Οδηγούμε το νέο Suzuki S-Cross

Το ολοκαίνουριο Suzuki S-Cross έχει εξαιρετική σχέση αξίας-τιμής και είναι καλό στην οδήγηση, αλλά το εσωτερικό του που δίνει έμφαση στη χρηστικότητα δεν αρέσει σε όλους τους αγοραστές

Οδηγούμε το νέο Suzuki S-Cross

Το ολοκαίνουριο Suzuki S-Cross έχει εξαιρετική σχέση αξίας-τιμής και είναι καλό στην οδήγηση, αλλά το εσωτερικό του που δίνει έμφαση στη χρηστικότητα δεν αρέσει σε όλους τους αγοραστές

Το νέο S-Cross είναι ένα πολύ σημαντικό μοντέλο για τη Suzuki. Σχεδιάστηκε για να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 2%, το οποίο μπορεί να μην ακούγεται πολύ, αλλά δεδομένων των δυνατών αντιπάλων του όπως το Volkswagen Tiguan και το δημοφιλές Nissan Qashqai και εν γένει αυτής της πολυπληθούς κατηγορίας, σίγουρα είναι μια δυναμική είσοδος, με βλέψεις.

Ως εκ τούτου, η Suzuki παρατήρησε μερικά πράγματα που ο ανταγωνισμός κάνει καλά και τα χρησιμοποίησε ως αφετηρία για το νέο S-Cross, με στόχο να χτυπήσει τους ανταγωνιστές της όπου μπορεί. Μέσα σε αυτά περιλαμβάνεται και ο κινητήρας, ένα υπερτροφοδοτούμενος 4κύλινδρος mild hybrid 1,4 λίτρων, με απόδοση 129 ίππων και 235 Nm ροπής. Πρόκειται για ένα δοκιμασμένο σύνολο, καθώς το βρίσκουμε και στο Swift, αλλά και στο Vitara.

Διακρίνεται για την προθυμία του, με όλη αυτή τη ροπή να είναι διαθέσιμη από χαμηλά. Ακόμα και να πιέσεις το γκάζι μέχρι το πάτωμα, με έκτη σχέση στο κιβώτιο και μόλις με 1.500 σ.α.λ., ο κινητήρας αποκρίνεται δυνατά, κάτι που κάνεις τις προσπεράσεις αρκετά εύκολη υπόθεση. Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων μπορεί να μοιάζει λίγο «δύστροπο», αλλά αυτό προσθέτει στη συνολική γοητεία του μοντέλου.

Στο δρόμο και στις χαμηλές ταχύτητες παρουσιάζεται λίγο «χαλαρό», αλλά μόλις βγεις από την πόλη και βρεθείς σε ανοιχτό δρόμο δείχνει τις αρετές του. Επίσης, η πρόσφυση είναι άφθονη, με το κράτημα καλό, ειδικά αν επιλέξεις την έκδοση με το σύστημα τετρακίνησης. Και καθώς το αυτοκίνητο είναι σχετικά ελαφρύ για μοντέλο της κατηγορίας του, παρουσιάζεται και ιδιαίτερα ευέλικτο για τα δεδομένα των οικογενειακών crossover.

Οικονομικό…

Η Suzuki επίσης τονίζει ότι το S-Cross είναι ένα από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του, αρκεί να μην το συγκρίνεις με κάποιο πλήρως υβριδικό ή Plug-in υβριδικό μοντέλο. Η οικονομικότερη έκδοση με την κίνηση στους εμπρός τροχούς έχει κατανάλωση 4,6 λτ./100 χλμ. με την αντίστοιχη mild hybrid έκδοση του Hyundai Tucson να έχει 6,6 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση.

Η τετρακίνηση έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο που οδηγούμε έχει μέση κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ., όταν το Nissan Qashqai με το ήπιο υβριδικό σύστημα και τη κίνηση στους εμπρός τροχούς έχει κατανάλωση 6,4 λτ./100 χλμ. Σίγουρα θα πρέπει να περάσουμε περισσότερο χρόνο με το αυτοκίνητο και να κάνουμε πιο πολλά χιλιόμετρα για να βγάλουμε ένα ασφαλές συμπέρασμα, ωστόσο τα πρώτα δείγματα είναι αναμφίβολα ελπιδοφόρα.

Ωστόσο, δεν είναι όλα τόσο ρόδινα. Η ποιότητα στο εσωτερικό του S-Cross δεν φτάνει στα επίπεδα των ανταγωνιστών από τον Όμιλο Volkswagen. Κάποια από τα διακοσμητικά στοιχεία δεν δείχνουν τόσο ποιοτικά και οι πόρτες είναι ελαφριές και ακούγονται έτσι, όταν τις κλείνεις. Οι διακόπτες φαίνονται επίσης λίγο ξεπερασμένοι σε αυτό το ανανεωμένο αυτοκίνητο, αλλά όλα τα μπουτόν είναι μεγάλα και ογκώδη, άρα αναμένεται να είναι και ανθεκτικά.

Προσιτό και καλά εξοπλισμένο…

Η χαμηλή εισαγωγική τιμή του νέου Suzuki S-Cross που ορίζεται στα 20.670 ευρώ στην ελληνική αγορά, αντισταθμίζει τα όποια παράπονα. Επιπλέον, είναι οικονομικότερο του ανταγωνισμού του, ενώ διαθέτει έναντι αυτών και καλύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, προσαρμοζόμενο cruise control, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και κάμερα παρκαρίσματος.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, κλιματισμό, οθόνη πληροφοριών στον πίνακα οργάνων 4,2 ιντσών και οθόνη του συστήματος πολυμέσων 7 ιντσών. Το Apple CarPlay και το Android Auto ανήκουν επίσης στο βασικό εξοπλισμό. Επίσης διαθέτει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αυτόματους προβολείς LED, ράγες οροφής αλουμινίου και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες.

Επιλέγοντας την κορυφαία έκδοση, παίρνεις επιπλέον, δερμάτινες επενδύσεις, μια μεγάλη πανοραμική οροφή και κάμερα 360 μοιρών, η οποία προσφέρεται για πρώτη φορά από τη Suzuki. Η κορυφαία έκδοση διαθέτει επίσης μια μεγάλη οθόνη 9 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, με πιο ευκρινή γραφικά και πιο εύχρηστο περιβάλλον σε σχέση άλλα συστήματα της Suzuki, έτσι η οθόνη του συστήματος δορυφορικής πλοήγησης είναι σημαντικά πιο ευανάγνωστη.

Κατά τα λοιπά, η καμπίνα των επιβατών διακρίνεται για την ευρυχωρία της. Υπάρχει χώρος για πέντε ενήλικες και ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 430 λίτρα, τιμή σίγουρα ανταγωνιστική. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα ανάκλησης της πλάτης προς τα εμπρός, απελευθερώνοντας έτσι ακόμα 10 λίτρα στο χώρο αποσκευών.

Συμπέρασμα

Η τρίτη γενιά του S-Cross σίγουρα αποτελεί ένα μεγάλο βήμα εξέλιξης σε σχέση με το απελθόν μοντέλο. Είναι καλό στην οδήγηση, έχει πλούσιο εξοπλισμό, αρκετό χώρο για τη μέση οικογένεια και με καλή τιμή εκκίνησης που είναι άκρως ανταγωνιστική. Η ποιότητα της καμπίνας είναι ίσως ένα μειονέκτημα, η οποία μπορεί να μην είναι αντίστοιχη των ανταγωνιστών του, αλλά σίγουρα το S-Cross είναι ένα τίμιο αυτοκίνητο που προσφέρει αυτό που αναζητούν οι αγοραστές αυτής της κατηγορίας.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!