Ειδοποίηση για μη χρήση ζώνης, για την όπισθεν στο κιβώτιο, για ξεχασμένη ανοιχτή πόρτα. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, κάθε σύστημα συνοδεύεται από το δικό του, χαρακτηριστικό, ήχο. Στο Κέντρο Σχεδίασης της Renault ασχολούνται και με τη χροιά που πρέπει να έχει κάθε ηχητική ειδοποίηση μέσα στα μοντέλα της μάρκας.
Καταρχάς, στα αυτιά του οδηγού κάθε ήχος πρέπει να είναι ξεκάθαρος για τη σημασία του. Είναι η ειδοποίηση από τους αισθητήρες παρκαρίσματος; Ή μήπως το παιδί έβγαλε τη ζώνη του;
«Το αυτοκίνητο είναι ένα όργανο που πρέπει να ρυθμιστεί. Παράγει ήχους οι οποίοι πρέπει να γίνονται κατανοητοί. Δεν συνθέτουμε μουσική, επικοινωνούμε μηνύματα με μία συγκεκριμένη αισθητική, ενώ παράλληλα ενισχύουμε και ηχητικά το DNA της μάρκας», τονίζει ο William Rodriguez, Experience Manager στη Renault Design.
- Ηλεκτρικό SUV από 23.900 €, με χαμηλό επιτόκιο 4,9% & 8ετή εγγύηση
- Audi: Επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με όφελος έως 18.000 €
- OMODA & JAECOO: Όφελος έως 3.500 ευρώ για προ-παραγγελίες
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
Το νόημα των ήχων
Οι ήχοι που εκπέμπονται στην καμπίνα των επιβατών χωρίζονται σε τρεις κύριες κατηγορίες:
Ρυθμιστικοί ήχοι, που συμβουλεύουν ή προειδοποιούν, όπως στο φλας ή για τη χρήση ζώνης.
Ήχοι για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως κατά την οπισθοπορεία ή την ακούσια αλλαγή λωρίδας.
Και τέλος οι ήχοι του συστήματος πολυμέσων, που «αντανακλούν» τις ενέργειες στην οθόνη αφής.
Οι ήχοι πρέπει να είναι διακριτοί μεταξύ τους, να είναι ευχάριστοι στο χρήστη του αυτοκινήτου (στέλνοντας όμως το κατάλληλο μήνυμα) και να είναι άμεσα κατανοητοί από τον οδηγό.