Η επιστροφή της ιδέας του fan car στο Goodwood

Για πρώτη φορά από το 1978, ένα fan car συμμετέχει σε αγώνες, καθώς η McMurtry Automotive θα προσπαθήσει με το αμιγώς ηλεκτρικό fan car Speilberg να καταρρίψει το ρεκόρ του Goodwood.

Η επιστροφή της ιδέας του fan car στο Goodwood

Για πρώτη φορά από το 1978, ένα fan car συμμετέχει σε αγώνες, καθώς η McMurtry Automotive θα προσπαθήσει με το αμιγώς ηλεκτρικό fan car Speilberg να καταρρίψει το ρεκόρ του Goodwood.

Το 1978 στις απαρχές των μονοθεσίων ground effect της Formula 1, o σχεδιαστής της Brabham, Gordon Murray, προκάλεσε αίσθηση παρουσιάζοντας την BT46B “fan car”. Το συγκεκριμένο μονοθέσιο ήταν η απάντηση στην αεροδυναμική διαμόρφωση ground effect που είχε εισάγει στη Formula 1 η Lotus. Ο Murray είχε τοποθετήσει έναν τεράστιο ανεμιστήρα στο πίσω μέρος «κυρίως για την ψύξη του κινητήρα», παρακάμπτοντας τους κανονισμούς που απαγόρευαν κινούμενα αεροδυναμικά βοηθήματα.

Η κύρια δουλειά του όμως ήταν να αντλεί τον αέρα κάτω από το δάπεδο, δημιουργώντας διαφορά πίεσης που αύξανε το παραγόμενο αεροδυναμικό φορτίο. Το μονοθέσιο συμμετείχε σε έναν μόνο αγώνα, το GP Σουηδίας εκείνης της σεζόν, όπου o Niki Lauda κέρδισε με ευκολία πίσω από το τιμόνι του, πριν ο ιδιοκτήτης τότε της Brabham, Bernie Ecclestone το αποσύρει, για να σταματήσουν οι αντιδράσεις εναντίον του, έχοντας ήδη βλέψεις να αναλάβει το εμπορικό κομμάτι του σπορ, όπως έκανε στη συνέχεια.

Τώρα, 44 χρόνια μετά, ένα fan car εμφανίζεται και πάλι στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το 2016, ένας από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες της Βρετανίας, ο Sir David McMurtry, ανέθεσε την αποστολή σε μια ομάδα πρώην μηχανολόγων της Formula 1 να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν το απόλυτο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων. Πέρυσι, στο Goodwood Festival of Speed αποκαλύφθηκε στο κοινό το αποτέλεσμα αυτής της πρόκλησης, το McMurtry Speirling.

Δώδεκα μήνες αργότερα, έχοντας πραγματοποιήσει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα δοκιμών με τον πρώην οδηγό της Formula 1, Max Chilton, η ομάδα επιστρέφει στο Goodwood, αυτή τη φορά διεκδικώντας τη νίκη, με φιλοδοξίες να καταρρίψει και το απόλυτο ρεκόρ της διαδρομής ανάβασης. Το μυστικό των επιδόσεων του Speirling είναι ότι ο σχεδιασμός του ξεκίνησε με λευκή κόλλα χαρτί. Ο McMurtry ανέθεσε στην ομάδα να αναθεωρήσει πως πρέπει να μοιάζει ένα αυτοκίνητο στον 21ο αιώνα, ξεκινώντας από τις πρώτες αρχές και όχι ακολουθώντας την καθιερωμένη διαδικασία εξέλιξης των προηγούμενων.

Το αποτέλεσμα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό, μικρών διαστάσεων όχημα, το οποίο επικεντρώνεται στην οδηγική απόλαυση και τις επιδόσεις. Σκοπός του Speirling είναι να προαναγγείλει μια νέα εποχή όσον αφορά τις δυνατότητες των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που προορίζονται για χρήση στην πίστα, να επιταχύνει την ευρύτερη ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων και να αναδείξει την McMurtry Automotive ως καινοτόμο εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων δρόμου και πίστας.

Το στοιχείο που διαφοροποιεί το Speirling είναι οι «ανεμιστήρες» που διαθέτει, οι οποίοι παράγουν αεροδυναμικό φορτίο 2.000 κιλών, δηλαδή υπερδιπλάσιο του βάρους του. Σε αντίθεση με τα συμβατικά οχήματα, η εν λόγω αρνητική άντωση είναι διαθέσιμη σε όλες τις ταχύτητες, καθώς δεν βασίζεται στη ροή του αέρα πάνω από το αυτοκίνητο. Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές, καθώς η McMurtry Automotive ισχυρίζεται ότι Speirling παράγει υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο από ένα μονοθέσιο της Formula 1 σε ταχύτητες έως και 240 χλμ./ώρα, με σημαντικά μικρότερη αντίσταση.

Η άμεση παραγωγή αεροδυναμικού φορτίου επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση της στιγμιαίας ροπής από τους δύο ηλεκτροκινητήρες που μεταδίδουν κίνηση στον πίσω άξονα με αποτέλεσμα η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 1,5 δλ. και τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα, η οποία περιορίζεται λόγω της χρήσης κιβωτίου αναβάσεων. Οι επιδόσεις αυτές, καθώς και η αυτοπεποίθηση που αποκτήθηκε από τις εκτεταμένες δοκιμές στην πίστα με τον πρώην οδηγό της Formula 1, του Le Mans και του IndyCar, Max Chilton, έπεισαν την ομάδα της McMurtry ότι η επίτευξη του ρεκόρ στην ανάβαση του Goodwood είναι εφικτή.

Το ρεκόρ κατέχει σήμερα το Volkswagen ID.R, ενώ προηγουμένως το κατείχε ένα μονοθέσιο Formula 1 της McLaren. Σε αυτή την προσπάθεια, ο Chilton θα έχει την υποστήριξη του πρωτοπόρου αυτή τη στιγμή στη βαθμολογία του Βρετανικού Πρωταθλήματος αναβάσεων, Alex Summers. Το γεγονός ότι οδηγοί με διαφορετικές ειδικότητες μοιράζονται το αυτοκίνητο, θα βοηθήσει να ωθήσουν ο ένας τον άλλον και το αυτοκίνητο στο μέγιστο δυνατό.

Tο πακέτο μπαταριών 60 kWh και 800 V του Speirling έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από την McMurtry Automotive χρησιμοποιώντας πρωτοποριακές κυψέλες Molicel, οι οποίες παρέχουν πάνω από 30 λεπτά αυτονομίας στην πίστα. Το Goodwood Festival of Speed θα διεξαχθεί μεταξύ 23 και 26 Ιουνίου και ήδη έχουν εξαντληθεί όλα τα εισιτήρια, με εκτιμώμενη προσέλευση 200.000 θεατών συνολικά κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ημερών.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!