WRC – Ράλλυ Safari: Θρίαμβος της Toyota με το «1-2-3-4»

Σε ένα ράλλυ αξιοπιστίας, η Toyota ήταν αχτύπητη, καταλαμβάνοντας τις 4 πρώτες θέσεις, με τον Kalle Rovanpera να κατακτά τη νίκη.

To θρυλικό Ράλλυ Safari επέστρεψε πέρυσι στο πρόγραμμα αγώνων του WRC, έπειτα από απουσία 19 ετών. Προφανώς, δεν αποτελεί πλέον την απόλυτη πρόκληση του παρελθόντος, αλλά εξακολουθεί να είναι ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες της σεζόν. Στην εναρκτήρια υπερειδική, ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sebastien Ogier ήταν ο ταχύτερος όλων, ενώ ο επικεφαλής της βαθμολογίας Kalle Rovanpera ήταν πολύ τυχερός που δεν τούμπαρε στην πρώτη κιόλας στροφή του ράλλυ, όταν έριξε τον πίσω δεξιό τροχό εκτός της υπερυψωμένης διαδρομής, προκαλώντας την αστοχία του συγκεκριμένου ελαστικού.

Τα προβλήματα ξεκίνησαν ήδη από την πρώτη κανονική ειδική διαδρομή για τον Ott Tanak, καθώς αστόχησε στα χέρια του ο επιλογέας σχέσεων του κιβωτίου και έχασε πολύτιμα χρόνο. Άλλος ένας πολυπρωταθλητής που έκανε την επιστροφή του αυτό το Σαββατοκύριακο, ήταν ο Sebastien Loeb. O Γάλλος ήταν ταχύτερος στην πρώτη ειδική, παρότι χτύπησε ένα δέντρο με το πίσω αριστερό μέρος του Ford Puma της M-Sport.

Ο Kalle Rovanpera εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι ήταν πρώτος στο δρόμο και συναντούσε απάτητο χώμα, για να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στην 3η ειδική διαδρομή. Στην επόμενη ειδική (Kedong 1), παρουσιάστηκαν περαιτέρω προβλήματα για αρκετά πληρώματα. Ο Thierry Neuville είχε απώλεια ισχύος, πιθανότατα επειδή είχε εισέλθει σκόνη στο turbo του Hyundai i20 N, χάνοντας σχεδόν 1 λεπτό. Προβλήματα αντιμετώπισε και ο Gus Greensmith με το Ford Puma, που είχε αστοχία πίσω δεξιού ελαστικού, η οποία του κόστισε 13 λεπτά… Μια φωτιά στον κινητήρα του Loeb έθεσε τέλος στις ελπίδες του Γάλλου να διεκδικήσει κάτι στην Κένυα, λόγω αστοχίας δακτυλίου μόνωσης μηδενικής αξίας.

Ο Elfyn Evans (με Toyota) είχε περάσει επικεφαλής, αλλά μία αστοχία ελαστικού έδωσε την πρωτοπορία πίσω στον Ogier, o οποίος είχε το ίδιο πρόβλημα στην τελευταία ειδική της πρώτης ημέρας (Kedong 2) καθώς και πρόβλημα με την ενδοεπικοινωνία, χάνοντας περισσότερα από 2 λεπτά. Αυτό έφερε τον Rovanpera επικεφαλής στο τέλος της 1ης ημέρας, παρότι είχε και αυτός απώλειας ισχύος. Στη δεύτερη ημέρα, ο Greensmith είχε μια τούμπα και έχασε το παρμπρίζ του Puma, αλλά συνέχισε!

Kalle Rovanpera - Toyota, Rally Safari 2022

Ο Ott Tanak αντιμετώπισε πρόβλημα με τον κινητήρα, ενώ η βροχή στις τελευταίες δύο ειδικές της 2ης ημέρας έκανε τις συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες. Ο Neuville χτύπησε ένα δέντρο και έχασε την ευκαιρία να παλέψει για μία θέση στο βάθρο. Το ίδιο συνέβη και με τον Evans, ο οποίος είχε πρόβλημα με τους υαλοκαθαριστήρες, αλλά κατάφερε να παραμείνει 2ος, πίσω από τον Rovanpera, ο οποίος ήταν ταχύτατος, παρότι δεν αισθανόταν καλά.

Οι Loeb και Neuville κέρδισαν μερικές ειδικές την 3η ημέρα, με τον Βέλγο να παίρνει τους 5 βαθμούς για τη νίκη του στην Power Stage. To Toyota Yaris απέδειξε την αξιοπιστία του, χαρίζοντας το πρώτο 1-2-3-4 στην ιαπωνική μάρκα από το Ράλλυ Safari του 1993! Ο Rovanpera, όντας προσεκτικός, αλλά διατηρώντας σταθερό ρυθμό, κατέκτησε την 4η φετινή νίκη, εμπρός από τους Elfyn Evans, Takamoto Katsuta και Sebastien Ogier.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!