F1: H Ferrari στοχεύει σε υψηλότερες τελικές στο Μαϊάμι

Η ομάδα της Ferrari θα παρουσιάσει ένα αεροδυναμικό πακέτο παραγωγής χαμηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης για το επόμενο Grand Prix της φετινής σεζόν στη Formula 1, που θα διεξαχθεί στο Μαϊάμι.

F1: H Ferrari στοχεύει σε υψηλότερες τελικές στο Μαϊάμι

Η ομάδα της Ferrari θα παρουσιάσει ένα αεροδυναμικό πακέτο παραγωγής χαμηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης για το επόμενο Grand Prix της φετινής σεζόν στη Formula 1, που θα διεξαχθεί στο Μαϊάμι.

Το αεροδυναμικό πακέτο που αναμένεται να παρουσιάσει η Ferrari στο πρώτο Grand Prix που θα διεξαχθεί Μαϊάμι στην ιστορία της Formula 1, έχει προγραμματιστεί ειδικά για τις απαιτήσεις της αμερικανική πίστας, με σκοπό να αυξήσει την τελική ταχύτητα της F1-75. Οι μεγάλες ευθείες του Miami Gardens, αναμένεται να φέρουν στο επίκεντρο τις τελικές ταχύτητες των μονοθεσίων, ενώ κι άλλες ομάδες αναμένεται να φέρουν αεροδυναμικά πακέτα παραγωγής χαμηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης και κατά συνέπεια οπισθέλκουσας.

Παρότι οι αντίπαλοι της Ferrari συμφωνούν ότι η ιταλική μονάδα ισχύος είναι η πιο δυνατή φέτος, οι τελικές ταχύτητες του μονοθεσίου της Scuderia υστερούν σημαντικά σε σύγκριση με αυτές της Red Bull, σε όλους τους αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής φέτος. Ακόμα και στην Imola, όπου η RB18 διέθετε μια αρκετά ογκώδη πίσω αεροτομή. Σε αντίθεση με όλες τις υπόλοιπες ομάδες, η Ferrari δεν παρουσίασε αναβαθμίσεις στην Imola.

Η ιταλική ομάδα αναμένεται να παρουσιάσει το μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων στο μεθεπόμενο Grand Prix, που θα διεξαχθεί στη Βαρκελώνη, μεταξύ 22 και 24 Μαΐου. Όταν ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, ρωτήθηκε αν η Scuderia θα φέρει αναβαθμίσεις στο Μαϊάμι, απάντησε: «Όχι δε θα έχουμε το βασικό πακέτο αναβαθμίσεων στο Μαϊάμι. Αλλά θα έχουμε μερικά καινούργια εξαρτήματα στο μονοθέσιο».

«Επειδή το Μαϊάμι είναι πίστα με υψηλές ταχύτητες, σε σχέση με αυτές που είχαμε έως τώρα, όσον αφορά την αεροδυναμικό φορτίο που παράγει το μονοθέσιο, θα χρησιμοποιήσουμε κάτι διαφορετικό σε σύγκριση με αυτά που είχαμε μέχρι στιγμής. Ευελπιστούμε, και είμαστε αρκετά πεπεισμένοι ότι το επίπεδο αεροδυναμικού φορτίου που θα φέρουμε στο Μαϊάμι είναι αρκετά αποδοτικό. Αλλά γνωρίζουμε επίσης ότι η Red Bull έχει καλό πακέτο μέσου/χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου και θα είναι ανταγωνιστική. Θα είναι μια εντελώς καινούργια πίστα και πρόκληση, αρκετά ενδιαφέρουσα. Είμαι περίεργος να τη δω όταν βρεθούμε εκεί».

Γνωρίζουμε ότι η Mercedes καταλογίζει στις έντονες ταλαντώσεις και τα μέτρα που αναγκάζεται να λάβει για τις αντιμετωπίσει το γεγονός ότι η W13 παρουσιάζει χαμηλές τελικές ταχύτητες στις ευθείες. Η γερμανική ομάδα αναγκάζεται να ανασηκώνει από το έδαφος το μονοθέσιο από το έδαφος. Αυτό αυξάνει τη μετωπική επιφάνεια του μονοθεσίου, επειδή η πίσω αεροτομή «κάθεται» πιο ψηλά. Η Ferrari επίσης ρυθμίζει το μονοθέσιό της με αρκετή απόσταση από το έδαφος.

Ωστόσο, στις χαμηλές τελικές ταχύτητες της F1-75 ενδέχεται να συμβάλλει ο αρκετά ογκώδης σχεδιασμός των καλυμμάτων των ψυγείων, παρότι ερασιτεχνικές μελέτες σε CFD έχουν δείξει ότι η τρισδιάστατη καμπυλωτή μορφή τους στο επάνω μέρος φαίνεται να μειώνει τις τιμές οπισθέλκουσας. Η Ferrari έχει το πλεονέκτημα έναντι της Red Bull στα αρχικά στάδια των ευθειών, παρέχοντας καλύτερη πρόσφυση στην έξοδο των στροφών -απόρροια και των πιο μαλακών ρυθμίσεων αναρτήσεων- εντούτοις, η Red Bull υπερέχει στο τέλος των ευθειών.

Όπως ανέφερε ο Binotto, «Εξακολουθούμε να εργαζόμαστε στον τομέα των ταλαντώσεων, οι οποίες όπως μπορείτε να δείτε, είναι αρκετά ορατές. Σίγουρα τις παρουσιάζουμε σε υψηλότερο βαθμό από τη Red Bull. Εκεί κρύβονται και δυνατότητες βελτίωσης της απόδοσης τις οποίες χρειάζεται να ξεκλειδώσουμε. Εάν κοιτάξουμε Jeddah, σίγουρα ήταν πολύ πιο γρήγοροι. Αν εξετάσουμε το Μπαχρέιν, η επίδραση του DRS ήταν ισχυρή και ο τρόπος που μας έφταναν στις ευθείες ήταν σημαντικός. Αλλά στη συνέχεια, αν κοιτάξω την Αυστραλία, όπου νομίζω ότι προσέθεσαν λίγο αεροδυναμικό φορτίο, η ταχύτητα ήταν πολύ παρόμοια μεταξύ των δύο μονοθεσίων».

«Αν κοιτάξετε τις πίσω αεροτομές που έχουν, σίγουρα αύξησαν το επίπεδο αρνητικής άντωσης. Νομίζω ότι όταν αγωνιζόμαστε με παρόμοιες αεροτομές, βρισκόμαστε πολύ κοντά και στην τελική ταχύτητα. Έτσι, δεν νομίζω ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά εκεί. Γνωρίζουμε ότι μπορούμε να βελτιώσουμε τις αεροτομές μας για να τις κάνουμε πιο αποδοτικές, αλλά δεν περιμένω να αποτελέσει πρόβλημα για συγκεκριμένες πίστες».

«Εμείς ως Ferrari, σίγουρα θα έχουμε νέες αεροτομές για μεσαία με χαμηλά επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου στους επόμενους αγώνες, όταν χρειαστεί. Και τότε είναι μόνο θέμα συμβιβασμού: τι πιστεύεις ότι είναι καλύτερο από άποψη όχι μόνο του χρόνου στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά και του ρυθμού αγώνα και της καταπόνησης των ελαστικών. Υπήρξαν αγώνες όπου πιστεύω ότι η επιλογή μας ήταν η σωστή. Ίσως να μην ήταν στη Jeddah, ή απλά, για μερικούς γύρους, η δική τους αποδείχθηκε ότι ήταν η σωστή. Αλλά αυτό, νομίζω, είναι σπουδαίο: το γεγονός ότι έχουμε διαφορετικές λύσεις, διαφορετικά στησίματα, επιλογές, κάνει τον αγώνα πιο θεαματικό» κατέληξε ο Ιταλός.

Έπειτα από την εντός έδρας ψυχρολουσία της Imola, η Ferrari θα κληθεί να απαντήσει στη Red Bull, αν δε θέλει να δει να μειώνεται περαιτέρω το βαθμολογικό της προβάδισμα σε αμφότερα τα Πρωταθλήματα. Εντούτοις -θεωρητικά τουλάχιστον- η πίστα του Miami Gardens αναμένεται να ευνοεί τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου της Red Bull, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα. Αξίζει να αναφερθεί πάντως, ότι εχθές, στο τεστ ελαστικών της Pirelli στην Imola, όπου συμμετείχε και η Ferrari, η F1-75 διέθετε διαφορετική μορφή στα άκρα του δαπέδου, σε μια προσπάθεια να καταπολεμήσει το φαινόμενο των ταλαντώσεων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!