο λαμβάνει κίνηση από την ενέργεια που χάνεται ως θερμότητα που κατά τη λειτουργία του V6.

Ο συγκεκριμένος άξονας βρίσκεται στην περιεχόμενη γωνία V (90 μοιρών) του κινητήρα εσωτερικής καύσης και τίθεται σε περιστροφή από τη ροή καυσαερίων διοχετεύονται στις εξατμίσεις από τις βαλβίδες εξαγωγής του V6. H MGU-H είναι τοποθετημένη μεταξύ της φτερωτής και του συμπιεστή του turbo και βρίσκεται πιο κοντά στον δεύτερο, προς το εμπρός μέρος του κινητήρα. Το ελάχιστο βάρος που μπορεί να έχει η MGU-H είναι 4 κιλά.

Όταν ο οδηγός έχει ανοιχτό το γκάζι, η MGU-H παράγει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία μπορεί να αποθηκευτεί στη μπαταρία του υβριδικού συστήματος ή να διοχετευτεί κατευθείαν στο δεύτερο ηλεκτροκινητήρα της μονάδας, την MGU-K, που είναι συνδεδεμένη με το στροφαλοφόρο του V6.

Οι κανονισμοί επιτρέπουν απεριόριστη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας από την MGU-H σε μπαταρία και MGU-K, σε μια προσπάθεια να κάνουν τις ομάδες να τις εκμεταλλεύονται όσο το δυνατόν περισσότερο για κέρδος απόδοσης. Μία από τις βασικές λειτουργίας της MGU-H είναι η να αυξάνει το ρυθμό περιστροφής του turbo, όταν ο οδηγός ξεκινάει να πιέζει με το δεξιό του πόδι το γκάζι, ώστε να μειώνεται στο ελάχιστο η καθυστέρηση απόκρισης αυτού (turbo lag), λόγω χαμηλών στροφών.

Με την καινούργια γενιά τεχνικών κανονισμών των μονάδων ισχύος της Formula 1, που θα τεθούν σε ισχύ το 2026, η MGU-H θα καταργηθεί, καθώς η εξέλιξή της είναι πολυέξοδη και δεν έχει άμεση χρησιμότητα για την αυτοκινητοβιομηχανία, παρότι ο Hywel Thomas, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes High Performance Powertrains (HPP), δηλώνει ότι η γερμανική μάρκα προσπαθεί να βρει τρόπους να προσαρμόσει αυτή την τεχνολογία και στα μοντέλα παραγωγής της AMG, καθώς μπορούν να αυξήσουν τη θερμική απόδοση του κινητήρα.

MGU-H

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!