MB.OS: Το ψηφιακό κέντρο των μελλοντικών Mercedes

Η νέα «μικρή» τετράθυρη Mercedes που αναμένεται να αποκαλυφθεί έως το τέλος της χρονιάς με αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική (ΜΜΑ) θα είναι και το πρώτο μοντέλο που θα επωφεληθεί από τη νέα πλατφόρμα λογισμικού της Mercedes, MB.OS που υπόσχεται μια πολύπλευρη ψηφιακή «επανάσταση»

MB.OS: Το ψηφιακό κέντρο των μελλοντικών Mercedes

Η νέα «μικρή» τετράθυρη Mercedes που αναμένεται να αποκαλυφθεί έως το τέλος της χρονιάς με αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική (ΜΜΑ) θα είναι και το πρώτο μοντέλο που θα επωφεληθεί από τη νέα πλατφόρμα λογισμικού της Mercedes, MB.OS που υπόσχεται μια πολύπλευρη ψηφιακή «επανάσταση»

Εκτός από τις πρώτες εικόνες για το εσωτερικό της νέας E-Class, η γερμανική φίρμα έδωσε στη δημοσιότητα και τα πρώτα στοιχεία για το νέο λειτουργικό σύστημα MB.OS το οποίο θα αποτελέσει κοινό -ψηφιακό-  παρονομαστή όλων των νεών μοντέλων της Mercedes από τα μέσα της δεκαετίας και εφεξής.

Βάσει των πρώτων συστάσεων, το MB.OS θα είναι το νέο λειτουργικό που θα υποστηρίζει το infotainment, που με τη σειρά του θα αποκτήσει νέες εφαρμογές, δυνατότητες και γραφικά αλλά αυτή θα είναι μόνο η μια «πλευρά» του.

Η άλλη θα «εμπεριέχει» την συμμετοχή τεχνολογικών κολοσσών όπως η Google με το MB.OS να αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες και τις λειτουργίες που προσφέρει, όπως π.χ, τους χάρτες.

Παράλληλα με την χρηστική πλευρά το ΜΒ.ΟS θα προσφέρει αναλόγως προηγμένα χαρακτηριστικά σε ό,τι αφορά την ψυχαγωγία δίνοντας τη δυνατότητα streaming video και μουσικής, gaming αλλά και προσφέροντας εφαρμογές εργασιακού ενδιαφέροντος.

Παράλληλα όπως σημειώνει η γερμανική φίρμα, το νέο MB.OS «θα προσφέρει μια βελτιωμένη εμπειρία συνδεσιμότητας άλλων συσκευών χάρη στις μεγάλες οθόνες full-width, την νέα εμπειρία ήχου και την αναβαθμισμένη λειτουργία φωνητικών εντολών». Αν και προς το παρόν η γερμανική φίρμα δεν έχει δώσει οπτικά στοιχεία για το πώς θα μοιάζει η κεντρική οθόνη και το ψηφιακό cockpit που θα υποστηρίζονται από το νέο λειτουργικό, υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες να υιοθετήσει μορφή ανάλογη του εσωτερικού του πρωτότυπου Vision EQXX.

Πλην των ορατών ψηφιακών δυνατοτήτων, η Mercedes έχει ανακοινώσει συνεργασία με την Nvidia για την χρήση της πλατφόρμας Νvidia Drive η οποία θα παρέχει νέες δυνατότητες σε επίπεδο ημιαυτόνομης οδήγησης. Για την ακρίβεια όπως έχει δηλώσει η γερμανική φίρμα, το MB.OS θα προσφέρει τη δυνατότητα ημιαυτονόμης οδήγησης επιπέδου 2 σε βελτιωμένη εκδοχή που θα εστιάζει σε αστικά περιβάλλοντα αλλά και θα μεταβάλλεται σε επιπέδου 3 όπου οι περιστάσεις και η νομοθεσία το επιτρέπει, μια λειτουργία που θα είναι προσβάσιμη σε ταχύτητες έως και 130 χλμ./ώρα.

Παράλληλα το νέο λειτουργικό θα προσφέρει ευέλικτες αυτόματες αναβαθμίσεις αναλόγως τις ανάγκες των χρηστών που θα μπορούν επίσης να παρέχουν feedback για την βελτίωση των επιμέρους στοιχείων και εφαρμογών. Επιπλέον, αναμένεται να αυξηθούν οι υπηρεσίες on demand τόσο σε επίπεδο εφαρμογών όσο και αυτοκινήτου με ορισμένα χαρακτηριστικά να προσφέρονται πλέον με συνδρομή και να είναι προσβάσιμα ακόμα και μετά την αγορά του, ενώ νεολογισμοί μέσω app αναμένονται και σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες τεχνικού ελέγχου και φόρτισης.

Για την ακρίβεια, η γερμανική φίρμα θα διαρθρώσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες με βάση τρεις πυλώνες: ΜΒ. Connect, MB. Charge και MB.Drive αναλόγως το είδος τους. Το MB.Connect θα αφορά όλες τις τεχνολογίες ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος πλοήγησης και της δυνατότητες απομακρυσμένων λειτουργιών. Το MB. Charge θα εξασφαλίζει πρόσβαση σε ταχυφορτιστές, εξασφαλίζοντας ευέλικτες χρεώσεις με βάση την κατανάλωση ενέργειας και με φόντο την πρόθεση της γερμανικής φίρμας να αναπτύξει τη δική της αντίστοιχη υποδομή. Το MB.Drive θα εστιάζει στις υπηρεσίες και δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης οι οποίες θα μπορούν να εμπλουτίζονται προοδευτικά με την εξέλιξη της τεχνολογίας.

Να σημειωθεί ότι η Mercedes, με την έλευση του MB.OS έχει θέσει ως στόχο να αποκομίσει περισσότερα έσοδα από την πώληση ψηφιακών υπηρεσιών, στο πλαίσιο του άλλου δηλωμένου στόχου της για την νέα γενιά των μοντέλων της ο οποίος συνοψίζεται σε μεγαλύτερη εστίαση στην πολυτέλεια παρά στον όγκο πωλήσεων. Ακριβώς υπό αυτό το σκεπτικό το MB.OS αντιμετωπίζεται ως ένα «εργαλείο εσόδων από ψηφιακές υπηρεσίες».

«Είμαστε αφοσιωμένοι στην κατασκευή των πιο ελκυστικών αυτοκινήτων. Πήραμε την απόφαση να εξελίξουμε το δικό μας λειτουργικό σύστημα, μια αρχιτεκτονική λογισμικού βασισμένη σε cloud που θα μπορεί να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες τόσο του hardware όσο και του software του αυτοκινήτου. Συνδυάζοντας την δική μας τεχνογνωσία με εγνωσμένου κύρους συνεργάτες, στοχεύουμε στη δημιουργία μιας συναρπαστικής εμπειρίας που θα περιλαμβάνει από τα συστήματα υποβοήθησης και το σύστημα πλοήγησης ως τη διαδικασία φόρτισης. Παράλληλα το MB.OS θα έχει τη δυνατότητα πλήρους και ολοκληρωτικής αναβάθμισης αλλά και συνεχών βελτιώσεων», δήλωσε σχετικά ο επικεφαλής της Mercedes-Benz, Ola Kallenius.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, αναμένεται να πάρουμε μια γεύση από το νέο MB.OS έως τα τέλη της χρονιάς καθώς το πρώτο μοντέλο που θα το ενσωματώσει θα είναι η «φημολογούμενη» νέα μικρή τετράθυρη Mercedes η οποία θα έχει ως αφετηρία την νέα πλατφόρμα ΜΜΑ και αναμένεται να δώσει τα πρώτα δείγματα πριν την εκπνοή του έτους, όπως έχουν αποκαλύψει στελέχη της γερμανικής φίρμας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!