WRC – Ράλλυ Φινλανδίας: Ο Tanak νικητής στην πατρίδα του Rovanpera

Ο Εσθονός Ott Tanak πήρε τη δεύτερη φετινή του νίκη -και της Hyundai- μέσα στην πατρίδα του κυρίαρχου της φετινής σεζόν του WRC, Kalle Rovanpera.

O 8ος γύρος της φετινής σεζόν του WRC, το Ράλλυ Φινλανδίας, διεξήχθη αυτό το Σαββατοκύριακο. Πρόκειται για τον ταχύτερο αγώνα του Πρωταθλήματος, για αυτό και το αποκαλούν χωμάτινο Grand Prix και είναι ένας από τους αγώνες που όλα τα πληρώματα θέλουν να κερδίσουν.

Ο Ott Tanak, με Hyundai i20 N, τέθηκε επικεφαλής από την νωρίς, κερδίζοντας την 2η και την 4η ειδική, ενώ ο Φινλανδός οδηγός της Toyota, Esapekka Lappi, τον πλησίασε προς το τέλος της 1ης ημέρας, κερδίζοντας τις τρεις τελευταίες ειδικές, με τον Ουαλό team-mate του, Elfyn Evans στην 3η θέση. Με πολύ κακό τρόπο ξεκίνησε ο αγώνας του Oliver Solberg, του οποίου το Huyndai i20 N ανετράπη στην πρώτη κιόλας στροφή της πρώτης ειδικής της Παρασκευής.

Δύο οδηγοί της M-Sport χτύπησαν βράχο την πρώτη ημέρα. Στην περίπτωση του Adrien Fourmaux προκάλεσε βλάβη στο σύστημα διεύθυνσης του Ford Puma, αν και κατάφερε να την επισκευάσει κάπως μέχρι να φτάσει σε service park, αλλά έχασε πάρα πολύ χρόνο. Ο Craig Breen χτύπησε ένα βράχο στην αρχή των απογευματινών ειδικών, αλλά κατάφερε να συνεχίσει για να ολοκληρώσει την 1η ημέρα στην 5η θέση, πίσω από τον Kalle Rovanpera, o οποίος είχε μια τρομακτική στιγμή, όταν βούτηξε έναν από τους πίσω τροχούς του Toyota Yaris σε χαντάκι, αλλά κατάφερε να συνεχίσει.

O Breen χτύπησε κι άλλο βράχο το Σάββατο και η ημέρα του τελείωσε εκεί. O Evans κέρδισε την 1η ειδική της δεύτερης ημέρας, αλλά ο Rovanpera, κινούμενος ταχύτερα από όλους στις βρεγμένες ειδικές διαδρομές 12 και 13, κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Ουαλό team-mate του, παρότι πάτησε και πάλι εκτός δρόμου. Το απόγευμα, μία πέτρα ράγισε το παρμπρίζ του Toyota Yaris του Lappi και με περιορισμένη ορατότητα, ο Φινλανδός έχασε τη δεύτερη θέση από τον συμπατριώτη και team-mate του, Rovanpera.

Ο επικεφαλής της βαθμολογίας επικράτησε σε τρεις από τις τέσσερις ειδικές του απογεύματος του Σαββάτου, παρότι είχε «ξεζαντώσει» ελαφρώς ένα από τα ελαστικά του. O Evans έχασε έδαφος όταν καθ’ οδόν προς την τελευταία ειδική του Σαββάτου αναγκάστηκε να δέσει με ιμάντα την ανάρτηση του πίσω δεξιού τροχού, έπειτα από αστοχία της βίδας που τη συγκρατούσε, αλλά διατήρησε την 4η θέση.

Στο τέλος της δεύτερης ημέρας και με μόλις τέσσερις ειδικές διαδρομές να απομένουν την Κυριακή, η διαφορά μεταξύ του επικεφαλής Tanak και του 2ου, Rovanpera, ήταν μόλις 8,4 δλ. Ο Tanak κέρδισε τις δύο πρώτες ειδικές της τελευταίας ημέρας. Στην προτελευταία, ο Lappi βγήκε εκτός δρόμου και έφερε τρεις τούμπες, προκαλώντας αρκετές ζημιές στο Toyota Yaris που οδηγεί. Μεταξύ τους, διαρροή στο ψυγείο, την οποία επισκεύασε με εποξική ρητίνη. Αφαίρεσε το θρυμματισμένο παρμπρίζ και κατάφερε να τερματίσει και την power stage για να διατηρήσει την 3η θέση.

Ο Rovanpera δεν κατάφερε να φτάσει τον Tanak, αλλά πήρε τους 5 βαθμούς της Power Stage, στην οποία ήταν ταχύτερος. Το γεγονός ότι ο Φινλανδός «καθάριζε» το δρόμο, όντας ο πρώτος που χρονομετρούνταν στις ειδικές της Παρασκευής του κόστισε αρκετό χρόνο. Ο Tanak όμως, παλεύοντας ιδίως την πρώτη ημέρα με ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν ανταποκρινόταν όπως θα ήθελε, όταν είδε την ευκαιρία να επικρατήσει για 3η φορά στη Φινλανδία, δεν την άφησε ποτέ να φύγει από τα χέρια του, μέχρι το τέλος.

WRC - Ott Tanak (Hyundai) - Rally Finland 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!