Maserati GranTurismo Folgore: Στην εποχή της αστραπής

H πιο ενδιαφέρουσα λόγω τεχνολογίας, αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση της νέας GranTurismo υπόσχεται ισχύ 760 ίππων και αυτονομία 450 χλμ. φροντίζοντας να κάνει με θεαματικό τρόπο τις συστάσεις για την νέα ηλεκτρική εποχή της Maserati

Maserati GranTurismo Folgore: Στην εποχή της αστραπής

H πιο ενδιαφέρουσα λόγω τεχνολογίας, αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση της νέας GranTurismo υπόσχεται ισχύ 760 ίππων και αυτονομία 450 χλμ. φροντίζοντας να κάνει με θεαματικό τρόπο τις συστάσεις για την νέα ηλεκτρική εποχή της Maserati

Η ιταλική φίρμα είχε δηλώσει εξαρχής να προσθέσει στις επιλογές και της νέας GranTurismo μιας αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση καθώς η Maserati προετοιμάζει την μετάβασή της στην ηλεκτρική εποχή. Η επίμαχη έκδοση ή μάλλον ακριβέστερα η πρώτη έκδοση της GranTurismo με ηλεκτρική τεχνολογία υιοθετεί την ονομασία Folgore (αστραπή) και υπόσχεται να φανεί αντάξιά της με την συνδρομή τριών ηλεκτρικών μοτέρ μόνιμου μαγνήτη με τη δυνατότητα συνδυαστικής ισχύος 1.200 ίππων όπως σημειώνει η Maserati.

Bέβαια στην προκειμένη περίπτωση της πρώτης ηλεκτροκίνητης έκδοσης της GranTurismo, η έκδοση εμφανίζει συνδυαστική ισχύ 760 ίππων και 1.350 Nm ροπής κάτι που σε συνάρτηση με την παραπάνω δήλωση της ιταλικής φίρμας θα μπορούσε να μεταφραστεί στην πρόθεση των Ιταλών να εμπλουτίσουν στο μέλλον το ηλεκτρικό portfolio του τετραθέσιου ηλεκτρικού GT τους με περισσότερες και ισχυρότερες ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

Να σημειωθεί ότι η έκδοση Folgore αξιοποιεί την ίδια αρχιτεκτονική με τις V6 εκδόσεις της νέας GranTurismo, η οποία χάρη στην εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών όπως το αλουμίνιο και το μαγνήσιο καταφέρνει να διατηρήσει το συνολικό βάρος σε 2.260 κιλά. Αν και η ηλεκτροκίνητη έκδοση είναι βαρύτερη έναντι των συμβατικών V6 (1.795 κιλά) η επιπλέον ισχύς και οι ιδιαιτερότητες της ηλεκτρικής τεχνολογίας την καθιστούν ταχύτερη, καθώς υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,7 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 318 χλμ.

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ο βασικός λόγος της αύξησης του βάρους στην περίπτωση της Folgore είναι η μπαταρία με χωρητικότητα 92,5 kWh εκ των οποίων οι 83 kWh είναι αξιοποιήσιμες. Η ηλεκτρική αυτονομία διαμορφώνεται σε 450 χλμ. ενώ να σημειωθεί ότι η μπαταρία συνοδεύεται από κύκλωμα 800 Volt το οποίο επιτρέπει την φόρτιση με 270 kW κάτι που μεταφράζεται σε αναπλήρωση της ενέργειας που απαιτείται για διαδρομή 100 χλμ. σε μόλις πέντε λεπτά.

Παράλληλα, το κύκλωμα διαθέτει και έξυπνο σύστημα προετοιμασίας της μπαταρίας για την φόρτιση το οποίο, όταν το αυτοκίνητο προσεγγίζει φορτιστή προετοιμάζει τις μπαταρίες, ρυθμίζοντας την θερμοκρασία τους, προς όφελος της βελτιστοποίησης της διαδικασίας φόρτισης.

Σε απόλυτη συμφωνία με τις V6 εκδόσεις η Folgore διαθέτει επίσης σύστημα αερανάρτησης ενώ ίδια και είναι η διάταξη καθώς μπροστά αξιοποιούνται διπλά ψαλίδια και πίσω πολλαπλών συνδέσμων. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα πέδησης της Brembo το οποίο αποτελείται από εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω με τη διαφορά ότι πλέον στο φρενάρισμα συμβάλλει ενεργά και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση το οποίο προσφέρει τέσσερες διαβαθμίσεις οι οποίες είναι επιλέξιμες μέσω των paddles στο τιμόνι.

Εκτός από τα συνήθη προγράμματα οδήγησης GranTursimo, GT, Sport και Corsa τα οποία, αναλόγως τις προτιμήσεις του οδηγού παραμετροποιούν την λειτουργία του ηλεκτρικού συνόλου, την ανάρτηση και τις ρυθμίσεις του συστήματος ελέγχου δυναμικής ευστάθειας, στις επιλογές έχει προστεθεί και το πρόγραμμα Max Range το οποίο αφενός μεγιστοποιεί την παρέμβαση του συστήματος ανάκτησης ενώ ταυτόχρονα περιορίζει την μέγιστη ταχύτητα σε 130 χλμ./ώρα, τη λειτουργία του κλιματισμού αλλά και την απόκριση του δεξιού πεντάλ προς όφελος της εξοικονόμησης ενέργειας.

Αντιθέτως η επιλογή του πιο σπορ προγράμματος Corsa, ξεκλειδώνει περισσότερες ρυθμίσεις μέσω του σχετικού μενού στο infotainment καθώς ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει σύμφωνα με τις ανάγκες του, το σύστημα διαχείρισης και κατανομής ροπής, αλλά και το traction control. Eιδικότερα στις διαθέσιμες επιλογές συγκαταλέγονται τα προγράμματα Max Boost και Endurance με το πρώτο να σετάρει τις ρυθμίσεις με στόχο τις καλύτερες δυνατές επιταχύνσεις και το δεύτερο να προσφέρει μια ολιστική προσέγγιση με σκοπό τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις σε πίστα, μεταβάλλοντας τη διαχείριση της θερμοκρασίας μπαταρίας και μια σειρά παραμέτρων του ηλεκτρικού συνόλου, υπακούοντας στην τεχνογνωσία της Maserati από την Formula E.

Οι μηχανικοί της Maserati επεδίωξαν να προσφέρουν μια εξόχως συμμετοχική εμπειρία παρά την ηλεκτροκίνηση, σχεδιάζοντας για την Folgore μια αποκλειστική ηχητική υπογραφή. Αυτή αποτελεί μια μείξη του παραδοσιακού ήχου του V8 κινητήρα με τον φυσικό ήχο των ηλεκτρικών μοτέρ που μετατράπηκε ψηφιακά προσφέροντας μια διαφορετική εμπειρία η οποία παραπέμπει ταυτόχρονα σε παρελθόν και μέλλον.

Στις ιδιαιτερότητες της Folgore συγκαταλέγεται και η δήλωση του κατασκευαστή για την χαμηλότερη θέση οδήγησης για ηλεκτρικό GT, στοιχείο στο οποίο φυσικά συμβάλλει και η γενικότερη σχεδίαση μιας και αφενός το συνολικό ύψος της κατασκευής δεν ξεπερνά το 1,35 μ. και αφετέρου η ιταλική φίρμα έχει τοποθετήσει διάταξη «Τ» τις μπαταρίες. Να σημειωθεί ότι η ηλεκτροκίνηση δεν έχει διαταράξει την τετραθέσια διάταξη του εσωτερικού που παραμένει ίδια με τις V6 εκδόσεις ενώ το ίδιο ισχύει και για τον χώρο του πορτ μπαγκάζ ο οποίος διαμορφώνεται σε 310 λίτρα και για την ηλεκτροκίνητη έκδοση.

Αυτό που είναι λόγο διαφορετικό σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις είναι το εσωτερικό το οποίο αξιοποιεί διαφορετικά υλικά ενισχύοντας την θεματική βιωσιμότητας που πρεσβεύει.

Αντιθέτως ο ψηφιακός εξοπλισμός παραμένει ίδιος και αποτελείται από κεντρική οθόνη αφής 12,3 ιντσών η οποία συνδυάζεται με μια μικρότερη 8,8 ιντσών χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα που εξαλείφει την πλειονότητα των φυσικών διακοπτών. Συνδυάζονται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,2 ιντσών αλλά και head-up display. Στις προαιρετικές προσθήκες μπορεί να επιλεγεί και ψηφιακός καθρέφτης.

Στα συστήματα του infotainment συμπεριλαμβάνεται και ο ψηφιακός βοηθός ο οποίος ενεργοποιείται μέσω φωνητικών εντολών ενώ στις δυνατότητες του ψηφιακού εξοπλισμού συγκαταλέγονται τα Over-The-Air Updates καθώς και τα λογισμικά Apple CarPlay και Android Auto.

Βέβαια δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι επιπλέον «ηλεκτρικές» προσθήκες καθώς εκτός των παραπάνω η έκδοση Folgore διαθέτει σύστημα έξυπνης πλοήγησης, το οποίο με την ενεργοποίηση της λειτουργίας EV Routing 2.0 μπορεί να χαράξει τις κατάλληλες διαδρομές με κριτήριο την εξοικονόμηση ενέργειας, υποδεικνύοντας τις στάσεις για φόρτιση. Ταυτόχρονα η επιλογή Dynamic Range Mapping 2.0 θα εμφανίσει στον οδηγό την ρεαλιστική μέγιστη αυτονομία που έχει στη διάθεσή του βάσει και του τρόπου που οδηγεί.

Όπως και οι συμβατικές εκδόσεις της,, η GranTurismo Folgore διαθέτει μια πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης στα οποία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, ενεργό cruise control με σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόνομη πέδηση και κατά την οπισθοπορεία, σύστημα περιμετρικής θέασης αλλά και σύστημα δυναμικής 3D απεικόνισης του περιβάλλοντος.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!