F1: Ποινή για Leclerc (και Verstappen;) και αναβαθμίσεις στο GP Βελγίου

Αρκετές αναβαθμίσεις παρουσίασαν στα μονοθέσιά τους στο GP Βελγίου οι ομάδες της Formula 1. Μεταξύ αυτών και το καινούργιο ERS της Ferrari, με τον Charles Leclerc να εκκινεί από το πίσω μέρος του grid, όπου αναμένεται να βρεθεί και ο Max Verstappen λόγω αντικατάστασης μονάδας ισχύος.

F1: Ποινή για Leclerc (και Verstappen;) και αναβαθμίσεις στο GP Βελγίου

Αρκετές αναβαθμίσεις παρουσίασαν στα μονοθέσιά τους στο GP Βελγίου οι ομάδες της Formula 1. Μεταξύ αυτών και το καινούργιο ERS της Ferrari, με τον Charles Leclerc να εκκινεί από το πίσω μέρος του grid, όπου αναμένεται να βρεθεί και ο Max Verstappen λόγω αντικατάστασης μονάδας ισχύος.

Θεωρείται σχεδόν σίγουρο ότι ο Charles Leclerc εκκινήσει το GP Βελγίου από το πίσω μέρος του grid, καθώς η Ferrari αποφάσισε να τοποθετήσει στο μονοθέσιο του Μονεγάσκου καινούργια μονάδα ισχύος, η οποία θα φέρει το αναβαθμισμένο σύστημα ERS. Τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας όλων των κατασκευαστών θα πρέπει να περάσουν ομολογκασιόν έως την 1η Σεπτεμβρίου, διαδικασία υπό την οποία οι κατασκευαστές καταθέτουν τα σχέδια του συστήματος (MGU-K, μπαταρία και ηλεκτρονικά ελέγχου) στη FIA για έγκριση, πριν από το οριστικό πάγωμα της εξέλιξής τους έως το τέλος του 2025.

Η Ferrari έχει επιλέξει την πίστα του Spa-Francorchamps επειδή τα προσπεράσματα είναι αρκετά εύκολα σε αυτήν. Ο Leclerc θα χρησιμοποιήσει και καινούργιο κιβώτιο, το 5ο φετινό του, δηλαδή πέραν του ορίου των τεσσάρων που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν χωρίς ποινή. O Carlos Sainz δεν πρόκειται να αλλάξει μονάδα.

Παράλληλα, δεδομένο θεωρεί ο ολλανδικός Τύπος ότι η Red Bull θα τοποθετήσει καινούργια μονάδα ισχύος (και κιβώτιο) στο μονοθέσιο του Max Verstappen, παρότι η Honda δεν έχει φέρει αναβαθμίσεις στο δικό της ERS. Η αυστριακή ομάδα είχε ανακοινώσει από τα μέσα Ιουλίου ότι θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσει μία επιπλέον μονάδα ισχύος φέτος.

Επίσης, αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα αναμένεται να χρησιμοποιήσει αυτό το Σαββατοκύριακο η Mercedes, με τους οδηγούς της να δέχονται ποινές, εφόσον χρησιμοποιήσουν 3η μπαταρία και ηλεκτρονικά ελέγχου. Στην επιστροφή της Formula 1 από το καλοκαιρινό διάλειμμα, αρκετές ομάδες παρουσίασαν αρκετές αεροδυναμικές αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους.

Η Mercedes, που θα αγωνιστεί με ειδικό χρωματισμό προς εορτασμό των 55 χρόνων της AMG, τροποποίησε τα πλευρικά τοιχώματα της εμπρός αεροτομής της W13 και τα προστατευτικά στο πλευρικά άκρα του εμπρός μέρους δαπέδου (από τους ακανόνιστους στροβιλισμούς των εμπρός τροχών). Επίσης, διαθέτει μικρότερα πτερύγια στα άκρα του δαπέδου, ενώ στην πίσω αεροτομή έχει αλλάξει το προφίλ και το χείλος εκφυγής του flap (πίσω πτερυγίου).

Όσον αφορά τη Red Bull, έχει παρουσιάσει μικρές αλλαγές στα καλύμματα ψυγείων της RB18, καθώς και στα αεροδυναμικά καλύμματα των ψαλιδιών της πίσω ανάρτησης. Η Ferrari έχει φέρει μία πίσω αεροτομή με ανασχεδιασμένο προφίλ πτερυγίου για να μειώσει τις παραγόμενες τιμές οπισθέλκουσας. Επίσης για τον ίδιο λόγο, η F1-75, διαθέτει μονά (αντί για διπλά) πτερύγια στο κάτω μέρος της πίσω αεροτομής.

Μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων παρουσίασε η McLaren, καθώς η MCL36 διαθέτει διαφορετικό σχεδιασμό διαχύτη και πιο λεπτά πτερύγια στην πίσω αεροτομή, προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις του Spa. Οι αεραγωγοί των πίσω φρένων έχουν επίσης τροποποιηθεί για να παράγουν λιγότερη αντίσταση, ενώ το κάλυμμα κινητήρα θα παρέχει λιγότερη απαγωγή θερμότητας (καθώς οι απαιτήσεις σε αυτό τον τομέα δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές στο Spa) και βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση, κλείνοντας μερικές διατρήσεις στο αμάξωμα. Επίσης, ανασχεδιάστηκαν ορισμένα πτερύγια στο εσωτερικό των πίσω τροχών καθώς και η μορφή των αεροδυναμικών καλυμμάτων των ράβδων του συστήματος διεύθυνσης στην εμπρός ανάρτηση.

Η Alpine παρουσίασε καινούργιους αεραγωγούς φρένων στον πίσω άξονα και αλλαγές στα αεροδυναμικά προστατευτικά από τους ακανόνιστους στροβιλισμούς των εμπρός τροχών, εμπρός από τα ψυγεία.

Η AlphaTauri τροποποίησε την κλίση των αεροδυναμικών καλυμμάτων του κατώτερου τριγώνου της πίσω ανάρτησης, καθώς και τα πτερύγια στο εσωτερικό των πίσω τροχών. Παράλληλα, η ιταλική ομάδα έχει τροποποιήσει τα άνω και κάτω πτερύγια της πίσω αεροτομής για να μειώσει την οπισθέλκουσα.

Η Aston Martin έχει προσαρμόσει τις εμπρός και πίσω αεροτομές της AMR22 για το χαμηλότερο αεροδυναμικό φορτίο που απαιτείται στο Spa, όπως έχει κάνει και οι Alfa Romeo και Williams. Η Haas διαθέτει μικρότερα πτερύγια στο κάτω μέρος της πίσω αεροτομής και το εσωτερικό των πίσω τροχών και αναμένεται να τοποθετήσει καινούργια μονάδα ισχύος στο μονοθέσιο του Mick Schumacher, με τον Γερμανό να δέχεται ποινές στη σειρά εκκίνησης.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!