Οδηγούμε το αμιγώς ηλεκτρικό Nissan Ariya στη Σουηδία

Το κορυφαίο μοντέλο νέας γενιάς της Nissan ακούει στο όνομα Ariya και είναι αυτό που σηματοδοτεί τις εξελίξεις, πατώντας πάνω σε ένα SUV αμάξωμα, με αμιγώς ηλεκτρική… καρδιά.

Οδηγούμε το αμιγώς ηλεκτρικό Nissan Ariya στη Σουηδία

Το κορυφαίο μοντέλο νέας γενιάς της Nissan ακούει στο όνομα Ariya και είναι αυτό που σηματοδοτεί τις εξελίξεις, πατώντας πάνω σε ένα SUV αμάξωμα, με αμιγώς ηλεκτρική… καρδιά.

Η Nissan είναι από τους πρωτοπόρους της ηλεκτροκίνησης, με το Leaf να δείχνει το δρόμο, όταν ο ανταγωνισμός έδειχνε να μην πιστεύει ότι ένα ηλεκτρικό μοντέλο μπορεί να σταθεί στην αγορά. Από τότε έχουν περάσει περισσότερο από 10 χρόνια, με την εμπειρία που φέρνει στους κόλπους της ιαπωνικής εταιρείας να είναι πλέον πολύτιμη και πλήρως αξιοποιήσιμη.

Κάπως έτσι προέκυψε το αμιγώς ηλεκτρικό SUV, το Ariya, το οποίο αποτελεί την κορωνίδα της γκάμας της και σηματοδοτεί τις εξελίξεις, που έχουν ήδη δρομολογηθεί, με τα πλάνα να περιλαμβάνουν τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της άμεσα.

Από το 2023 η Nissan έχει ανακοινώσει ότι σταματάει την εξέλιξη των αμιγώς θερμικών συνόλων, με τον απώτερο στόχο να έχει τεθεί για το 2030, χρονιά κατά την οποία ο ιαπωνικός κολοσσός θα έχει αμιγώς ηλεκτροκίνητη γκάμα.

Σχεδιασμένο με τη νέα φιλοσοφία της Nissan που προάγει τον loung χαρακτήρα, την άνεση και την ασφάλεια, ξεχωρίζει από την υπόλοιπη γκάμα. Η μάσκα σχήματος V είναι πλέον κλειστή, αφού δεν υπάρχουν ανάγκες ψύξης, ενώ τα λεπτά φωτιστικά σώματα αποτελούν σήμα κατατεθέν.

Με μήκος 4,595 μ. και πλάτος 1,880 μ., επιβάλλεται χωρίς να επιδιώκει να κρύψει τον όγκο του. Σε κερδίζει με την πρώτη ματιά και ακόμα περισσότερο όταν το βλέμμα σου περιηγηθεί στο πίσω μέρος του. Εκεί όπου οι σχεδιαστές έκαναν τη διαφορά, υιοθετώντας στοιχεία κουπέ, δημιουργώντας ένα έντονο τόξο στην οροφή, το οποίο κατεβαίνει χαμηλά για να συναντήσει τη γραμμή των θυρών που ανεβαίνει.

Το ύψος έχει διατηρηθεί σχετικά χαμηλά 1,660 μ. με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2,775 μ. προδιαθέτοντας για την ευρυχωρία που θα συναντήσεις στο εσωτερικό του ιαπωνικού coupe-SUV. Για την κατασκευή του Ariya έχει χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα για ηλεκτρικά μοντέλα CMF-EV, που φιλοξενεί τη μπαταρία κάτω από το πάτωμα.

Ως συνέπεια, ο χώρος που διαμορφώνεται στο εσωτερικό είναι επίπεδος, ενώ οι επιβαίνοντες κάθονται πιο ψηλά, έχοντας απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Η ποιότητα είναι υψηλού επιπέδου και η καλύτερη που έχουμε δει σε μοντέλο της Nissan, απογειώνοντας την εμπειρία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ο χώρος είναι άπλετος, με την ηλεκτρικά μετακινούμενη κεντρική κονσόλα, ανάμεσα στους δύο εμπρός να είναι κερδίζει τις εντυπώσεις. Με τον ίδιο τρόπο ρυθμίζονται και τα καθίσματα, όπως και το τιμόνι.

Εδώ, στο Ariya, τα χειριστήρια είναι αφής, με καλή αίσθηση και ενσωματώνονται άψογα στον hi tech χαρακτήρα του μοντέλου. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και το ταμπλό με τη μίνιμαλ σχεδίαση που είναι τραβηγμένο εμπρός απελευθερώνοντας ακόμα περισσότερο χώρο. Οι ψηφιακές οθόνες 12,3 ιντσών συνδέονται μεταξύ τους και δημιουργούν την αίσθηση της ενιαίας, παρέχοντας πληροφορίες για όλες τις λειτουργίες. Επιπλέον, ένα μεγάλο head-up display φροντίζει να μην πάρει τα μάτια του από το δρόμο οδηγός, προβάλλοντας πληροφορίες ακόμα και για την πλοήγηση.

Κίνηση σε δύο και τέσσερις τροχούς…

Το Nissan Ariya διατίθεται σε δύο εκδόσεις όσον αφορά την κίνηση, που περνάει στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος e-4ORCE. Ισάριθμες είναι και οι εκδόσεις μπαταρίας, με ονομαστική χωρητικότητα 66 kWh (63 kWh ωφέλιμη) και τη μεγαλύτερη των 91 kWh (87 kWh ωφέλιμη). Ωστόσο, όσον αφορά την απόδοση υπάρχουν τρεις εκδόσεις, με 160 kW (218 ίππους) ή 178 kW (242 ίππους) και 300 Nm ροπής, με μετάδοση στους δύο τροχούς ή με 225 kW (306 ίππους) και 600 Nm ροπής με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Με βάρος που ανέρχεται από τα 1.900 κιλά έως τα 2.200 κιλά, ανάλογα με την έκδοση, το Ariya μόνο αργό δεν μπορεί να θεωρηθεί στις τυποποιημένες επιδόσεις του. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,5 δλ. στην λιγότερο ισχυρή έκδοση με την κίνηση στους δύο τροχούς, ενώ στην τετρακίνητη ο αντίστοιχος χρόνος είναι 7,6 δλ. Αμφότερες έχουν μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, ενώ στην ισχυρότερη έκδοση αυτή διαμορφώνεται στα 200 χλμ./ώρα. Πιο γρήγορη είναι και στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, αφού απαιτεί μόλις 5,7 δλ.

Οδηγώντας το Ariya στους δρόμους πέριξ της Στοκχόλμης, σε επαρχιακό δίκτυο, πόλη, αλλά και εθνικό, γίνεται άμεσα σαφές πόση δουλειά έχει γίνει στο αμάξωμα. Προσφέρει υψηλού επιπέδου άνεση, με κορυφαία ποιότητα κύλισης, ενώ διατηρεί ατσαλάκωτους οδηγό και επιβάτες, ακόμα και μετά από πολύωρη συμβίωση μαζί του.

Η αυτονομία της μικρότερης έκδοσης ξεπερνάει οριακά τα 400 χιλιόμετρα, ενώ στην πράξη και κατά τη διάρκεια της δοκιμής, με τα ιδιαίτερα αυστηρά και χαμηλά όρια που υπάρχουν στη Σουηδία, είδαμε χαμηλή κατανάλωση, από 11,5 kW/100 χλμ. έως 14,5 kW/100 χλμ., με την πραγματική αυτονομία να ξεπερνάει και τα 450 χιλιόμετρα. Όσον αφορά τις δύο επόμενες εκδόσεις με τη μεγάλη μπαταρία των 87 kWh, αυτή φτάνει τα 535 χιλιόμετρα στην έκδοση με κίνηση στους δύο τροχούς και στα 500 χιλιόμετρα στην τετρακίνητη.

Σε κάθε περίπτωση, το Ariya εξοπλίζεται με φορτιστή 22 kW, ενώ υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ρεύμα 130 kW, που παρέχουν τη δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας από 20-80% σε μόλις 30 λεπτά. Η πρώτη επαφή σε δημόσιο δρόμο με το Nissan Ariya μας έδειξε ότι μπορεί να είναι το μοντέλο που θα σηματοδοτήσει τις εξελίξεις στους κόλπους της ιαπωνικής εταιρείας, δείχνοντας με τον καλύτερο τρόπο πως μπορεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV να είναι.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!