Η περιοδεία του Mazda MX-5 με βιώσιμα καύσιμα

Η Mazda οργάνωσε ένα ταξίδι 1.000 μιλίων με ένα MX-5 που χρησιμοποιούσε 100% βιώσιμα καύσιμα και επισκέφθηκε τέσσερις βρετανικές πίστες για να συμπληρώσει μερικούς γύρους αναφοράς.

Η περιοδεία του Mazda MX-5 με βιώσιμα καύσιμα

Η Mazda οργάνωσε ένα ταξίδι 1.000 μιλίων με ένα MX-5 που χρησιμοποιούσε 100% βιώσιμα καύσιμα και επισκέφθηκε τέσσερις βρετανικές πίστες για να συμπληρώσει μερικούς γύρους αναφοράς.

Ένα Mazda MX-5 Roadster το οποίο δεν έχει δεχθεί καμία τροποποίηση, σημείωσε χρόνους γύρου αναφοράς για αυτοκίνητο με βιώσιμα καύσιμα χωρίς ορυκτά σε μια πίστα αγώνων κάθε χώρας του Ηνωμένου Βασιλείου.

Με 100% βιώσιμο καύσιμο καύσιμο Sustain από την Coryton, το Mazda MX-5 με 2λιτρο κινητήρα 184 ίππων, συμπλήρωσε γύρους στο Anglesey Circuit στην Ουαλία, στο Oulton Park στην Αγγλία, στο Knockhill στη Σκωτία και στο Kirkistown στη Βόρεια Ιρλανδία κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας κατά την οποία το αυτοκίνητο διένυσε επίσης 1.000 μίλια στο Ηνωμένο Βασίλειο με βιώσιμο καύσιμο, από πίστα σε πίστα.

Το καύσιμο Coryton δεύτερης γενιάς δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας 100% γεωργικά υποπροϊόντα και απόβλητα από καλλιέργειες, που δεν θα χρησιμοποιούνταν για κατανάλωση. To εγχείρημα επισημαίνει τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα βιώσιμα καύσιμα στην μείωση των εκπομπών CO2 τόσο των αυτοκινήτων δρόμου όσο και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Επίσης, αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο τα βιώσιμα καύσιμα θα μπορούσαν να συμπληρώσουν την προσέγγιση πολλαπλών λύσεων της Mazda για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας.

Η Mazda έχει δεσμευτεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 από κάθε αυτοκίνητο και πιστεύει ότι πρέπει να χρησιμοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες επιλογές για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας. Μέσω της αρθρωτής αρχιτεκτονικής Skyactive Multi-Solution της Mazda, η ηλεκτροκίνηση θα συμβαδίζει με την εξέλιξη προηγμένης τεχνολογίας κινητήρων εσωτερικής καύσης, όπως ο βραβευμένος βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI) που χρησιμοποιούν τα Mazda 3 και Mazda CX-30.

Σε όλη την τρέχουσα γκάμα της Mazda η προσέγγιση πολλαπλών λύσεων είναι ξεκάθαρη, με τη χρήση ήπια υβριδικών, plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. Παράλληλα, η επερχόμενη αρθρωτή αρχιτεκτονική Skyactiv EV της Mazda θα είναι σε θέση να αποτελεί τη βάση ηλεκτρικών οχημάτων διαφόρων μεγεθών και τύπων αμαξώματος στην ίδια γραμμή παραγωγής.

Η Mazda επενδύει παράλληλα σε διάφορα έργα και συνεργασίες για την προώθηση της ανάπτυξης και της χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων στα αυτοκίνητα. Στην Ιαπωνία, η Mazda συμμετέχει σε διάφορα κοινά ερευνητικά έργα και μελέτες στο πλαίσιο μιας συνεχιζόμενης συνεργασίας μεταξύ βιομηχανίας, πανεπιστημίων και κυβέρνησης για την προώθηση της ευρείας υιοθέτησης βιοκαυσίμων από μικροφύκη. Στην Ευρώπη, η Mazda ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που προσχώρησε στη Συμμαχία eFuel.

Όπως αποδεικνύεται από τη διαδρομή 1.000 μιλίων σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο και οι γύροι στις πίστες, τα βιώσιμα καύσιμα χωρίς ορυκτά, μπορούν επίσης να αποτελέσουν λύση για την απαλλαγή από εκπομπές CO2 πολλών εκατομμυρίων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα παραμείνουν στους δρόμους μας για τις επόμενες δεκαετίες.

Το Mazda MX-5 οδήγησε από τα κεντρικά γραφεία του Coryton στο Essex, μέσω των κεντρικών γραφείων της Motorsport UK στο Bicester, προτού ολοκληρώσει την περιοδεία στις τέσσερις βρετανικές πίστες. Οι επιδόσεις και η κατανάλωση και ο χαρακτήρας του κινητήρα MX-5 παρέμειναν αμετάβλητες με το καύσιμο που παρείχε η Coryton. Εξαιρουμένων των γύρων στις πίστες, το MX-5 είχε μέσο όρο κατανάλωσης 6,2 λτ./100 χλμ.

Ο David Richardson, διευθυντής της Coryton, δήλωσε: «Όπως έδειξε αυτή η πρόκληση, τα βιώσιμα καύσιμα είναι ένας πραγματικός και αξιόπιστος παράγοντας στις προσπάθειές μας προς μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Είναι μια λύση που έχει απίστευτα καλές επιδόσεις, συνεργάζεται με τα υπάρχοντα οχήματά μας και έχει τη δυνατότητα να μειώσει σημαντικά την ποσότητα CO2 που εκπέμπεται σήμερα σε σύγκριση με τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα».

«Τα drop-in βιώσιμα καύσιμα είναι πλέον έτοιμα για τα καθημερινά αυτοκίνητα δρόμου με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο κυκλοφορούν σήμερα 36 εκατομμύρια αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης στους δρόμους, των οποίων τις εκπομπές θα μπορούσαμε να μειώσουμε από τώρα. Το προϊόν και η τεχνολογία είναι έτοιμα. Η βιομηχανία χρειάζεται απλώς υποστήριξη για να βοηθήσει στην κλιμάκωση των εργασιών, η οποία μπορεί να γίνει σταδιακά. Αλλά κάθε λίτρο ορυκτού καυσίμου που αντικαθιστούμε βοηθάει άμεσα να πλησιάσουμε τους κλιματικούς μας στόχους».

«Συνεργαζόμενοι με προοδευτικά σκεπτόμενους εταίρους όπως η Mazda, θα συνεχίσουμε να δείχνουμε πόσο εύκολη και αποτελεσματική μπορεί να είναι η υιοθέτηση βιώσιμων καυσίμων, ενώ οι λειτουργίες θα κλιμακώνονται για άλλες τεχνολογίες, όπως η ηλεκτρική. Υπάρχουν διάφορες λύσεις, οι οποίες μπορούν να συνεργαστούν όλες μαζί για να μας βοηθήσουν να επιτύχουμε τους στόχους μας, δεν χρειάζεται να είναι όλα ή τίποτα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!