Racing with Giants: H Porsche στο Le Mans

H Porsche είναι η πιο επιτυχημένη εταιρεία στην ιστορία των θρυλικών 24 Ωρών του Le Mans, έχοντας κερδίσει 19 από τoυς 90 αγώνες που έχουν διεξαχθεί στα 100 χρόνια ιστορίας του αγώνα. Ένα ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ εξιστορεί την πορεία της γερμανικής μάρκας ανά τα χρόνια στο μαγευτικό αγώνα.

Φέτος, ο θρυλικός αγώνας 24 Ωρών του Le Mans γιορτάζει έναν αιώνα από την πρώτη φορά που διοργανώθηκε το 1923. Παράλληλα, η Porsche, που έχει κατακτήσει 19 νίκες στις 90 εκδόσεις του αγώνα, γιορτάζει φέτος 75 χρόνια από την ίδρυσή της. Δεν είναι τυχαίο ότι η πίστα του Sarthe διαθέτει μία ακολουθία στροφών που ονομάζονται Porsche.

Στο ντοκιμαντέρ με τίτλο «Racing with Giants», διάρκειας 45 λεπτών, ο γνωστός ηθοποιός Patrick Dempsey, ο οποίος διαθέτει και δική του ομάδα που αγωνίζεται στο Le Mans με αυτοκίνητα της Porsche, αφηγείται την ιστορία της γερμανικής μάρκας στο θρυλικό αγώνα, από το ντεμπούτο της το 1951 με την 356 SL, που κέρδισε στην κατηγορία της, έως τις 19 νίκες που ακολούθησαν και τις σύγχρονες προσπάθειές της να κατακτήσει ξανά τη νίκη.

Οδηγοί που έγιναν θρύλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού οδηγώντας τα πρωτότυπα της Porsche στις διάσημες στροφές και ευθείες της πίστα Sarthe στη δυτική Γαλλία, όπως ο Βέλγος Jacky Ickx (6 φορές νικητής των 24 Ωρών του Le Mans), ο Βρετανός Derek Bell (5 φορές νικητής του αγώνα) και ο Σκοτσέζος Allan McNish (3 φορές νικητής), μοιράζονται τις προσωπικές τους ιστορίες.

Το βίντεο περιλαμβάνει μερικά μοναδικά πλάνα από το παρελθόν της Porsche στις 24 Ώρες του Le Mans, με μερικά θρυλικά πρωτότυπα της γερμανικής εταιρείας να μαγεύουν το φακό, όπως η 917 ΚH Coupe που της χάρισε την πρώτη της νίκη το 1970. Για αυτήν μιλάει και ο ηθοποιός Jerry Seinfeld, ιδιοκτήτης της 917 που ανήκε στον Steve McQueen και χρησιμοποιήθηκε στα γυρίσματα της ταινίας «Le Mans» του 1971, με τα θρυλικά χρώματα της Gulf Oil.

Η ανοιχτή 936 Spyder με τα χρώματα της Martini, που επικράτησε το 1976 και το 1977, η 935 K3 που επικράτησε το 1979, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω που θριάμβευσε στο Le Mans, καταλαμβάνοντας και τις τρεις θέσεις του βάθρου, στο δεύτερο σκαλί του οποίου ανέβηκε ο διάσημος ηθοποιός Paul Newman.

Tη δεκαετία του 1980, η Porsche κυριάρχησε στο Le Mans. Οι Ickx και Bell επικράτησαν το 1981 με την 936 και το 1982 με την 956 (που διέθετε monocoque αλουμινίου), στο ξεκίνημα της εποχής των πρωτότυπων του Group C. Ήταν η τελευταία νίκη του Ickx στο Le Mans και τα πληρώματα της Porsche κατέλαβαν και πάλι όλες τις θέσεις του βάθρου.

Η 956 επικράτησε και στους επόμενους τρεις αγώνες, καταλαμβάνοντας 9 από τις 10 πρώτες θέσεις το 1983. Για τη διετία 1986-1987, τα σκήπτρα παρέλαβε η 962 C, που στο ντεμπούτο της στο Le Mans κατέλαβε τις 7 πρώτες θέσεις. Με αυτό τον τρόπο, η Porsche σημείωσε ένα σερί 7 συνεχόμενων νικών.

Το 1998, έπειτα από τις δύο συνεχόμενες νίκες των Porsche της ομάδας του Tom Walkinshaw, η 911 για την καινούργια κατηγορία GT1, το πρώτο πρωτότυπο της Porsche με monocoque από ανθρακονήματα και σειριακό κιβώτιο, κατέκτησε τη νίκη απένταντι σε σκληρό ανταγωνισμό.

To ντοκιμαντέρ αναφέρεται και στους τρεις συνεχόμενους θριάμβους της 919 Hybrid στο Le Mans μεταξύ 2015 και 2017, για να καταλήξει στο φετινό πρωτότυπο της Porsche, την 963 LMDh, την οποία διαχειρίζεται η θρυλική αμερικανική ομάδα του Roger Penske.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!