F1 – GP Βελγίου FP1: «1-2» της Ferrari, πληθώρα ποινών

Οι οδηγοί της Ferrari έκαναν το «1-2» στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Βελγίου, οι οποίες διακόπηκαν από κόκκινη σημαία και ολοκληρώθηκαν υπό βροχή.

F1 – GP Βελγίου FP1: «1-2» της Ferrari, πληθώρα ποινών

Οι οδηγοί της Ferrari έκαναν το «1-2» στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Βελγίου, οι οποίες διακόπηκαν από κόκκινη σημαία και ολοκληρώθηκαν υπό βροχή.

Ο Carlos Sainz ολοκλήρωσε το FP1 του GP Βελγίου επικεφαλής, μόλις 69 χλστ. του δλ. εμπρός από τον Charles Leclerc, ο οποίος θα εκκινήσει τον αγώνα από το πίσω μέρος του grid, όπως θα συμβεί και με τον Max Verstappen, ο οποίος κατετάγη 3ος με τη Red Bull. H αυστριακή ομάδα έχει αντικαταστήσει τη μονάδα ισχύος του Ολλανδού, καθώς και το κιβώτιό του.

Καινούργιο κιβώτιο χρησιμοποιούν αμφότερες οι Ferrari, με του Leclerc να είναι το 5ο της φετινής σεζόν (από τα 4 που επιτρέπονται χωρίς ποινή) και του Sainz το 4ο. Προς το παρόν, ο Μονεγάσκος έχει τοποθετήσει μόνο καινούργια MGU-K και μπαταρία στη μονάδα ισχύος του, αλλά δεν αποκλείεται να αντικαταστήσει και άλλα εξαρτήματα.

Οι Leclerc και Verstappen ενδέχεται να παλέψουν μεταξύ τους έως το Q3 στις κατατακτήριες δοκιμές για να καταφέρουν να εκκινήσουν εμπρός ο ένας από τον άλλο. Άλλοι οδηγοί που έχουν δεχθεί ποινές λόγω επιπλέον εξαρτημάτων μονάδας ισχύος και κιβωτίου είναι οι Lando Norris (McLaren), Esteban Ocon (Alpine), Valtteri Bottas (Alfa Romeo) και Mick Schumacher (Haas).

Οι οδηγοί της Ferrari, όπως και ο Sergio Perez (10ος στην τελική κατάταξη), χρησιμοποίησαν ένα σετ σκληρής γόμας στο πρώτο μισό της διαδικασίας, σε αντίθεση με τον Verstappen, ο οποίος ξόδεψε ένα σετ μαλακής γόμας ίσως επειδή δεν θα το χρειαστεί τόσο πολύ στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Ολλανδός ήταν ταχύτερος στο πρώτο μισό του FP1 με διαφορά που ξεπερνούσε το 1 δλ. από οποιονδήποτε άλλο.

Η Red Bull σημείωσε την υψηλότερη τελική ταχύτητα με τον Perez (337 χλμ./ώρα, Verstappen: 335 χλμ./ώρα), ενώ ο Sainz, στο δικό του γρήγορο γύρο έφτασε έως τα 324 χλμ./ώρα. Κατά τη διάρκεια του FP1, οι μηχανικοί της Ferrari τρόχιζαν το flap της -ειδικά μελετημένης για το Spa- πίσω αεροτομής του Leclerc, προσπαθώντας να μειώσουν την οπισθέλκουσα που παράγει. Ωστόσο, η Ferrari δείχνει πολύ ανταγωνιστική στις γρήγορες στροφές του 2ου sector.

Εντούτοις, ο Verstappen δεν είχε τη δυνατότητα να απαντήσει στα τελευταία λεπτά. Μετά την κόκκινη σημαία που προκάλεσε η στάθμευση της Haas του Kevin Magnussen στην πίστα λόγω προβλήματος στον κινητήρα στο 37ο λεπτό και διήρκεσε 14 λεπτά, ο Verstappen πήγε να ξεκινήσει έναν γρήγορο γύρο με το δεύτερο σετ μαλακής γόμας, αλλά δεν είχε αναπτύξει επαρκή θερμοκρασία στα ελαστικά και εγκατέλειψε άμεσα την προσπάθεια. Στη συνέχεια άρχισε να βρέχει, οπότε ο χρόνος του Verstappen που μέτρησε στο τέλος σημειώθηκε με το πρώτο σετ ελαστικών.

Στην 4η θέση κατετάγη ο George Russell, ενώ ο team-mate του στη Mercedes, Lewis Hamilton βρέθηκε 9ος, παλεύοντας αρκετά με υπερστροφή στα αρχικά στάδια του FP1. O Russell δοκιμάζει στο Spa ένα αναβαθμισμένο δάπεδο. Αμφότερες οι Mercedes διαθέτουν καινούργια εξαρτήματα στις μονάδες ισχύος τους, αλλά κανένας από τους δύο δεν έχει ξεπεράσει το όριο ώστε να δεχθεί ποινή. Αυτό σημαίνει ότι οι Mercedes θα έχουν να παλέψουν μόνο με 1 Ferrari και 1 Red Bull στις πρώτες θέσεις της εκκίνησης.

Πολύ καλό χρόνο σημείωσαν οι Lance Stroll (Aston Martin) και Alex Albon (Williams) για να βρεθούν στην 5η και 6η θέση αντίστοιχα, εμπρός από τη McLaren του Daniel Ricciardo και την AlphaTauri του Yuki Tsunoda. O Esteban Ocon αντιμετώπισε προβλήματα πιθανότατα με ένα από τα ημιαξόνια της Alpine και έχασε το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας, ενώ πρόβλημα αντιμετώπισε και ο Valtteri Bottas, με τους μηχανικούς της Alfa Romeo να αφαιρούν το -καλυμμένο με λάδια- δάπεδο από το μονοθέσιο του Φινλανδού, που δεν πρόλαβε να κάνει γρήγορο γύρο για μία ακόμη φορά σε FP1.


Η κόκκινη σημαία που προκάλεσε ο Magnussen διήρκεσε τόσο πολύ διότι το σύστημα ERS του κινητήρα Ferrari της Haas παρουσίασε πρόβλημα στο σύστημα υψηλής τάσης και δεν ήταν ασφαλές να το αγγίξουν οι άνθρωποι της πίστας χωρίς ειδικά γάντια. Για αυτό ήταν αναμμένο το κόκκινο φως στην κορυφή του roll hoop, το οποίο σημαίνει ότι το μονοθέσιο δεν ήταν ασφαλές. Για αυτό και ο Magnussen πήδηξε από το μονοθέσιο, για να μην το αγγίζει ενώ πατάει στο έδαφος, διακινδυνεύοντας ηλεκτροπληξία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!