Το EV4 διευρύνει κι άλλο τη γκάμα ηλεκτρικών SUV της Kia

Η κορεάτικη μάρκα αναμένεται να αποκαλύψει το μεσαίο ηλεκτρικό EV4 το 2022, με τις πωλήσεις να αρχίζουν το επόμενο έτος

Το EV4 διευρύνει κι άλλο τη γκάμα ηλεκτρικών SUV της Kia

Η κορεάτικη μάρκα αναμένεται να αποκαλύψει το μεσαίο ηλεκτρικό EV4 το 2022, με τις πωλήσεις να αρχίζουν το επόμενο έτος

Μετά το EV6 crossover – το πρώτο ηλεκτρικό νέας γενιάς της Kia – θα ακολουθήσουν άλλα δύο ηλεκτρικά SUV, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας. Σύμφωνα με τον επικεφαλής προϊόντων της μάρκας στην Ευρώπη, Sjoerd Knipping, το δεύτερο μοντέλο της σειράς EV της κορεάτικης μάρκας θα είναι ένα μεγάλο SUV με στόχο την αγορά των ΗΠΑ. Το πιο σημαντικό για εμάς είναι ότι θα ακολουθήσει ένα αυτοκίνητο εξελιγμένο για την ευρωπαϊκή αγορά. Σύμφωνα με τον Knipping, θα υπάρχει «ισορροπία» ανάμεσα στις ΗΠΑ και τις άλλες αγορές.

Η Kia διατηρεί τα εμπορικά δικαιώματα για τα ονόματα από το EV1 έως το EV9. Το μεγάλο SUV μπορεί να βαφτιστεί EV7 ή EV8 και θα παρέχει δυνατότητα φιλοξενίας έως 7 επιβατών, όπως το Hyundai Ioniq 7 που θα κυκλοφορήσει το 2024. Θα ακολουθήσει ένα ηλεκτρικό crossover, με πιθανό όνομα EV4, αντίπαλος του Volvo C40 και της Mercedes-EQA. Οι αποκλειστικές μας φωτογραφίες παρουσιάζουν το πώς μπορεί να είναι σχεδιαστικά αυτό το μοντέλο. Τα στοιχεία του ντιζάιν – με σημείο αναφοράς το EV6 – πιθανώς θα περιλαμβάνουν τα εμπρός φωτιστικά σώματα και τη φωτεινή πίσω μπάρα LED, όπως επίσης το μυώδες αμάξωμα και το νέο λογότυπο της Kia.

Το EV4 θα βασίζεται στην, αποκλειστική για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πλατφόρμα E-GMP του Ομίλου Hyundai-Kia. Το ελαφρώς μικρότερο μεταξόνιο από αυτό του EV6 (2,9 μέτρα) σημαίνει ότι οι διαστάσεις του θα είναι κοντά σε αυτές του Sportage πέμπτης γενιάς. Οι δυνατότητες της νέας πλατφόρμας επιτρέπουν τη δημιουργία ευρύχωρης καμπίνας, με λιγότερους συμβιβασμούς σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ακόμη και με πιο κοντό μεταξόνιο, το EV4 πιθανώς θα χρησιμοποιεί τις μπαταρίες του EV6.

Αυτό σημαίνει δύο εκδόσεις, με χωρητικότητα 58 και 77,4 kWh, με μέγιστη αυτονομία κοντά στα 500 χλμ. Πέρα από τη βασική έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 228 ίππων, θα πρέπει να περιμένουμε και τετρακίνητη παραλλαγή με διπλό μοτέρ και συνδυαστική ισχύ 325 ίππων.

Με την πλατφόρμα E-GMP να περιλαμβάνει σύστημα 800V με δυνατότητα ταχυφόρτισης 350 kW, η μεγάλη μπαταρία θα φορτίζει από το 10 στο 80% σε 18 λεπτά, ενώ θα προσφέρει αυτονομία 100 χλμ. σε μόλις 5 λεπτά.

Αν και η πλατφόρμα E-GMP θα αποτελέσει τη βάση για αρκετά μελλοντικά ηλεκτρικά Kia, ο Knipping τόνισε ότι «δεν θα υποστηρίζει όλες τις κατηγορίες, ειδικά αυτές με μοντέλα μικρού μεγέθους». Μάλιστα αναρωτήθηκε ότι «αφού δεν χρειάζονται όλα τα αυτοκίνητα τεχνολογία 800V, μήπως μπορούμε να χρησιμοποιούμε σε ορισμένες περιπτώσεις 400V; Θα πρέπει να εξετάσουμε αν οι κατηγορίες μοντέλων στις οποίες δραστηριοποιούμαστε μπορούν να χρησιμοποιούν ήδη υπάρχουσες πλατφόρμες (όπως του e-Niro) ή θα χρειαστεί μία νέα;».

Η Kia σκοπεύει να διαθέτει 11 ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025. Από αυτά τα έξι θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά της οικογένειας EV και τα πέντε ηλεκτρικές εκδόσεις συμβατικών μοντέλων. «Θα πρέπει να δούμε ποια είναι η προτεραιότητα. Πού υπάρχει ανάγκη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πού μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πλατφόρμες με κινητήρες εσωτερικής καύσης», δηλώνει ο Knipping.

Ως μέρος της… ηλεκτρικής επίθεσης από την Kia, θα δούμε πιθανώς το μεγάλο SUV (EV7 ή EV8) το 2022, ενώ οι πωλήσεις του EV4 θα αρχίσουν κάποια στιγμή εντός του 2023.

Φωτογραφίες: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!