Οδηγούμε το πρωτότυπο Volkswagen ID. Life

Βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του νέου αμιγώς ηλεκτρικού πρωτότυπου Volkswagen ID. Life

Οδηγούμε το πρωτότυπο Volkswagen ID. Life

Βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του νέου αμιγώς ηλεκτρικού πρωτότυπου Volkswagen ID. Life

Το ID. Life είναι αρκετά παραπάνω από μια άσκηση της σχεδιαστικής ομάδας της Volkswagen.  Στην πράξη, αυτό το πρωτότυπο όχημα είναι σε μεγάλο βαθμό το μέλλον της μάρκας όσον αφορά τα μικρά αυτοκίνητα, στα οποία και θα βασιστεί.

Με τη δυσκολία που παρουσιάζει η ευθυγράμμιση με τους μελλοντικούς κανονισμούς εκπομπής ρύπων Euro 7, αυτοκίνητα στο μέγεθος των T-Cross και Polo βρίσκονται κάτω από σοβαρή απειλή μεγάλης αύξησης των τιμών τους. Οι περίπλοκοι καταλύτες και τα μέτρα μείωσης CO2 που θα είναι απαραίτητα προκειμένου να διατηρηθούν τα βενζινοκίνητα οχήματα στην αγορά, θα επηρεάσει δραματικά τις τιμές τους.

Ωστόσο, η διάσωσή τους μπορεί να προέρθει από την αλλαγή μορφή τους σε ηλεκτροκίνητα. Όλο και περισσότερα EV παρουσιάζονται και βελτιώνουν την οικονομία κλίμακας με τις ευέλικτες πλατφόρμες στις οποίες βασίζονται, ενώ και το κόστος των μπαταριών αναμένεται να μειωθεί. Κάτι που σημαίνει ότι περίπου μέχρι το 2025, η Volkswagen θα είναι σε θέση να προσφέρει ένα μοντέλο στο μέγεθος του Polo, σε ηλεκτρική μορφή που θα βασίζεται στην τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας MEB, που θα ονομάζεται MEB Entry και θα στοιχίζει περίπου 20.000 ευρώ.

Το πρωτότυπο hatchback ή καμουφλαρισμένο crossover, μας παρουσιάζει τις δύο εκδοχές που θα είναι διαθέσιμο, ως supermini ID.1 ή μικρό SUV με την ονομασία ID.2. Αν είχαμε επιλογή θα θέλαμε να έχουν όσο περισσότερα σχεδιαστικά στοιχεία από το πρωτότυπο. Είναι ένα εντυπωσιακό σε εκτέλεση αυτοκίνητο, ενώ απουσιάζουν κάποιες ιδιαιτερότητες που συνοδεύουν τα πρωτότυπα οχήματα. Είναι ένα λειτουργικό πρωτότυπο και εμείς παίρνουμε μια πρώιμη οδηγική γεύση από αυτό για να δούμε πως θα είναι τα supermini του μέλλοντος.

Η πρώτη γεύση από το ID. Life δεν ήταν και τόσο έντονη. Το πρωτότυπο έχει περιορισμό στη μέγιστη ταχύτητα που έφτανε στα 30 χλμ./ώρα και σε καμία των περιπτώσεων δεν αντικατοπτρίζει τις δυνατότητες του ηλεκτρικού κινητήρα των 234 ίππων που είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα του πρωτότυπου.

Παρόλα αυτά, ακόμα και με αυτή τη χαμηλή μέγιστη ταχύτητα, νιώθεις ότι το ID. Life είναι πολύ καλό στο δρόμο. Οι χώροι και το φινίρισμα που έχει παραμένουν πιο εντυπωσιακά από τον τρόπο που κινείται το αυτοκίνητο, αλλά για ένα «one-off» αυτοκίνητο παρουσιάζεται αξιοπρεπές, με συμπαγή αίσθηση και καλή συμπεριφορά.

Τις εντυπώσεις κλέβει το τιμόνι σε στιλ αεροσκάφους, με ενσωματωμένη οθόνη. Είναι μια χαριτωμένη λεπτομέρεια, που όμως, πιθανότατα θα ήταν περίεργο σε μοντέλο παραγωγής. Η ενσωματωμένη στο τιμόνι οθόνη είναι ίσως κάτι που η Volkswagen να επιδιώξει να περάσει στα μοντέλα παραγωγής ID.1 και ID.2, με γνώμονα να κρατήσει το κόστος χαμηλά.

Δεν μπορείς να αγνοήσεις το ταμπλό, από το οποίο απουσιάζουν εντελώς ο πίνακας οργάνων και οι οθόνες. Ίσως αυτή η έκδοση να είναι η πιο οικονομική που θα παρουσιαστεί στη γκάμα αυτού το προσιτού ηλεκτροκίνητου μοντέλου. Από την άλλη, ένα head-up display προβάλει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες στο παρμπρίζ, ενώ η κεντρική οθόνη αναμένεται να βρίσκεται στην τσέπη του οδηγού, με τη μορφή… του κινητού του. Θα στέκεται πάνω σε μία βάση που είναι τοποθετημένη στην κονσόλα και συνδέεται μέσω app με το σύστημα πολυμέσων της Volkswagen.

Είναι μια ωραία, πρώιμη γεύση αυτού που θα ακολουθήσει το 2025μ αλλά δεν είναι ένα πρωτότυπο από το οποίο απουσιάζει ο διασκεδαστικός χαρακτήρας. Ο κινηματογράφος που είναι διαθέσιμος στο εσωτερικό, περιλαμβάνει μια πτυσσόμενη οθόνη που καταλαμβάνει τη θέση το παρμπρίζ και προορίζεται να κρατάει παρέα στον κάτοχο του ID. Life όσο αυτό φορτίζει.

Ενώ η ανοιχτή οροφή αποτελεί ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, μάλλον απαιτεί λίγη δουλειά για να αποτελέσει μέρος του αυτοκινήτου παραγωγής. Από την άλλη η Volkswagen εξετάζει σοβαρά την παρουσίαση μια ανοιχτής έκδοσης του ID.3, με την ανάλογη εκδοχή του ID. Life να φαντάζει πάντως λιγότερο πιθανή.

Συμπέρασμα

Μικρό αλλά ευρύχωρο και με αξιόλογη αυτονομία που φτάνει τα 400 χιλιόμετρα. Χρησιμοποιεί ανακυκλώσιμα υλικά και παρουσιάζει ένα φιλικό προς τον χρήστη σχεδιασμό με έξυπνες ιδέες. Το πρωτότυπο ID. Life αποτελεί μια γεύση από τα μελλοντικά προσιτά ηλεκτρικά μικρά αυτοκίνητα που δεν χρειάζεται να είναι βαρετά. Αν και τα περισσότερα χαρακτηριστικά του πρωτότυπου δεν θα είναι διαθέσιμα στο αυτοκίνητο παραγωγής, χρειαζόμαστε πιο πολλά πρωτότυπα μοντέλα σαν και αυτό.

Φωτογραφίες: Auto Εxpress

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!