Maserati GranTurismo: Η εξέλιξη της παράδοσης

Η νέα γενιά της Gran Turismo αποκαλύφθηκε πλήρης επιλογών με δύο V6 εκδόσεις και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη

Maserati GranTurismo: Η εξέλιξη της παράδοσης

Η νέα γενιά της Gran Turismo αποκαλύφθηκε πλήρης επιλογών με δύο V6 εκδόσεις και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη

Μετά μια μακρά εκστρατεία teasers που δεν άφησε πολλές απορίες σε ό,τι αφορά την εξωτερική εμφάνιση της νέας Gran Turismo, η φίρμα της Modena αποκαλύπτει και επισήμως τη νέα γενιά τoυ GT μοντέλου το οποίο φροντίζει να καλύψει τόσο την παραδοσιακή βάση πελατών της φίρμας με δύο V6 εκδόσεις όσο και αυτούς που αναζητούν την επόμενη ημέρα με μια ηλεκτροκίνητη έκδοση.

Αφετηρία για τα παραπάνω αποτελεί μια νέα πλατφόρμα η οποία είναι συμβατή τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και με την αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία της έκδοσης Folgore.

Στην πρώτη περίπτωση, των συμβατικών εκδόσεων, πρωταγωνιστεί ο γνώριμος από την MC20 κινητήρας Nettuno με χωρητικότητα 3,0 λίτρων και έξι κυλίνδρους σε διάταξη V ο οποίος αξιοποιεί τεχνογνωσία από την F1 σε ό,τι αφορά τη διαδικασία της καύσης, προσφέροντας περισσότερη ισχύ, αλλά και αποδοτικότητα.

Στην περίπτωση της GranTurismo ο κινητήρας θα προσφέρεται σε δύο εκδοχές ισχύος 490 και 550 ίππων οι οποίες εφοδιάζουν τις εκδόσεις Modena και Trofeo αντίστοιχα. Ανεξαρτήτως ισχύος όλες οι εκδόσεις της GranTurismo θα επωφελούνται από αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης. Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, η «βασική» έκδοση Modena των 490 ίππων και 600 Nm ροπής, ολοκληρώνει την διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της προσδιορίζεται σε 300 χλμ./ώρα.

Στην περίπτωση της έκδοσης Trofeo των 550 ίππων και 650 Nm ροπής, ολοκληρώνει το sprint των 0-100 χλμ./ώρα απαιτώντας 4/10 του δευτερόλεπτα λιγότερα (3,5 δ.λ.) ενώ η μέγιστη ταχύτητα αυξάνεται σε 330 χλμ. Προς το παρόν η Maserati δεν δημοσιοποιεί στοιχεία κατανάλωσης για καμία από τις δύο εκδόσεις σημειώνοντας μόνο ότι ο κινητήρας Nettuno διαθέτει σύστημα αδρανοποίησης των μισών κυλίνδρων όταν δεν απαιτείται η συνδρομή τους.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί άλλωστε και στη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα με αμφότερες τις εκδόσεις να ζυγίζουν 1.795 κιλά χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και μαγνησίου.

Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια μπροστά και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω ενώ στο βασικό εξοπλισμό ανήκει το σύστημα αερανάρτησης με αυτόματα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Στην περίπτωση της έκδοσης Modena το παζλ συμπληρώνεται από ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που στην Trofeo «γίνεται» ηλεκτρονικά ελεγχόμενο.

Το σύστημα πέδησης υπογράφει η Brembo και αποτελείται από δισκόφρενα 380 χιλ. μπροστά και 350 χιλ. πίσω σε συνδυασμό με εξαπίστονες και τετραπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα και για τις δύο εκδόσεις. Αντιστοίχως αξιοποιούνται τροχοί 20 ιντσών για τον μπροστινό άξονα και 21 για τον πίσω.

Με δεδομένο το status του μοντέλου, η GranTurismo προσφέρει στον οδηγό τέσσερα προγράμματα οδήγησης Comfort, GT, Sport και Corsa που αναλόγως την επιλογή διαμορφώνουν τις παραμέτρους του συστήματος μετάδοσης, της ανάρτησης, του συστήματος διεύθυνσης αλλά και τον ήχο της εξάτμισης.

Αν και προς το παρόν η Maserati δεν έχει δώσει στη δώσει οπτικά τεκμήρια από το εσωτερικό της νέας GranTurismo, σε ό,τι αφορά τον ψηφιακό εξοπλισμό, αυτός αποτελείται από κεντρική οθόνη αφής 12,3 ιντσών η οποία συνδυάζεται με μια μικρότερη 8,8 ιντσών χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα που εξαλείφει την πλειονότητα των φυσικών διακοπτών. Συνδυάζονται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,2 ιντσών αλλά και head-up display. Στις προαιρετικές προσθήκες μπορεί να επιλεγεί και ψηφιακός καθρέφτης.

Να σημειωθεί ότι στα συστήματα του infotainment συμπεριλαμβάνεται και ο ψηφιακός βοηθός ο οποίος ενεργοποιείται μέσω φωνητικών εντολών ενώ στις δυνατότητες του ψηφιακού εξοπλισμού συγκαταλέγονται τα Over-The-Air Updates καθώς και τα λογισμικά Apple CarPlay και Android Auto.

Eπίσης, πιστή στον προσανατολισμό του GT, η GranTurismo διαθέτει μια πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης στα οποία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, ενεργό cruise control με σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόνομη πέδηση και κατά την οπισθοπορεία, σύστημα περιμετρικής θέασης αλλά και σύστημα δυναμικής 3D απεικόνισης του περιβάλλοντος.

Σε ό,τι αφορά την χρηστικότητα, εκτός από τα δύο μικρά πίσω καθίσματα η GranTurismo διαθέτει πορτ μπαγκάζ χωρητικότητας 310 λίτρων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!