WRC – Ράλλυ Ypres: Δεύτερη συνεχόμενη νίκη για τον Ott Tanak

Δείτε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τον 9ο γύρο της φετινής σεζόν, το Ράλλυ Ypres, που διεξήχθη στις ασφάλτινες διαδρομές του Βελγίου.

Το ασφάλτινο Ράλλυ Ypres αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της σεζόν του WRC, με πολύ στενούς δρόμους, απότομες στροφές και ελάχιστο περιθώριο λάθους. Ο επικεφαλής της βαθμολογίας, Kalle Rovanpera άνοιγε και πάλι το δρόμο, αλλά στην άσφαλτο, αυτό είναι πλεονέκτημα, καθώς η διαδρομή είναι καθαρή.

Ο Φινλανδός προηγήθηκε στην πρώτη ειδική (Vleteren 1), αλλά μία στιγμή υποστροφής στη 2η ειδική τον έστειλε σε χαντάκι, με αποτέλεσμα το Toyota GR Yaris να φέρει πολλαπλές τούμπες, γεγονός που οδήγησε στην εγκατάλειψη του φινλανδικού πληρώματος, το οποίο ευτυχώς ήταν καλά στην υγεία του, αλλά εγκατέλειψε από τον αγώνα.

Παρά το κακό ξεκίνημα, μέχρι το τέλος της πρώτης ημέρας, ο τοπικός ήρωας Thierry Neuville ήταν αυτός που βρέθηκε επικεφαλής του ράλλυ, με τον team-mate του στη Hyundai, Ott Tanak να τον ακολουθεί και τον Elfyn Evans (με Toyota Yaris) να έχει δεχθεί ποινή 10 δλ. λόγω καθυστερημένης άφιξης στο ξεκίνημα μίας εκ των ειδικών της ημέρας.

Ήδη από την πρώτη ειδική της 2ης ημέρας, ο Tanak πέρασε στην πρωτοπορία, με τον Neuville να παραδέχεται ότι ήταν πολύ συντηρητικός. Παράλληλα, ο Craig Breen, της M-Sport έπεσε σε χαντάκι, με αποτέλεσμα το Ford Puma του να φέρει και αυτό πολλαπλές τούμπες και να οδηγήσει τον Ιρλανδό σε εγκατάλειψη. Και σε αυτή την περίπτωση το πλήρωμα ήταν ανέγγιχτο.

WRC - Ott Tanak (Hyundai) - Rally Belgium 2022 (2)

Στη συνέχεια, προβλήματα μετάδοσης έπληξαν το Hyundai i20 N του Tanak, με το σύστημα τετρακίνησης να δυσλειτουργεί. Ως αποτέλεσμα, ο Εσθονός έχασε πολύ χρόνο, για να βρεθεί και πάλι δεύτερος, πίσω από τον Neuville με διαφορά 16,2 δλ. και μόλις 5 δλ. εμπρός από τον Evans στην ολοκλήρωση του πρωινού σκέλους της 2ης ημέρας.

Ο Neuville αμφισβήτησε τους ισχυρισμούς του team-mate του και συνέχισε να πιέζει, αλλά στη 2η ειδική του απογεύματος, την 15η συνολικά (Wijtschate 2), ο Βέλγος βγήκε εκτός δρόμου, προκαλώντας εκτεταμένες ζημιές στο Hyundai i20 N. Οι συμπατριώτες του τον έσπρωξαν πίσω στο δρόμο, αλλά αναγκάστηκε να σταματήσει λίγο αργότερα. Ο Tanak, που κληρονόμησε την πρωτοπορία, δήλωσε ότι οι οδηγοί της Hyundai θα έπρεπε να μάχονται εναντίον των άλλων ομάδων (κυρίως την Toyota) και όχι μεταξύ τους

Στο στρατόπεδο της M-Sport, η 19η και προτελευταία ειδική (Watou 2) δεν αποδείχθηκε καλή, καθώς ο Adrien Fourmaux -ο οποίος δεν αισθανόταν καλά- είχε μία έξοδο, προκαλώντας αρκετές ζημιές στο Ford Puma για να καταφέρει να τερματίσει. Στη μάχη για την κορυφή, αν και ο Evans πίεσε και πλησίασε τον Tanak στις πρώτες ειδικές της τελευταίας ημέρας, δεν κάλυψε αρκετό έδαφος για να απειλήσει τον Εσθονό, ο οποίος ήταν ταχύτερος στην προτελευταία ειδική.

WRC - Oliver Solberg (Hyundai i20 N) - Rally Belgium 2022

Καταφθάνοντας στην power stage, μόλις 5 αυτοκίνητα Rally1 βρίσκονταν μέσα στην πρώτη δεκάδα, αποδεικνύοντας το βαθμό δυσκολίας του Ράλλυ Ypres. Έπειτα από την καταστροφική πρώτη ημέρα, ο στόχος του Rovanpera ήταν να μειώσει τη βαθμολογική απώλεια, στοχεύοντας στους 5 επιπλέον βαθμούς που δίνει η νίκη στην power stage και τα κατάφερε.

Ο Tanak διατηρήθηκε επικεφαλής για να κατακτήσει τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του (έπειτα από την επικράτησή του στο Ράλλυ Φινλανδίας), με τον Evans να τον ακολουθεί στη 2η θέση, με τον team-mate του στην Toyota, Esapekka Lappi (που είχε επιλέξει ελαστικά βροχής σε στεγνό οδόστρωμα την 1η ημέρα και είχε χάσει πολύ χρόνο), να συμπληρώνει το βάθρο. O Oliver Solberg σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, ολοκληρώνοντας τον αγώνα στην 4η θέση με το Hyundai i20 N.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!